(греч. akathistos [гимн, исполняемый] не сидя), многострофное церковное песнопение определенных формы и содержания.
Образцом для всех акафистов является Акафист Божией Матери (проимий: Взбранной Воеводе , первый икос: Ангел предстатель ), являющийся одной из вершин византийской гимнографии и единственный акафист, чье употребление за богослужением прямо предписано литургическими книгами. Акафист Божией Матери, вероятно, представляет собой переработанный древний кондак на Боговоплощение и восходит к VII-му (возможно, даже V-му) в.
Акафист состоит из проимия (вступительная строфа) и 24 икосов. Каждый нечетный икос оканчивается так называемыми хайретизмами (обращениями, начинающимися с греч. Chaire (букв. Радуйся, это обычное древнегреч. приветствие) ср. Лк 1. 28), поэтому в акафисте чередуются длинные и короткие строфы-икосы (короткие икосы акафиста в русском обиходе называют кондаками), а содержание его носит хвалебный характер.
В течение многих веков был известен только Акафист Божией Матери; первые акафисты, составленные по его подобию, появились в XIV в., а массовое сочинение акафистов началось только с середины XVII в. В настоящее время акафисты одни из самых популярных гимнографических произведений.
www.patriarchia.ru
И ни слова об ответственности за их тексты... Но это же не просто стишки друг дружке?
Например - такая? -
Молитва Пресвятой Богородице
"Царице моя преблагая, Надеждо моя, Богородице, Приятелище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице!
Зриши мою беду, зриши мою скорбь; помози ми, яко немощну, окорми мя, яко странна!
Обиду мою веси - разреши ту, яко волиши!
Яко не имам иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы, ни благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати!
Яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.
Молитвослов
Все в этой молитве вас устраивает?
А эта? -
Тропaрь Богородице, глас 4-й
К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибaем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы. (Дважды)
Слава, и ныне: Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии: aще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избaвил от толиких бед, кто же бы сохранил до ныне свободны? Не отступим, Владычице, от Тебе: Твоя бо рабы спасaеши присно от всяких лютых.
Да и следующая не отвечает слову Божьему, хоть и упоминает Его...-
Канон ко Пресвятой Богородице, глас 8-й
Песнь 1
Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежaв, изрaильтянин вопияше: избaвителю и Богу нашему поим.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Многими содержимь напaстьми, к Тебе прибегаю, спасения иский: о, Мaти Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси.
Страстей мя смущaют прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.
Слава: Спaса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, избaвитися ми лютых: к Тебе бо ныне прибегaя, простирaю и душу и помышление.
И ныне: Недугующа телом и душею, посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомaти, яко благая, Благaго же Родительница.
И что, VMN, рассмотрение этих молитв для вас - есть глумление над Евангелием, над Верою христианской?
Образцом для всех акафистов является Акафист Божией Матери (проимий: Взбранной Воеводе , первый икос: Ангел предстатель ), являющийся одной из вершин византийской гимнографии и единственный акафист, чье употребление за богослужением прямо предписано литургическими книгами. Акафист Божией Матери, вероятно, представляет собой переработанный древний кондак на Боговоплощение и восходит к VII-му (возможно, даже V-му) в.
Акафист состоит из проимия (вступительная строфа) и 24 икосов. Каждый нечетный икос оканчивается так называемыми хайретизмами (обращениями, начинающимися с греч. Chaire (букв. Радуйся, это обычное древнегреч. приветствие) ср. Лк 1. 28), поэтому в акафисте чередуются длинные и короткие строфы-икосы (короткие икосы акафиста в русском обиходе называют кондаками), а содержание его носит хвалебный характер.
В течение многих веков был известен только Акафист Божией Матери; первые акафисты, составленные по его подобию, появились в XIV в., а массовое сочинение акафистов началось только с середины XVII в. В настоящее время акафисты одни из самых популярных гимнографических произведений.
www.patriarchia.ru
И ни слова об ответственности за их тексты... Но это же не просто стишки друг дружке?
Например - такая? -
Молитва Пресвятой Богородице
"Царице моя преблагая, Надеждо моя, Богородице, Приятелище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице!
Зриши мою беду, зриши мою скорбь; помози ми, яко немощну, окорми мя, яко странна!
Обиду мою веси - разреши ту, яко волиши!
Яко не имам иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы, ни благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати!
Яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.
Молитвослов
Все в этой молитве вас устраивает?

А эта? -
Тропaрь Богородице, глас 4-й
К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибaем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы. (Дважды)
Слава, и ныне: Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии: aще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избaвил от толиких бед, кто же бы сохранил до ныне свободны? Не отступим, Владычице, от Тебе: Твоя бо рабы спасaеши присно от всяких лютых.
Да и следующая не отвечает слову Божьему, хоть и упоминает Его...-
Канон ко Пресвятой Богородице, глас 8-й
Песнь 1
Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежaв, изрaильтянин вопияше: избaвителю и Богу нашему поим.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Многими содержимь напaстьми, к Тебе прибегаю, спасения иский: о, Мaти Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси.
Страстей мя смущaют прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.
Слава: Спaса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, избaвитися ми лютых: к Тебе бо ныне прибегaя, простирaю и душу и помышление.
И ныне: Недугующа телом и душею, посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомaти, яко благая, Благaго же Родительница.
И что, VMN, рассмотрение этих молитв для вас - есть глумление над Евангелием, над Верою христианской?
Комментарий