Церковь Иисуса Христа Святых Последних дней

Свернуть
X
 
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения
  • JURINIS
    Ветеран

    • 30 October 2008
    • 5881

    #6526
    Сообщение от Elder
    Я с вами в корне не согласен. Вы ничем не сможете подтвердить свои слова. Более того скажу: именно сатана не хочет, чтобы церковь была организована, именно он хочет беспорядка, поскольку дом Бога - дом порядка, именно он хочет разделять людей, чтобы в каждом приходе была своя доктрина, чтобы люди спорили о том, в какой день нужно поклоняться Богу, можно ли переливать кровь, служить в армии, праздновать дни рождения, одевать галстуки, о том, кто лучше понимает Библию...
    .................................................. .................................................
    Вы видите чёткую картинку, которая абсолютно точно отображается в ЦИХСПД. Церковь имеет точно такую же организацию, которую усановил Иисус Христос, поскольку только Он знает, как должна быть организована Его Церковь для эффективного проповедования Евангелия и построения Царства Божьего на земле. Разве это не "иерархичность", как вы называете? Это порядок, организация по принципам Иисуса Христа.
    У вас нет оснований оппонировать мне, так как сказанное мной имеет основание на словах Христа-Бога. Там где двое или трое собраны во имя Его, там и Он между ними. Вот вам первая церковь. Она начинается с исповедания Христа Господом и Богом и венчается Им.
    Об иерархии в церкви Христом же сказано Своим ученикам, что если кто хочет быть первым - будь последним, если кто хочет быть кому господином - будь тому слугой. И по тому узнают учеников Христа, что будет между ними любовь. Всё. Более не надо ничего, кроме веры, любви ко Христу, к Богу, к ближнему своему и водительство Святого Духа. Никаких мертвых религиозных конструкций, имеющих вид порядка и благочестия, но любви и силы Божьей не имеющей. По фарисейски мертвы церкви, очищающие внешность чаши, в то время как сама чаша не имеет вина божьего - Духа СВятого.
    Отклонились церковники от простоты Христа, не имеют с Ним доли, а имеют дела с миром сим. Отклонились в бизнес, в политику. И это в лучшем случае. Как же плохо живется-дишится овцам Христа в таких церквях. Уж лучше быть одному, но со Христом в сердце, чем в системе мира, где кто-то обязательно выше другого по положению и помыкает другим. Такой порядок от сатаны и он не приемлем в церкви Христа и об этом Иисус Господь говорил.
    Нет такой сейчас церкви, в которой не имелись родимые пятна мира сего, так как каждый член церкви имеет в себе грех. Потому любая церковь должна иметь в себе глубокое смирение и раскаяние перед своим Господом. Предостерегаю вас от гордости за "свою" церковь.
    Последний раз редактировалось JURINIS; 18 May 2011, 02:58 PM.

    Комментарий

    • Иерушалайм
      Ветеран

      • 08 November 2005
      • 3187

      #6527
      Сообщение от Radjab
      Странные вы однако мормоны,
      Зачем же обобщать то. Уж если кто и может выглядеть странным в общении с Вами, так это я, собственной персоной, и Elder, и то, каждый из нас делится своим собственным мнением и знаниями. Вот Вы Radjab, например, в своём статусе написали "христианин", но при всём при этом лжец и клеветник, этож не даёт мне право обобщёно называть всех христиан лжецами и клеветниками, но только Radjabа.



      боитесь одного слова-корпорация.
      Если Вы кого-то, чем-то пугаете - это ещё не значит, что те кто-то, боятся этого чего-то.


      Это как в мультфильме получается: "Он и тебя посчитал!"
      Знаете Radjab, Вы у меня тоже ассоциируетесь с одним мультипликационным персонажем. Ссылку давать не буду, так как мультфильм состоит из нескольких серий, но название дам. "Маугли". Персонаж, подхалим Шархана - Вы знаете, я нашёл короткую ссылочку YouTube - 2012. Рђ РјС Сйдем РЅР° севеС!



      И почему под словом корпорация вы увидели: офис с клерками, обрабатывающими бумаги?
      А как по Вашему должно это выглядеть?



      Ваша церковь подчиняется законам США, и поэтому является религиозной корпорацией для государства, как и сотни тысяч других религиозных корпораций, в частности Корпорацией Президента ЦИХСпд, которая и сегодня существует, и миссионеры ЦИХСпд, в первую очередь представляют Президента ЦИХСпд.
      Наша Церковь подчиняется законам любого госсударства, на территории которого существует и действует.
      Один из наших символов веры гласит:

      12. Мы верим в подчинение государям, президентам, пра*вителям и судебным властям и в соблюдение, почитание и поддержание закона.
      Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

      Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

      Комментарий

      • Иерушалайм
        Ветеран

        • 08 November 2005
        • 3187

        #6528
        Сообщение от Radjab
        В принципе, даже в Книге Мормона, якобы репринтного издания 1830 года, существует 2500 расхождений с Манускриптом Книги.
        Приведите докозательства или обоснования.
        Мы находимся на форуме, формат форума позволяет любые высказывания или утверждения подтвердить документами или ссылками на первоисточник.

        Джозеф Смит, лично правил Книгу Мормона, для издания её в Наву в 1844 году.
        Та же самая просьба, что и выше.
        Пора взрослеть Radjab и переходить на конструктивные рельсы.



        Джозефиты, Книгу Мормона на русском языке не издают, и в России её не используют.
        Сообщество Христа (англ. Community of Christ, в 18722001 известно как Реорганизованная Церковь Иисуса Христа Святых последних дней, Reorganized Church of Jesus Christ of Latter Day Saints, RLDS) международная религиозная организация со штаб-квартирой в США находящееся в Индепенденсе, Миссури.

        Если не ошибаюсь, то именно их называют "джозефиты".

        Один из предоставленных Вами русскоязычных вариантов Книги Мормона отпечатан в:

        1988 Hebrew Translations Inc. USA (Printed in USA)
        PO Box 2253 Independence, MO 64055

        Тем же самым издательством, которое отпечатало "Хроники Нефийцев" на иврите в Израиле. Это издание принадлежит RLDS.

        Объясните нам тогда, пожалуйста, что за русскоязычная версия Книги Мормона и кому она принадлежит.


        Знаю одно, что эта Книга Мормона распространяется Price Publishing Company, и ни к какой религиозной корпорации, данная издательская компания не принадлежит.
        Значит нарушает авторские права?
        Или работает на «Корпорацию президента Церкви Иисуса Христа Святых последних дней» (Corporation of the President of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints), или на корпорацию Intellectual Reserve?



        Есть в моей библиотеке и издание Книги Мормона на иврите, распространяется той же издательской компанией, правда форматом меньше русского издания, и стоит на 3 $ дешевле.
        Вы и на иврите читаете?
        Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

        Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

        Комментарий

        • Иерушалайм
          Ветеран

          • 08 November 2005
          • 3187

          #6529
          Сообщение от Elder
          Так я уже дал ответ, это учреждение, ведущее финансовый учет. До 1997 года она занималась авторскими правами, а потом вопросы копирайта отдали другой корпорации "Интеллектуальный резерв",
          Radjab сделал вид, что не понял, о чём речь, а ты вообще не прочитал
          Дружище, конечно же видел. И не только видел, но и знал уже об этой информации.

          Мне важнее, чтобы Radjab сам дал нам объяснения, чем мы ему. Практика всегда лучше теории. Вот если он сам начнёт работать своей головой и изыскивать материал, тогда есть шанс, что из лжеца он превратится в осведомлённого человека .
          Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

          Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

          Комментарий

          • Elder
            LDS

            • 29 August 2003
            • 1848

            #6530
            Сообщение от JURINIS
            У вас нет оснований оппонировать мне, так как сказанное мной имеет основание на словах Христа-Бога
            Разве? А вы не читали приведённые мной цитаты из священных писаний. Или вы нашли слова Христа, где Он сказал, что то, что я учил вас об организации Церкви теперь отеняется? Если приведёте, то соглашусь с вами.
            Там где двое или трое собраны во имя Его, там и Он между ними. Вот вам первая церковь. Она начинается с исповедания Христа Господом и Богом и венчается Им.
            Ну и как это противоречит моим словам и приведённым мной цитатам?
            Об иерархии в церкви Христом же сказано Своим ученикам, что если кто хочет быть первым - будь последним, если кто хочет быть кому господином - будь тому слугой.
            А какое это имеет отношение к организации Церкви? Речь идёт о гордыне. Разве в Церкви могут быть господа? Наоборот, имеющий призвание служит другим пастырь служит своим овцам.
            И по тому узнают учеников Христа, что будет между ними любовь. Всё. Более не надо ничего, кроме веры, любви ко Христу, к Богу, к ближнему своему и водительство Святого Духа.
            Если бы Иисус считал, что больше ничего не нужно, Он больше ничего и не делал, а Он создал Церковь Свою, призвал пророков, апостолов, кворумы семидесяти, евангелистов, учителей, дьяконов... Зачем? Вы же не со мной спорите, а с Иисусом Христом: Он Церковь создаёт, а вы говорите, что не нужно.
            Никаких мертвых религиозных конструкций, имеющих вид порядка и благочестия, но любви и силы Божьей не имеющей. По фарисейски мертвы церкви, очищающие внешность чаши, в то время как сама чаша не имеет вина божьего - Духа СВятого.
            Ну хорошо, мёртвых не нужно, а живая необходима. Вы пытаетесь отрицать саму организацию, приводя слова о том, что наоборот, организация должна работать, а не быть мёртвой.
            Отклонились церковники от простоты Христа, не имеют с Ним доли, а имеют дела с миром сим. Отклонились в бизнес, в политику. И это в лучшем случае. Как же плохо живется-дишится овцам Христа в таких церквях.
            Ну а зачем вы обобщаете? Конкретизируйте.
            Такой порядок от сатаны и он не приемлем в церкви Христа и об этом Иисус Господь говорил.
            Докажите, процитируйте.
            Нет такой сейчас церкви, в которой не имелись родимые пятна мира сего, так как каждый член церкви имеет в себе грех. Потому любая церковь должна иметь в себе глубокое смирение и раскаяние перед своим Господом. Предостерегаю вас от гордости за "свою" церковь.
            Докажите.
            Вы постоянно обобщаете, а ещё древние греки говорили: любое обобщение есть ложь. Неужели все церквимёртвые, погрязли в грехах, в гордыне? Ведь должна же быть среди них одна-единственная Церковь Иисуса Христа, про которую Он говорил: создам Церковь Свою и врата ада не одолеют её.
            Si Deus Nobiscum quis contra nos

            Комментарий

            • Elder
              LDS

              • 29 August 2003
              • 1848

              #6531
              Сообщение от Иерушалайм

              Мне важнее, чтобы Radjab сам дал нам объяснения, чем мы ему. Практика всегда лучше теории. Вот если он сам начнёт работать своей головой и изыскивать материал, тогда есть шанс, что из лжеца он превратится в осведомлённого человека .
              Ты в это веришь? Человек который нападает на других, пытается доказать что-то путём манипуляций лжи, борется всеми правдами и неправдами с тем, кто ему не причинил никакого вреда, не может быть психически здоровым. Ну мне, например, не пришло бы в голову тратить часть своей жизни на то, чтобы очернить какую-нибудь религиозную организацию. Другое дело - защищать то, что свято от людей с грязными руками. Я не говорю, что он психически болен, но у парня явно психологические проблемы. Если он таким образом о них кричит, то помочь возможно, а если просто так самовыражается, то представляет угрозу обществу. Я бы не удивился, ессли бы он начал драться.
              Si Deus Nobiscum quis contra nos

              Комментарий

              • Иерушалайм
                Ветеран

                • 08 November 2005
                • 3187

                #6532
                Сообщение от Radjab
                Вы принимаете учение из "Лекций о Вере", согласно которому Бог Дух, и это преподаётся на Воскресной Школе, наряду с учением, что у Отца Бога есть тело?
                Чтобы ответить на Ваш вопрос, я должен видеть объект вопроса. Приведите мне тот материал, по которому Вы спрашиваете меня, тогда я смогу Вам конструктивно ответить.






                Святые выпустили газету, 7 июня 1844 года, что бы выразить признательность церковным лидерам:

                Вы с текстом газеты знакомы, или вас с ней познакомить, товарищ мормончик?
                Во-первых, как я могу быть знаком с текстом газеты, которую не могу прочитать.

                Во-вторых, следите за развитием событий:

                - Цитата участника Radjab:
                Все те доктрины, которым учил Бригам Янг, не входили в Книгу Учения и Заветы при жизни Джозефа Смита, и даже привели к недовольством в среде членов церкви в Наву, в 1844 году.

                Цитата участника Иерушалайм:
                Какие именно учения?
                Какие именно недовольствия в среде членов Церкви в Наву, в 1844 году, были вызваны этими учениями? Приведите историческую справку пожалуйста.

                Цитата участника Radjab:
                Святые выпустили газету, 7 июня 1844 года, что бы выразить признательность? церковным лидерам.

                Судя по контексту, Вы вместо слова "признательность" хотели написать слово "недовольствие".


                Итак, 07 июня 1844 года, Святые не могли выразить недовольствия или претензии Бригаму Янгу, как руководителю Церкви, по одной лишь простой причине, что в то время лидером Церкви был Джозеф Смит, который был убит лишь 27 июня 1844 года.
                Я плохо знаю историю Церкви Иисуса Христа Святых последних дней, но Вы, похоже, вообще владеете ею отвратительно. Практически все Ваши обвинения построены на эмоциях, а не на конкретике.
                Бригам Янг стал формальным руководителем Церкви лишь 08 августа 1844 года.


                товарищ мормончик?
                Держите себя в руках господин Radjab!

                Если я позволил себе Вас похвалить - это ещё не значит, что принял Вас в свои товарищеские отношения.
                Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

                Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

                Комментарий

                • Иерушалайм
                  Ветеран

                  • 08 November 2005
                  • 3187

                  #6533
                  Сообщение от Radjab
                  Как же так? В учебном пособии "Основы Евангелия", написано, что Церковь Иисуса Христа Святых последних дней, и есть Царство Небесное. Или вы не знакомы с содержанием данного учебного пособия вашей ЦИХСпд?
                  Приведите эту цитату дословно, и тогда Вы опять обнаружите, что неправильно её доносите до форумчан. После того, как процитируете эту фразу, я готов обсудить этот вопрос.
                  Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

                  Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

                  Комментарий

                  • Иерушалайм
                    Ветеран

                    • 08 November 2005
                    • 3187

                    #6534
                    Сообщение от JURINIS
                    Разве вы не такого же мнения?
                    Если смотреть на этот вопрос под углом этого определения:

                    Тоталитаризм (от лат. totalis весь, целый, полный; лат. totalitas цельность, полнота) политический режим, который стремится к полному (тотальному) контролю государства над всеми сторонами жизни общества. В сравнительной политологии под тоталитарной моделью понимается теория о том, что фашизм, сталинизм и, возможно, ряд других систем являлись разновидностями одной системы тоталитаризма.
                    Тоталитаризм с точки зрения политологии форма отношения общества и власти, при которой политическая власть берёт под полный (тотальный) контроль общество, образуя с ним единое целое, полностью контролируя все аспекты жизни человека. Проявления оппозиции в любой форме подавляются государством. Тем самым создается иллюзия одобрения обществом действий тоталитарной власти.


                    То - нет, я не такого же мнения.




                    Церковь - это в первую очередь Царство, в которой есть Царь - Иисус Христос. Он глава этого Царства и Церкви и все мы подчиняемся Ему на добровольных началах. Он никого не угнетает, не заставляет, не принуждает, но даёт свободу выбора и воли следовать за Ним. Мои личные отношения с Иисусом Христом построены на основе моей веры и послушания и Его любви ко мне. Если он хочет, чтобы я был Его рабом - я буду Его рабом. Если Он хочет, чтобы я был Его слугой - я буду Его слугой. Если Он хочет, чтобы я был Его последователем и учеником - я буду Его пследователем и учеником. Если я послушен и верен Ему и хочу, чтобы Он учил и направлял меня - Он будет учить и направлять меня. Если я проповедуб Его Евангели и хочу, чтобы я был Его другом - Он позволит мне быть Его другом и Сам будем моим Другом. Даже если я ничего не хочу от Него, Он всё-равно остаётся моим Братом, Спасителем, Искупителем, Царём, Князем Мира, Сыном Божьим.......


                    Я или повинуюсь Царю, или не повинуюсь.
                    Но никто не будет меня за это депрессировать, тотализировать или контралировать. Христовы те, кто приходит к Нему по вере, по зову сердца, по любви, но не по принуждению.





                    Ведь вертикальность, иерархичность в церкви делает ее просто человеческой организацией, в лучшем случае например, корпорацией.
                    Корпорация - лицо юридическое, церковь построенная людьми - организация человеческая, церковь организованная Иисусам Христом - Царство Божье на Земле.

                    Церковная иерархия была установлена Самим Христом, и не нам с вами отвергать её.
                    Цитата из Библии:
                    К Ефесянам 2

                    19 Итак вы уже не чужие и не пришельцы, но сограждане святым и свои Богу,
                    20 быв утверждены на основании Апостолов и пророков, имея Самого Иисуса Христа краеугольным камнем,
                    21 на котором все здание, слагаясь стройно, возрастает в святый храм в Господе,
                    22 на котором и вы устрояетесь в жилище Божие Духом.






                    А церковь - собрание верующих в Господа, отряд спасаемых Им грешников, идущих строго за Ним, неся каждый свой крест по пустыне, по болоту, сквозь дебри и тьму мира сего, но тропой Христа. Один Христос и остальные как овцы Пастуха - каждая дорога и любима Им. В сердце каждой овцы - Он, Господь.
                    Аминь!

                    Церковь - это не корпорация, с институтом президенства в придачу...
                    Насчёт корпорации - это не ко мне.
                    Церковь Иисуса Христа Святых последних дней - это церковь. Для решения мирских, юридических, налоговых и коммерческих вопросов созданы и существуют разнообразные корпорации, общества, или как того требуют законы госсударств организации. Они не имеют ни малейшего отношения к духовно-религиозной жизни прихожан.
                    Если на этом форуме кто-то портит воздух по этому вопросу, то рекомендую Вам, пожалуйста воспользуйтесь открытым окном и дышите свежим воздухом.




                    Не того сейчас:
                    Если этого сейчас нет, то и Церкви Иисуса Христа - нет.
                    Цитата из Библии:

                    1-е Коринфянам 12

                    1 Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных.
                    2 Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас.
                    3 Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым.
                    4 Дары различны, но Дух один и тот же;
                    5 и служения различны, а Господь один и тот же;
                    6 и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.
                    7 Но каждому дается проявление Духа на пользу.
                    8 Одному дается Духом слово мудрости, другому слово знания, тем же Духом;
                    9 иному вера, тем же Духом; иному дары исцелений, тем же Духом;
                    10 иному чудотворения, иному пророчество, иному различение духов, иному разные языки, иному истолкование языков.
                    11 Все же сие производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Ему угодно.
                    12 Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, так и Христос.
                    13 Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом.
                    14 Тело же не из одного члена, но из многих.
                    15 Если нога скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не рука, то неужели она потому не принадлежит к телу?
                    16 И если ухо скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не глаз, то неужели оно потому не принадлежит к телу?
                    17 Если все тело глаз, то где слух? Если все слух, то где обоняние?
                    18 Но Бог расположил члены, каждый в составе тела, как Ему было угодно.
                    19 А если бы все были один член, то где было бы тело?
                    20 Но теперь членов много, а тело одно.
                    21 Не может глаз сказать руке: ты мне не надобна; или также голова ногам: вы мне не нужны.
                    22 Напротив, члены тела, которые кажутся слабейшими, гораздо нужнее,
                    23 и которые нам кажутся менее благородными в теле, о тех более прилагаем попечения;
                    24 и неблагообразные наши более благовидно покрываются, а благообразные наши не имеют в том нужды. Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение,
                    25 дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге.
                    26 Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.
                    27 И вы тело Христово, а порознь члены.
                    28 И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки.
                    29 Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы?
                    30 Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи?
                    31 Ревнуйте о дарах больших, и я покажу вам путь еще превосходнейший.



                    людей от ада спасать надо, а не играть в соборность, надувая в собраниях от самоуважения свои "святые" щеки, восседать в президиуме.
                    Статистический отчёт за 2009 год
                    Число миссионеров полного дня 51 736

                    Надеюсь у Вас не хватит наглости обвинять Церковь Иисуса Христа Святых последних дней в ничегонеделании?
                    Вот Вы например служили на двухгодичной миссии по проповедованию Евангелия Иисуса Христа?

                    Иерархичность - один из признаков лжехристианской церкви. Разве Христос был за иерархичность в Своей Церкви?
                    Почитайте 2-е Кор. 11
                    Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

                    Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

                    Комментарий

                    • Иерушалайм
                      Ветеран

                      • 08 November 2005
                      • 3187

                      #6535
                      Сообщение от JURINIS
                      У вас нет оснований оппонировать мне, так как сказанное мной имеет основание на словах Христа-Бога. Там где двое или трое собраны во имя Его, там и Он между ними.
                      Не хотите взглянуть на эту ситуацию поглубже?
                      Давайте попробуем. Я Вам дам эти же стихи, а Вы попробуете проанализировать - кому, при каих обстоятельствах они были сказаны, и какой именно контекст находится в этих стихах.
                      Цитата из Библии:
                      От Матфея 18


                      1 В то время ученики приступили к Иисусу:
                      15 Если же согрешит против тебя брат твой, пойди и обличи его между тобою и им одним; если послушает тебя, то приобрел ты брата твоего;
                      16 если же не послушает, возьми с собою еще одного или двух, дабы устами двух или трех свидетелей подтвердилось всякое слово;
                      17 если же не послушает их, скажи церкви; а если и церкви не послушает, то да будет он тебе, как язычник и мытарь.
                      18 Истинно говорю вам: что вы свяжете на земле, то будет связано на небе; и что разрешите на земле, то будет разрешено на небе.
                      19 Истинно также говорю вам, что если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного,
                      20 ибо, где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них.



                      Цитата из Библии:
                      От Матфея 16
                      18 и Я говорю тебе: ты Петр, и на сем камне Я создам Церковь Мою, и врата ада не одолеют ее;
                      19 и дам тебе ключи Царства Небесного: и что свяжешь на земле, то будет связано на небесах, и что разрешишь на земле, то будет разрешено на небесах.





                      Об иерархии в церкви Христом же сказано Своим ученикам, что если кто хочет быть первым - будь последним, если кто хочет быть кому господином - будь тому слугой. И по тому узнают учеников Христа, что будет между ними любовь.
                      Нравится Вам это или нет, но Небесная иерархия существует. Так же она существует и в Церкви Иисуса Христа. Дом Господа - дом порядка. Царство не может упраляться другими институтами, кроме иерархии. В этом нет ничего плохого. К примеру можете взять любую обычную семью. Основа семьи базируется на иерархии, будь то патриархат или матриархат. Правильно отрегулированная семья стоит на любви, почитании и уважении друг-друга всех членов семьи, но при этом там присутствуют: глава семьи, взрослые, дети, старшие и младшие. Если в иерархии присутсвует любовь между членами - это хороший пример христианства.

                      Вот Вы, например, лично общались с Президентом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней, или с кем нибудь из Апостолов или членов кворумов семидесяти, или хотя бы с Президентами миссий или епископами, чтобы обвинять их в тоталитаризме?



                      Всё. Более не надо ничего, кроме веры, любви ко Христу, к Богу, к ближнему своему и водительство Святого Духа. Никаких мертвых религиозных конструкций, имеющих вид порядка и благочестия, но любви и силы Божьей не имеющей. По фарисейски мертвы церкви, очищающие внешность чаши, в то время как сама чаша не имеет вина божьего - Духа СВятого.
                      Отклонились церковники от простоты Христа, не имеют с Ним доли, а имеют дела с миром сим. Отклонились в бизнес, в политику. И это в лучшем случае. Как же плохо живется-дишится овцам Христа в таких церквях. Уж лучше быть одному, но со Христом в сердце, чем в системе мира, где кто-то обязательно выше другого по положению и помыкает другим. Такой порядок от сатаны и он не приемлем в церкви Христа и об этом Иисус Господь говорил.
                      Нет такой сейчас церкви, в которой не имелись родимые пятна мира сего, так как каждый член церкви имеет в себе грех. Потому любая церковь должна иметь в себе глубокое смирение и раскаяние перед своим Господом. Предостерегаю вас от гордости за "свою" церковь.
                      Ничего плохого в Ваших словах не нахожу, но подобные рассуждения отношу к разряду религиозно-богословской философии.
                      Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

                      Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

                      Комментарий

                      • Иерушалайм
                        Ветеран

                        • 08 November 2005
                        • 3187

                        #6536
                        Сообщение от Elder
                        Ты в это веришь?
                        Скажем так - надеюсь.
                        А надежда, как ты знаешь, умирает последней.


                        Человек который нападает на других, пытается доказать что-то путём манипуляций лжи, борется всеми правдами и неправдами с тем, кто ему не причинил никакого вреда, не может быть психически здоровым.
                        Значит будем лечить.
                        Не думаю, что Савл был единственным в своём роде, кто из гонителей превратился в последователей.


                        Ну мне, например, не пришло бы в голову тратить часть своей жизни на то, чтобы очернить какую-нибудь религиозную организацию.
                        И мне бы.
                        И слава Богу, что нас этому никто не учит и не подстрекает!


                        Другое дело - защищать то, что свято от людей с грязными руками. Я не говорю, что он психически болен, но у парня явно психологические проблемы. Если он таким образом о них кричит, то помочь возможно, а если просто так самовыражается, то представляет угрозу обществу. Я бы не удивился, ессли бы он начал драться.
                        Христа гнали, Церковь Его гнали, учеников Его гнали и нас гонят. Смирись брат. Не важно, что говорят о нас люди, важно, что скажет о нас Бог - на этом и стоим!
                        Я являюсь членом Церкви Иисуса Христа Святых последних дней.

                        Для того, чтобы попасть в РАЙ одной религии, нужно попасть в АД всех остальных (шутка;) ).

                        Комментарий

                        • Radjab
                          Христианин

                          • 23 February 2008
                          • 10230

                          #6537
                          Сообщение от Иерушалайм
                          Сообщество Христа (англ. Community of Christ, в 18722001 известно как Реорганизованная Церковь Иисуса Христа Святых последних дней, Reorganized Church of Jesus Christ of Latter Day Saints, RLDS) международная религиозная организация со штаб-квартирой в США находящееся в Индепенденсе, Миссури.

                          Если не ошибаюсь, то именно их называют "джозефиты".

                          Один из предоставленных Вами русскоязычных вариантов Книги Мормона отпечатан в:

                          1988 Hebrew Translations Inc. USA (Printed in USA)
                          PO Box 2253 Independence, MO 64055

                          Тем же самым издательством, которое отпечатало "Хроники Нефийцев" на иврите в Израиле. Это издание принадлежит RLDS.

                          Объясните нам тогда, пожалуйста, что за русскоязычная версия Книги Мормона и кому она принадлежит.
                          Иерушалайм, Community of Christ принадлежит Издательство Herald, и у них нет Книги Мормона, не на русском языке, не на иврите, а издательство Price Publishing Company, которая издаёт Книги Мормона на русском, китайском, иврите, готовится перевод на непальском, ни когда не принадлежало Community of Christ. У издательства Price Publishing Company есть спонсоры, из различных фракций не входящих в Community of Christ, но, само издательство, полностью независимое от религиозных организаций.
                          Иисус Христос - Путь и Истина и Жизнь... Евангелие

                          Комментарий

                          • Radjab
                            Христианин

                            • 23 February 2008
                            • 10230

                            #6538
                            Сообщение от Иерушалайм
                            как я могу быть знаком с текстом газеты, которую не могу прочитать.
                            Привожу текст газеты на английском языке, предоставляя вам право сделать перевод на русский язык.

                            We give this week to the following Preamble, Resolutions and Affidavits, of the Seceders from the Church at Nauvoo.-- The request is complied with on account of their deeming it very important that the public should know the true cause of their dissenting, as all manner of falsehood is spread abroad in relation to the schism in the Church. In our subsequent numbers several affidavits will be published, to substantiate the facts alleged. Hereafter, no further Church proceedings will appear in our columns, except in the form of brief communications.--ED.

                            Preamble.

                            It is with the greatest solicitude for the salvation of the Human Family, and of our own souls, that we have this day assembled. Feign would we have slumbered, and "like the Dove that covers and conceals the arrow that is preying upon its vitals," for the sake of avoiding the furious and turbulent storm of persecution which will gather, soon to burst upon our heads, have covered and concealed that which, for a season, has been brooding among the ruins of our peace: but we rely upon the arm of Jehovah, the Supreme Arbiter of the world, to whom we this day, and upon this occasion, appeal for the rectitude of our intentions.

                            If that God who gave bounds to the mighty deep, and bade the ocean cease--if that God who organized the physical world, and gave infinity to space, be our front guard and our rear ward, it is futile and vain for man to raise his puny arm against us. God will inspire his ministers with courage and with understanding to consummate his purposes; and, if it is necessary, he can snatch them from the fiery furnace, or the Lion's den; as he did anciently the three Hebrews from the former, and Daniel from the latter.

                            As for our acquaintance with the Church of Jesus Christ of Latter Day Saints, we know, no man or set of men can be more thoroughly acquainted with its rise, its organization, and its history, than we have every reason to believe we are. We all verily believe, and many of us know of a surety, that the religion of the Latter Day Saints, as originally taught by Joseph Smith, which is contained in the Old and New Testaments, Book of Covenants, and Book of Mormon, is verily true; and that the pure principles set forth in those books, are the immutable and eternal principles of Heaven, and speaks a language which, when spoken in truth and virtue, sinks deep into the heart of every honest man.--Its precepts are invigorating, and in every sense of the word, tend to dignify and ennoble man's conceptions of God and his atributes [sic]. It speaks a language which is heard amidst the roar of Artillery, as well as in the silence of midnight: it speaks a language understood by the incarcerated spirit, as well as he who is unfettered and free; yet to those who will not see, it is dark, mysterious, and secret as the grave.

                            We believe that all men, professing to be the ministers of God, should keep steadily in view, the honor and glory of God, the salvation of souls, and the amelioration of man's condition: and among their cardinal virtues ought to be found those of faith, hope, virtue and charity; but with Joseph Smith, and many other official characters in the Church, they are words without any meanings attached-worn as ornaments; exotics nurtured for display; virtues which, throwing aside the existence of a God, the peace, happiness, welfare, and good order of society, require that they should be preserved pure, immaculate and uncorroded.

                            We most solemnly and sincerely declare, God this Day being witness of the truth and sincerity of our designs and statements, that happy will it be with those who examine and scan Joseph Smith's pretensions to righteousness; and take counsel of human affairs, and of the experience of times gone by. Do not yield up tranquilly a superiority to that man which the reasonableness of past events, and the laws of our country declare to be pernicious and diabolical. We hope many items of doctrine, as now taught, some of which, however, are taught secretly, and denied openly, (which we know positively is the case,)and others publicly, considerate men will treat with contempt; for we declare them heretical and damnable in their influence, though they find many devotees. How shall he, who had drank of the poisonous draft, teach virtue? In the stead thereof, when the criminal ought to plead guilty to the court, the court is obliged to plead guilty to the criminal. We appeal to humanity and ask, what shall we do? Shall we lie supinely and suffer ourselves to be metamorphosed into beasts by the Syren tongue? We amswer that our country and our God require that we should rectify the tree. We have called upon him to repent, and as soon as he shewed fruits meet for repentance, we stood ready to seize him by the hand of fellowship, and throw around him the mantle of protection; for it is the salvation of souls we desire, and not our own aggrandizement.

                            We are earnestly seeking to explode the vicious principles of Joseph Smith, and those who practice the same abominations and whoredoms; which we verily know are not accordant and consonant with the principles of Jesus Christ and the Apostles; and for that purpose, and with that end in view, with an eye single to the glory of God, we have dared to gird on the armor, and with God at our head, we most solemnly and sincerely declare that the sword of truth shall not depart from the thigh, nor the buckler from the arm, until we can enjoy those glorious privileges which nature's God and our country's laws have guarantied to us-freedom of speech, the liberty of the press, and the right to worship God as seemeth us good.-We are aware, however, that we are hazarding every earthly blessing, particularly property,and probably life itself, in striking this blow at tyranny and oppresion: yet notwithstanding we most solemnly declare that no man, or set of men combined, shall, with impunity, violate obligations as sacred as many which have been violated unless reason, justice and virtue have become ashamed and sought the haunts of the grave, though our lives be the forfeiture.

                            Many of us have sought a reformation in the church, without a public exposition of the enormities of crimes practiced by its leaders, thinking that if they would hearden to counsel, and shew fruit meet for repentance, it would be as acceptable with God, as though they were exposed to public gaze,

                            "For the private path, the secret acts of men,
                            If noble, for the noblest of their lives."

                            but our petitions were treated with contempt; and in many cases the petitioner spurned from their presence and particularly by Joseph, who would state that if he had sinned, and was guilty of the charges we would charge him with, he would not make acknowledgment, but would rather be damned; for it would detract from his dignity, and would consequently ruin and prove the overthrow of the Church. We would ask him on the other hand, if the overthrow of the Church was not inevitable, to which he often replied, that we would all go to Hell together, and convert it into a heaven, by casting the Devil out; and says lie, Hell is by not means the place this world of fools suppose it to be, but on the contrary, it is quite an agreeable place: to which we would now reply, he can enjoy it he is determined not to desist from his evil ways; but as for us, and ours, we will serve the Lord our God!

                            It is absurd for men to assert that all is well, while wicked and corrupt men are seeking our destruction, by a perversion of sacred things; for all is not well, while whordoms and all manner of abominations are practiced under the cloak of religion. Lo! the wolf is in the fold, arrayed in sheep's clothing, and is spreading death and devastation among the saints: and we say to the watchmen standing upon the walls, cry aloud and spare not, for the day of the Lord is at hand-a day cruel both with wrath and fierce anger, to lay the land desolate.

                            It is a notorious fact, that many females in foreign climes, and in countries to us unknown, even in the most distant regions of the Eastern hemisphere, have been induced, by the sound of the gospel, to forsake friends, and embark upon a voyage across waters that lie stretched over the greater portion of the globe, as they supposed, to glorify God, that they might thereby stand acquitted in the great day of God Almighty. But what is taught them on their arrival at this place?- They are visited by some of the Strikers, for we know not what else to call them, and are requested to hold on and be faithful, for there are great blessings awaiting the righteous; and that God has great mysteries in store for those who love the lord, and cling to brother Joseph. They are also notified that Brother Joseph will see them soon, and reveal the mysteries of Heaven to their full understanding, which seldom fails to inspire them with new confidence in the Prophet, as well as a great anxiety to know what God has laid up in store for them, in return for the great sacrifice of father of mother, of gold and silver, which they gladly left far behind, that they might be gathered into the fold, and numbered among the chosen of God.--They are visited again, and what is the result? They are requested to meet brother Joseph, or some of the Twelve, at some insulated point, or at some particularly described palce on the bank of the Mississippi, or at some room, which wears upon its front--Positively NO Admittance. The harmless, inoffensive, and unsuspecting creatures, are so devoted to the Prophet, and the cause of Jesus Christ, that they do not dream of the deep laid and fatal scheme which prostrates happiness, and renders death itself desireable; but they meet him, expecting to receive through him a blessing, and learn the will of the Lord concerning them, and what awaits the faithful follower of Joseph, the Apostle and Prophet of God, When in the stead thereof, they are told, after having been sworn in one of the most solemn manners, to never divulge what is revealed to them, with a penalty of death attached that God Almighty has revealed it to him, that she should be his (Joseph's) Spiritual wife; for it was right anciently,and God will tolerate it again: but we must keep those pleasures and blessings form the world, for until there is a change in the government, we will endanger ourselves by practicing it-but we can enjoy the blessings of Jacob, David, and others, as well as to be deprived of them, if we do not expose ourselves to the law of the land. She is thunder-struck, faints recovers, and refuses. The Prophet damns her if she rejects. She thinks of the great sacrifice and of the many thousand miles she has traveled over sea and land, that she might save her soul from pending ruin, and replies, God's will be done and not mine. The Prophet and his devotees in this way are gratified. The next step to avoid public exposition from the common course of things, they are sent away for a time, until all is well; after which they return, as from a long visit. Those whom no power or influence could seduce, except that which is wielded by some individual feigning to be a God, must realize the remarks of an able writer, when he says, "if woman's feelings are turned to ministers of sorrow, where shall she look for consolation?" Her lot is to be wooed and want her heart is like some fortress that has been captured, sacked, abandoned, and left desolate. With her, the desire of the heart has failed-the great charm of existence is at an end; she neglects all the cheerful exercise of life, which gladen the spirits, quicken the pulses, and send the tide of life in healthful currents through the veins. Her rest is broken. The sweet refreshment of sleep is poisoned by melancholy dreams; dry sorrow drinks her blood, until her enfeebled frame sinks under the slightest external injury. Look for her after a little while, and you find friendship weeping over her untimely grave; and wondering that one who but so recently glowed with all the radiance of health and beauty, should so speedily be brought down to darkness and despair, you will be told of some wintry chill, of some casual indisposition that laid her low! But no one knows of the mental malady that previously sapped her strength, and made her so easy a pray to the spoiler. She is like some tender tree, the pride and beauty of the grove-graceful in its form, bright in its foliage, but with the worm praying at its heart; we find it withered when it should be most luxuriant. We see it drooping its branches to the earth, and shedding leaf by leaf until wasted and perished away, it falls in the stillness of the forest; and as we muse over the beautiful ruin, we strive in vain to recollect the blast or thunder-bolt that could have smitten it with decay. But no one knows the cause except the foul fiend who perpetrated the diabolical deed.
                            Иисус Христос - Путь и Истина и Жизнь... Евангелие

                            Комментарий

                            • Radjab
                              Христианин

                              • 23 February 2008
                              • 10230

                              #6539
                              Our hearts have mourned and bled at the wretched and miserable condition of females in this place; many orphans have been the victims of misery and wretchedness, through the influence, that has been exerted over them, under the cloak of religion and afterwards, in consequence of that jealous dispositon which predominates over the minds of some, have been turned upon a wide world, fatherless and motherless, destitute of friends and fortune; and robbed of that which nothing but death can restore.

                              Men solace themselves by saying the facts slumber in the dark caverns of midnight. But Lo! it is sudden day, and the dark deeds of foul fiends shall be exposed from the house-tops. A departed spirit, once the resident of St. Louis, shall yet cry aloud for vengeance.

                              It is difficult--perhaps impossible--to describe the wretchedness of females in this place, without wounding the feelings of the benevolent, or shocking the delicacy of the refined; but the truth shall come to the world. The remedy can never be applied, unless the disease is known. The sympathy, ever anxious to relieve, cannot be felt before the misery is seen.--The charity that kindles at the tale of woe, can never act with adequate efficiency, till it is made to see the polllution and guilt of men, now buried in the death-shades of heathenism.--Shall we then, however painful the sight, shrink from the contemplation of their real state? We answer, we will not, if permitted to live. As we have before stated, it is the vicious principles of men we are determined to explode. It is not that we have any private feelings to gratify, or any private pique to settle, that has induced us to be thus plain; for we can respect and love the criminal, if there is any hope of reformation: but there is a point beyond which forbearance ceases to be a virtue.

                              The next important item which presents itself for our consideration, is the attempt at Political power and influence, which we verity believe to be preposterous and absurd. We believe, it is inconsistent, and not in accordance with the christian religion. We do not believe that God ever raised up a Prophet to christianize a world by political shhemes and intrigue. It is not the way God captivates the heart of the unbeliever; but on the contrary, by preaching truth in its own native simplicity, and in its own original purity, unadorned with anything except its own indigenous beauties. Joseph may plead he has been injured, abused, and his petitions treated with contempt by the general government, and that he only desires an influence of a political character that will warrant him redress of grievances; but we care not-the faithful followers of Jesus must bear in this age as well as Christ and the Apostles did anciently; although a frowning world may have crushed him to the dust; although unpitying friends may have passed him by; although hope, the great comforter in aaffliction, may have burst forth and fled from his troubled bosom; yet, in Jesus there is a balsom for every wound, and a cordial to assuage an agonized mind.

                              Among the many items of false doctrine that are taught the Church, is the doctrine of many Gods, one of the most direful in its effects taht has characterized the world for many centuries. We know not what to call it other than blasphemy, for it is most unquestionably, speaking of God in an impious and irreverent manner. It is contended that there are innumerable gods as much above the God that presides over this universe, as he is above us; and if he varies from the law unto which he is subjected, he, with all his creatures, will be cast down as was Lucifer: thus holding forth a doctrine which is effectually calculated to sap the very foundation of our faith, and now, O Lord! shall we set still and be silent, while thy name is thus blasphemed, and thine Honor, power and glory, brought into disrepute? See Isaiah c 43, v 10; 44, 6-8; 45, 5, 6, 21, 22; and book of Covenants, page 26 and 39.

                              In the dark ages of Poperty, when bigotry, superstition, and tyranny held universal sway over the empire of reason, ther was some semblance of justice in the inquisitiorial deliberations; which, however, might have been dictated by prudence, or the fear of consequences; but we are no longer forced to appeal to those states that are now situated under the influence of Popery for examples of injustice, cruelty and oppression-we can appeal to the acts of the inquisitorial deliverations, which, however, might have been dictated by prudence, or the fear of consequences: but we are no longer forced to appeal to those states that are now situated under the influence of popery for examples of injustice, cruelty and oppression-we can appeal to the acts of the inquisitorial department organized in Nauvoo, by Joseph and his accomplices, for specimens of injustice of the most perniciouis and diabolical character that ever stained the pages of the historian.

                              It was in Rome, and about the twelfth century, when Pope Innocent III, ordered father Dominic to excite the Catholic princes and people to extirpate heretics. But it is in this enlightened and intelligent nineteenth century, and in Nauvoo--a place professing to be the nucleus o the world, that Joseph Smith has established an inquisition, which, if it is suffered to exist, will prove more formidable and terrible to those who are found opposing the iniquities of Joseph and his associates, than ever the Spanish inquisiton did to heretics as they termed them.

                              On thursday evening, the 18th of April, there was a council called, unknown to the Church, which tried, condemned, and cut off brothers Wm. Law, Wilson Law, and sister Law, (Wm's. wife,) brother R. D. Foster, and one brother Smith, with whom we are unacquainted; which we contend is contrary to the book of Doctrine and Covenants, for our law condemnest no man until he is heard. We abhor and protest against any council or tribunal in this Church, which will not suffer the accused to stand in its midst and plead their own cause. If an Agrippa would suffer a Paul, whose eloquence surpassed, as it were, the eloquence of men, to stand before him, and plead his own cause, why should Joseph, with others, refuse to hear individuals in their own defence?--We answer, it is because the court fears the atrocity of its crimes will be exposed to public gaze. We wish the public to thoroughly understand the nature of this court, and judge of the legality of its acts as seemeth them good.

                              On Monday, the 15th of April, brother R.D. Foster had a notice served on him to appear before the High Council on Saturday following, the 20th, and answer to charges prefered against him by Joseph Smith. On Saturday, while Mr. Foster was preparing to take his witnesses, 4l in number, to the council-room, that he might make good his charges against Joseph, president Marks notified him that the trial had been on Thursday evening, before the 15th, and that he was cut off from the Church; and that same council cut off the brother Laws', sister Law, anad brother Smith, and all without their knowledge. They were not notified, neither did they dream of any such thing being done, for William Law had sent Joseph and some of the Twelve, special word that he desired an investigation before the Church o General Conference, on the 6th of Ap'l. The court, however, was a tribunal possessing no power to try Wm. Law, who was called by special Revelation, to stand as counsellor to the President of the Church. (Joseph,) which was twice ratified by General Conferences, assembled at Nauvoo, for Brigham Young, one of the Twelve, presided, whose duty it was not but the President of the High Council-See Book of Doctrine and Covanants, page 87.

                              Resolutions

                              Resolved lst, That we will not encourage the acts of any court in this church, for the trial of any of its members, which will not suffer the accused to be present and plead their own cause; we therefore declare our decided disapprobation to the course pursued last Thursday evening, (the 18th inst,) in the case of William and Wilson Law, and Mrs. William Law, and R.D. Foster, as being unjust and unauthorized by the laws of the Church, and consequently null and void; for our law judgeth no man unless he be heard; and to all those who approbate a course so unwarranted, unprecedented and so unjust, we would say beware lest the unjust measure you meet to your brethren, be again meeted out to you.

                              Resolved 2nd, Inasmuch as we have for years borne with the individual follies and iniquities of Joseph Smith, Hyrum Smith, and many other official characters in the Church of Jesus Christ, (conceiving it a duty inclumbent upon us so to bear,) and having labored with them repeatedly with all Christian love, meekness and humbility, yet to no effect, feel as if forbearance has ceased to be a virtue, and hope of reformation vain; and inasmuch as they have introduced false and damnable doctrines into the Church, such as a plurality of gods above the God of this universe and his hability to fall with all his creations; the plurality of wives, for time and eternity; the doctrine of lunconditional sealing up to eternal life, against all crimes except that of sheding innocent blood, by a perversion of their priestly authority and thereby forfeiting the holy priesthood, according to the word of Jesus; "If a man abide not in me, he is cast forth as a branch and is withered, and men gather them and cast them into the fire, and they are burned." St. John, xv.6. "Whosoever transgresseth and abideth not in the doctirne of Christ, hath not God, he that abideth in the doctrine of Christ, hath both the Father and the Son; if there come any unto you and bring not this doctrine, receive him not into your house, neither bid him God speed, for he that abideth him God speed is a partaker of his evil deeds;" we therefore are constrained to denounce them as apostates from the pure and holy doctrines of Jesus Christ.

                              Resolved 3rd, That we disapprobate and discountenance every attempt to unite church and state; and that we further believe the effort now being made by Joseph Smith for political power and influence, is not commendable in the sight of God.

                              Resolved 4th, That the hostile spirit and conduct manifested by Joseph Smith, and many of his associates towards Missouri and others inimical to his purposes, are decidedly at variance with the true spirit of Christianity, and should not be encouraged by any people, much less by those professing to be the ministers of the gospel of peace.

                              Resolved 5th, that while we disapprobate mallicious persecutions and prosecutions, we hold that all church members are alike amenable to the laws of the land; and that we further discountenance any chicanery to screen them from the just demands of the same.

                              Resolved 6th, That we consider the religious influence exercised in financial concerns by Joseph Smith, as unjust as it is unwarranted, for the Book of Doctrine and Covenants makes it the duty of the Bishop to take charge of the financial affairs of the Church, and of all temporal matters pertaining to the same.
                              Resolved 7th, That we discountenance and disapprobate the attendance at houses of revelling and dancing; dram-shops and theatres; verily believing they have a tendency to lead from paths of virtue and holiness, to those of vice and debauchery.

                              Resolved 8th, That we look upon the pure and holy doctrines set forth in the Scriptures of Divine truth, as being the immutable doctrines of salvation; and he who abideth in them shall be saved, and he who abideth not in them can not inherit the Kingdom of Heaven.

                              Resolved 9th, That we consider the gathering in haste, and by sacrifice, to be contrary to the will of God; and that it has been taught by Joseph Smith and others for the purpose of enabling them to sell property at most exhorbitant prices, not regarding the welfare of the Church, but through their covetousness reducing those who had the means to give employment to the poor, to the necessity of seeking labor for themselves; and thus the wealth which is brought into the place is swallowed up by the one great throat, from whence there is no return, which if it had been economically disbursed amongst the whole would have rendered all comfortable.

                              Resolved 10th, That, notwithstanding our extensive acquaintance with the financial affairs of lthe Church, we do not know of any property which in reality belongs to the Church (except the Temple) and we therefore consider the injunction laid upon the saints compelling them to purchase property of the Trustee in trust for the Church, is a deception practiced upon them; and that we look upon the sending of special agents abroad to collect funds for the Temple and other purposes as a humbug practiced upon the saints by Joseph and others, to aggrandize themselves, as we do not believe that the monies and property so collected, ahave been applied as the donors expected, but have been used for speculative purposes, by Joseph, to gull the saints the better on their arrival at Nauvoo, by buying the lands in the vicinity and selling again to them at tenfold advance; and further that we verily believe the appropriations said to haave been subscribed by shares for the building of the Nauvoo House to have been used by J. Smith and Lyman Wight, for other purposes, as out of the mass of stock already taken, the building is far from being finished even to the base.
                              Иисус Христос - Путь и Истина и Жизнь... Евангелие

                              Комментарий

                              • Radjab
                                Христианин

                                • 23 February 2008
                                • 10230

                                #6540
                                Resolved 11th, That we consider all secret societies, and combinations under penal oaths and obligations, (professing to be organized for religious purposes,) to be anti-Christian, hypocritical and corrupt.

                                Resolved 12th, That we will not acknowledge any man as king of law-giver to the church; for Christ is our only king and law-giver.

                                Resolved 13th, That we call upon the honest in heart, in the Church, and throughout the world, to vindicate the pure doctrines of Jesus Christ, whether set forth in the Bible, Book of Mormon, or Book of Covenants; and we hereby withdraw the hand of fellowship, from all those who practice or teach doctrines contrary to the above, until they cease so to do, and show works meet for repentance.

                                Resolved 14th, That we hereby notify all those holding licences to preach the gospel, who know they are guilty of teaching the doctrine of other Gods above the God of this creation; the plurality of wives; the unconditional sealing up against all crimes, save that of sheding innocent bood; the spoiling of the gentiles, and all other doctrines, (so called) which are contrary to the laws of God, or to the laws of our country, to cease preaching, and to come and make satisfaction, and have their licences renewed.

                                Resolved 15th, That in all our controversies in defence of truth and righteousness the weapons of our warfare are not carnal but mighty through God to the pulling down of the strong holds of Satan; that our strifes are not against flesh, blood, nor bones; but against principalities and power, against spiritual wickedness in high places and therefore we will not use carnal weapons save in our own defence.

                                Affidavits.

                                I hereby certify that Hyrum Smith did, (in his office) read to me a certain written document, which he said was a revelation from God, he said that he was with Joseph when it was received. He afterwards gave me the document to read, and I took it to my house, and read it, and showed it to my wife, and returned it next day. The revelation (so called) authorized certain men to have more wives than one at a time, in this world and in the world to come. It said this was the law, and commanded Joseph to enter into the law.-And also that he should administer to others. Several other items were in the revelation, supporting the above doctrines.
                                WM. LAW
                                State of Illinois,
                                Hancock County,

                                I Robert D. Foster, certify that the above certificate was sworn to before me, as true in substance, this fourth day of May A.D. 1844.
                                ROBERT D. FOSTER J.P.

                                I certify that I read the revelation referred to in the above affidavit of my husband, it sustained in strong terms the doctrine of more wives that one at a time, in this world, and in the next, it authorized some to have to the number of ten, and set forth that those women who would not allow their husbands to have more wives than one should be under condemnation before God.
                                JANE LAW

                                Sworn and subscribed befoore me this fourth day of May, A.D. 1844.
                                ROBET D. FOSTER, J.P.

                                To all whom it may Concern:

                                Forasmuch as the public mind hath been much agitated by a course of procedure in the Church of Jesus Christ of Latter Day Saints, by a number of persons declaring aginst certain doctrines and practices therein, (among whom I am One,) it is but meet that I should give my reasons, at least in part, as a cause that hath led me to declare myself. In the latter part of the summer, 1843, the Patriarch, Hyrum Smith, did in the High Council, of which I was a member, introduce what he said was a revelation given through the Prophet; that the said Hyrum Smith did essay to read the said revealtion in the said Council, that according to his reading there was contained the following doctrines; lst the sealing up of persons to eternal life, against all sins, save that of sheding innocent blood or of consenting thereto; 2nd, the doctrine of a plurality of wives, or marrying virgins; that "David and Solomon had many wives, yet in this they sinned not save in the matter of Uriah. This revelation with other evidence, that the aforesaid heresies were taught and practiced in the Church; determined me to leave the office of first counsellor to the president of the Church at Nauvoo, inasmuch as I dared not teach or administer such laws. And further deponent saith not.
                                AUSTIN COWLES.
                                State of Illinois, }ss.
                                Hancock County, }

                                To all whom it may concern I hereby certify that the above certificate was sworn and subscribed before me, this fourth day of May, 1844.
                                ROBERT D. FOSTER, J.P.

                                THE EXPOSITOR.

                                FRIDAY, JUNE 7, 1844

                                SYLVESTER EMMONS, Editor.

                                Introductory

                                In greeting our patrons with the first number of the Expositor, a remark is necessary for the expression of some views, and certain principles by which we intend to be governed in our editorial duties. Many questions and surmises are made by those who suppose we will come in conflict with some of their darling schemes of self-aggrandisement. Others, more honest, desire to know whether our object is to advocate any particular religious tenets, or any favorite measures of either of the political parties of the country. To all such questions we answer to the negative. Free toleration in religious sentiments, we deem compatible with the organization of our government, and should not be abridged. On the other hand, we believe religious despotism to be incompatible with our free institutions. What we conceive to be despotism, engendered by an assumption of power in the name of religion, we shall have occasion to show bereafter. In relation to politics, whatever our own views may bbe upon the federal measures that now, or may hereafter agitate the country, the Expositor will not be the exponent thereof, and all the strife and party zeal of the two great antagonistical parties for the success of their respective candidates for the Presidency, we shall remain neutral, and in an editorial capacity, inactive. Anther party, however, has sprung up in our midst, the leader of which, it would seem, expects, by a flourish of Quixotial chivalry, to take, by storm, the Presidential chair, and distribute among his faithful suporters, the office of governor in all the different States, for the purpose, we presume, of more effectually consolidating the government. This party we may be disposed to treat with a little levity, but nothing more. As it respects the local questions which may arise in our own county, and the candidates for the legislature from this county, we reserve the right to expatiate upon the respective claims--not on account of their politics--be they whig or democrat, but on account of a combination which we believe has for its object the utter destruction of the rights of the old citizens of the county, who have borne the heat and burden of the day; who have labored hard as pioneers of the county; who have rights that should be respected by every principle of honor and good faith, and whosd wishes should be consulted in the choice of officers, and not have men imposed upon them, who are obnoxious, for good and sufficient reasons. In relation to such uestions, we intend to express our mind freely, as our duty dictates, regardless of consequences. If a fair and honorable course be taken by the dominant party at Mauvoo, we will have nothing to battle against; but if they do not pursue that course, we shall be prepared for the warfare. We must confess, however, if we are to judge of the future by the past, we have little to expect from that quarter: but apart from local political considerations, we have a high and more noble duty to perform. We shall spread the banner to the breeze for a radical reform in the city of Nauvoo, as the departure from moral rectitude, and the abuse of power, have become intolerable. We shall speak our, and spare not, until certain grievances are redressed or corrected; until honor, virtue, and reputation shall take their accustomed habitations, and be respected; until we teach men that no exclusive privileges can be allowed to any individual under our form of government; that the law of the land, based upon the revealed laws of heaven, are paramount to all other earthly considerations; and he who sets the laws at defiance, and evades their operation, either by direct or indirect means, pursues a course subversive of the best interests of the country, and dangerous to the well-being of the social compact. That there does exist an order of things with the systematic elements of organization in our midst--a system which, if exposed in its naked deformity, would make the virtuous mind revolt with horror; a system in the exercise of which lays prostrate all the dearest ties in our social relations--the glorious fabric upon which human happiness is based--ministers to the worst passions of our nature, and throws us back into the benighted regions of the dark ages, we have the greatest reason to believe.
                                The question is asked, will you bring a mob upon us? In answer to that, we assure all concerned, that we will be among the first to put down anything like an illegal force being used against any man or set of men. If any one has become amenable to the law, we wish to have him tried impartially by the laws of his country. We are among the number who believe that there is virtue and integrity enough in the administrators of the law, to bring every offender to justice, and to protect the innocent. If it is necessary to make a show of force, to execute legal process, it will create no sympathy in that case to cry out, we are mobbed. There is such a thing as persons being deceived into a false sympathy once, who, the second time, will scrutinize very closely, to know who, or which party, are the persecutors. It is not always the first man who cries out, stop thief, that is robbed. It is the upright, honest, considerate and moral precepts of any class that will be respected in this or any other enlightened age--precepts which have for their end the good of mankind, and the establishment of fundamental truths. On the other hand, paradoxical dogmas, new systems of government, new codes of morals, a new administration of the laws by ignorant, unlettered, and corrupt men, must be frowned down by every lover of his country. The well-being of society demand it at our hands. Our country, by whose laws we are prorected, asks us for a manifestatin of that patriotism which should inspire every American citizen--the interests of the State of Illinois require it, and as a citizen of Illinois, we intend to respond to the voice of duty, and stand the hazard of the die.

                                We believe that the Press should not be the medium through which the private character of any individual should be assailed, delineated, or exposed to public gaze: still, whoever acts in an official character, who sets himself up as a public teacher, and reformer of morals and religion, and as an aspirant to the highest office in the gift of the people of this glorious republic ..... institutions he publicly condemns, we assert and maintain the right of canvassing all the public acts and animadverting, with terms of the severest reproach upon all the revolutionary measures that come to our notice, frm any source. We would not be worthy of the name of an American citizen, did we stand by and see, not only the laws of the State, but the laws of the United States set at defiance, the authorities insulted, fugitives from justice fleeing for refuge, asking and receiving protection from the authorities of Nauvoo, for high crimes commited against the government of the United States, the Mayor of a petty incorporated town interposing his authority, and demanding the right of trial for the fugitive on the merits of the case, by virtue of a writ of Habeas Corpus, issued by the Municipal Court of Nauvoo. It is too gross a burlesque upon common sense--a subterfuge too low to indicate any thing but a corrupt motive.--Such acts, whether committed in a private or public capacity, will be held up to public scorn. An independent Press is bound by every sense of duty, to lay before the public every attack upon their rights: we, therefore, in the exercise of our duty, expect the support and the aid of our fellow citizens in our enterprise.

                                --------------
                                Иисус Христос - Путь и Истина и Жизнь... Евангелие

                                Комментарий

                                Обработка...