Декларация русской идентичности
Свернуть
Эта тема закрыта.
X
X
-
-
саша 71
Все началось несколько раньше - на Майдане.
А Крым и Донбас - это уже следствие.
В годы гражданской войны, например, были территории, контролируемые Колчаком и Деникиным. Они тоже были "сепоратистами" ?Комментарий
-
Григорий Р
Логос коммунизма , когда всё общее, и в котором нет зависти и алчности мог возникнуть только в Святой Руси.
Чтобы создать такой автомобиль как Мерседес, надо быть ревностным единоличником, одержимым гордыней и злым духом соперничества.
Российскому автопрому больше 100 лет. И что он за это время создал? Несколько телег с двигателем, которые уже не трактор, но еще не автомобильКомментарий
-
Коммунизм, как логос никак не мог возникнуть в умах людей, выстраивающих свою экономику на стержне рынка, конкуренции и сакральности частной собственности.
Логос коммунизма мог возникнуть только в щедрых умах, и широких душах. Очень терпимых душах альтруистов. Жить и работать, делать это с радостью, не ради своего брюха, а для будущего поколения это самоотречение.
Логос коммунизма , когда всё общее, и в котором нет зависти и алчности мог возникнуть только в Святой Руси.
Все не могут быть альтруистами подумай почему.
Другое дело, что рая на земле не построить и сатана опять возьмёт принадлежащее по праву и сделает это с голодной яростью. Мир снова будет работать по принципу соперничества, зависти, гордыни, злости и работать довольно успешно.Комментарий
-
Брянский волк
1. Не зависть (чему там завидовать? гейпарадам?), а только отношение.
2. Ну вот, что и требовалось доказать...
А потом обижаетесь, что мы попрекаем вас в том, что это существо (ленин-бланк) вам границы прирезало за счет исторической России.
Дерьмовая у Вас философия. Это философия сильного плюющего на права слабейших. Да, Россия сильна. Но, слава Богу, есть сильнейшие...Комментарий
-
1. Очевидно, что Вы никогда не были в Западной Европе т.к. кроме гей-парадов не знаете о ней ничего. Но чем гей-парады на Западе хуже гей-проституции в российской армии или избиения ОМОНом тысяч невинных демонстрантов в Москве?
2. Что Вам требовалось доказать? Что российский народ настолько глуп, что по указанию идиота сверг Богом поставленную власть и обрек себя на 72 года страданий?
3. Блестящий пример двуличия. Когда Россия оккупирует чужие территории это называется "собиранием земель" и "восстановлением исторической справедливости". А когда законная власть поставленная российским народов в результате вооруженного переворота производит ВНУТРЕННЮЮ реорганизацию территорий, это называется "прирезало за счет исторической России".
Дерьмовая у Вас философия. Это философия сильного плюющего на права слабейших. Да, Россия сильна. Но, слава Богу, есть сильнейшие...
2. Ну, вот... Народ глуп... Еще один перл русофобства.
3. Я Вам еще раз говорю, что русский народ не согласен с решениями большевиков и их хозяев о разделении его собственной территории (земли) на какие-то там образования. Любая страна подобного рода эксперименты почтет за вмешательство в свои национальные интересы. Так почему Россия должна реагировать как-то иначе чем все остальные? Вы согласны были бы если Ваш любимый Цюрих отдали Свазиленду или Зимбабвэ? То-то...Комментарий
-
а я говорил о двух языках но один дефакто отличается и более родной о ассиметрии
Английский стал жертвой для межнационального общения и его упрощение именно для этих целей. Никто ведь не запрещает коренным носителям языка учить его по своим учебникам
Англосаксонский ( староанглийский) возник из диалектов англов, саксов, ютов и так же частично скандинавских ( датского, норвежского и др).
Английский имхо самый совершённый язык он избавился от заблуждений : родов, падежей, видов глагола, частично изменений по числам и др
учебники для иностранцев берутся как плохая копия Британских, американских
но в школе США грамматика не главное ( её по сути нет)
а вот что есть
English 9H: This program is an enriched course for able students focusing upon analytical reading and discussion as taught thematically through the pursuit of great literature. Expository writing is the hallmark of this advanced class. Students practice process writing with emphasis given to strategies for higher thinking in reading, writing, shared inquiry and performance. A research paper is required Prerequisite: Prerequisites apply, see your Guidance Counselor
English 9CP: This course teaches students to write effectively and correctly, to read accurately as well as critically, and to express in writing and in speech an understanding of all genres of world literature. Instruction emphasizes the writing process in a variety of modes, which include narratives, expository writing, creative writing, and a research paper. Grammar and vocabulary are taught within a reading/writing context.
English 9: This course parallels the English 9CP course in context but emphasizes the acquisition of reading and writing skills. The focus is placed on reading comprehension, vocabulary development and expository writing. Other skills include note taking, analysis of various literary genres and development of managerial skills in a multitask classroom.
English 10H: In addition to more stringent requirements in reading and writing assignments, Honors English 10 offers an in-depth study of the heritage of American literature. The program stresses extensive and intensive reading, creative and critical thinking, English usage and the mechanics of English, and performance assessment. Emphasis in writing is on the critical analysis of literature and the literary essay.
Prerequisite: Prerequisites apply, see your Guidance Counselor
English 10CP: American literature is the focus of English 10CP. There is emphasis on writing strategies, vocabulary improvement, and performance assessment. The writing program stresses the writing process and offers students writing experiences in personal essays, journals, expository essays, and creative pieces. Students practice and master the skills required in the reading and writing portions of the HSPA.
English 10: This course parallels the English 10CP course in context but continues to emphasize the skills required for the effective use of standard English. Grammar, usage, content and structure in expository writing comprise the focus of this course with opportunities for literary analysis, creative writing and performance.
English 11H: This course concentrates upon major works of British literature studied within a historical context. There are more stringent requirements in writing skills. Emphasis is on critical analysis and the interpretation at a more sophisticated level. Rhetorical devices and uses of style are explored. Critical thinking skills and performance assessment are stressed, and expository and creative assignments are literature-based.
Prerequisite: Prerequisites apply, see your Guidance Counselor
English 11CP: In English 11CP, literature is studied in a thematic approach with an emphasis on British literature. Writing essays of critical analysis using the writing process continues to be stressed. Syntax and vocabulary development is part of that process. Creative work based on models from literature and performance assessment is also an integral part of the curriculum.
AP English 12: Advanced Placement English is a seminar-styled course. It emphasizes reading, analyzing, articulating, and writing about philosophies of man as revealed through the literature. It also explores the schools of literary criticism that enrich literature study. Students are encouraged to take one of the Advanced Placement Examinations in composition and/or literature. The course brings together writers and genres from diverse cultures, time periods, and literary traditions.
Prerequisite: Prerequisites apply, see your Guidance Counselor
Humanities 12H: This class serves as a celebration that will bring together many different disciplines in one last year of exploration and wonder. The curriculum for the class asks the essential questions: What are the most important works of literature, art, and music throughout the ages? Which of these great works has the most potential to positively affect an individual's lifelong love of learning? The objective of the class is for students to recognize, understand, and love Michaelangelo, Picasso, Vivaldi, Dickens, Degas, Morrison, Dostoevsky, Weisel and many more of the world's greatest achievers. It provides a myriad of writing experiences and performance assessments. This exploration will educate students in becoming citizens of the world and enrich their lives by humankind's greatest works.
Prerequisite: Prerequisites apply, see your Guidance Counselor
English 12CP: This course centers on five themes: gender, death, dying, family, and tolerance. The literature, films, guest speakers, and research support these themes through critical thinking, analysis, problem solving, writing and performance assessment.
Film Study: This class offers students an opportunity to study film as an art form which, when viewed in terms of its history, techniques, form, and content, will help them become more active, discerning, and critical viewers. By studying classics such as Citizen Kane, On the Waterfront, The Graduate, North by Northwest, Duck Soup, Casablanca, and Sunset Boulevard, students will identify significant contributions of major directors, stars, writers, and producers.
This course is open to students in grades 10-12.
Journalism 1: This course examines the role of journalism in the 21st century. Students in this class develop skills in all aspects of journalistic writing, e.g. feature, news, editorial and sports. Interviewing, layout and photography also comprise the course's content as students assist in the production of the school's newspaper, The Crimson Crier.
Exploring Children's Literature: From Poor Corner to Wonderland: This unique and engaging course revisits in literature and film some of the most beloved children's stories. Students explore childhood and children's books from psychological, anthropological, and historical perspectives. Charlotte's Web, Peter Pan, Alice in Wonderland, and Jungle Book are subjects for analysis and discussion. Students are paired with district first graders in sharing the discovery and joy of children's literature, and the culminating project is the publication of a children's book.
Drama 1: This course is designed as an enjoyable way to introduce and acclimate students to the stage and familiarize students with the vocabulary and language of actors. Students learn stage position, actor's positions, basic techniques pertaining to the use of the stage, and especially how the actor can best communicate ideas to the audience. Fundamentals related to defined movement, motivated movement, miming, as well as improvisational techniques are incorporated. Many vocal techniques including diction and clarity, rate, projection, expression, pitch and variety are also practiced. All students take the stage either alone, with partners, or in groups in order to practice these techniques. Major projects include the staging and performance of solo pantomime to music, a monologue, basic two-person scene work, and in a small group - the writing and staging of a selected scene.
Power Writing: The purpose of this course is to encourage students to experiment with techniques of writing within a number of genres. The first part of the course is devoted to lessons in the expository essay (e.g. the college essay), short stories, poetry, and memoir. Students will work towards establishing an authentic voice and develop ways of thinking about writing and reading their own work from a critical perspective. The second part will be individualized to allow students to choose a genre and work toward publication.
Media, and American Pop Culture: In the new millennium there is no other elective as relevant and fascinating as this media class. It offers students an enjoyable and elucidating look at how American culture has changed over the years by exploring its portrayal in the media. Students become critical viewers and analysts of American life and media literacy as they explore television, news, and advertising and the impact each has had an continues to have in shaping and reflecting our culture. Gender bias, racism, and body image are several of the topics that students investigate as well as political, moral, and social dimensions of the media.
This course is open to students in grades 10-12. ArtКомментарий
-
Комментарий
-
Antithesis is dead. God save all of us!Комментарий
-
Комментарий
-
Брянский волк
Я Вам отвечу в чем разница. В том, что сии празднества на Западе справляются как само собой разумеющееся дело, которое не вызывает ни у кого негативного чувства, а токмо одни одобрения.
А подобные постыдные акты в армии, а так же церковной организации - это спецоперации одного очень компетентного ведомства
НациАнальные особенности казарменной жизни,
Теперь почитайте о национальных гомосексуальных традициях в России
Противоестественные пороки в крестьянской среде (вторая половина XIX - начало XX века)
2. Ну, вот... Народ глуп... Еще один перл русофобства.
3. Я Вам еще раз говорю, что русский народ не согласен с решениями большевиков и их хозяев о разделении его собственной территории (земли) на какие-то там образования.
Вы согласны были бы если Ваш любимый Цюрих отдали Свазиленду или Зимбабвэ? То-то...Комментарий
-
1. Вы понятия не имеете о том как относятся к гомосексуалистам на Западе.
2. Вы почитайте что Ваши СМИ пишут об этом явлении:
3. Это Ваш перл и Ваше русофобство. Ибо как назвать народ идущий в ногу за идиотом?
4. Так чего ж Вы молчали когда "идиот" Ленин перекраивал территориальное устройство СССР? Страшно было?
5. Вот потому кража современной Россией чужих территорий вызывает такую реакцию мировой общественности.
2. Я русофобские издания, подконтрольные вам, не читаю.
3. Вот и мне удивительно... Идиота уже нет, а его русофобское учение до сих пор "на щите" у тех, кто шагает с этим учением "в ногу".
4. Меня тады не было еще.
5. Вот и меня удивляет претензии некоторых товарищей на территорию и историю наше родины.Комментарий
Комментарий