Радует, что Вы, наконец-то, честно высказываетесь что не будете комментировать - игнорируете и прочее... А по существу - я изучал данные документы и периодически изучаю - поэтому могу говорить об этом четко!
Александр Невский
Свернуть
X
-
С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец) -
Сообщение от r1221Вернитесь в начало - там все исходные летописи. Иностранные источники я привел как дополнение. Отрицать иностранные источники также нелепо, как и летописи. Если кто-то судит, что иностранцы могли врать, то также судите и о собственных летописцах...
Сообщение от r1221Именно, что нет доказательств подобной фразе нигде. Впервые она появилась в сталинском учебнике истории.
Сообщение от r1221История это не предмет, где все известно как в физике или математике. История - это живой материал, и к сожалению политизированный. Любой правитель окружается благородным образом-ореолом, но по сути это "мыльный пузырь". в России только Горбачев и Ельцин оказались вне такой тенденции!
Вывод: "Учится, учиться и учиться!", как написано в советском учебнике истории.С уважением, Михаил.Комментарий
-
Сообщение от УчастковыйУважаемый r1221, если бы вы не торопились делать громкие заявления, а подучили бы методологию исторической науки, то знали бы, что источники, как правило, излагают взгляд на события той партии, к которой принадлежал автор, следовательно подход "врут - не врут" изначально несостоятелен. Трудно найти признание заслуг князя Александра Невского у немецких хронистов, либо у летописцев, симпатизировавших Андрею Ярославичу, галицким князьям или новгородской купеческой верхушке. Посему, прежде чем браться за источники необходимо научиться их толковать и интерпретировать.
Сообщение от УчастковыйНу вот, опять. Очень категорично и совершенно голословно. К сведению, указанная фраза: "Бог не в силе, а в правде" присутствует в школьном учебнике истории А.О. Ишимовой, изданном с СПб в 1841 году, задолго до рождения столь "любимого" вами Иосифа Виссарионовича.С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
Сообщение от УчастковыйЗдравствуйте, r1221.
По существу вопроса. Где в списке источников русские летописи? Исследование истории страны по иностранным источникам без привлечения ее собственных летописей явно свидетельствует о тенденциозности автора.
И, надеюсь, что Вы также невежественно, как и другие в этой теме, не будете требовать привести Вам страницы и главы из Летописей!? Ведь, когда они писались не было еще такого понятия - разбивать на главы и стихи, да и современный циферблат (арабский) тогда был не в моде...
Или опять что-то не так?С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
Сообщение от r1221Повторим. Я Вас отослал обратно к списку литературы. Вам не нравятся какие-то из тех летописей? Вы что утверждаете, что они неправильные или не соответствуют истине. Тенденциозность Ваша на лицо...С уважением, Михаил.Комментарий
-
Если хоти делать объективные выводы, то имеющиеся факты надо сопоставлять!
А Вы предлагаете "бред" какой-то - каждую группу документов рассматривать отдельно... Зачем и для какой цели? Что таким образом В ы узнаете: как думают о Александре другие и зачем они так думают, а правильно, по Вашему, думают все-равно - вот эти...
Получается, что Вы заранее (до обращения) к документам уже определили: где ложь. а где правда. И называете это историческим и научным подходом! Вы, конечно, не большой оригинал, но наука (в Вашем понимании) имеет больше идеологию, чем анализ и сопоставление фактов. А идеология - это не наука!
В этом плане, Вы можете обманываться сам, себя (и других видимо тоже). Но мне "лапшу на уши вешать" не надо - съешьте сами (извините за агрессию!).
Наука должна быть наукой, а не политикой!
По поводу учебника 1841 года... Скажите мне: А что там написано о жизни и смерти императора Павла 1? Сообразуется ли это с настоящими историческими данными?С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
Про войны со шведами и прочими. В летописях есть много сведений про постоянные стычки с ними. Это было настолько регулярно и сообщалось об этом достаточно часто. А Александр с юности принимал участие в подобных битвах...
Относительно Ледового побоища, то известно, что основные силы тевтонского ордена (в описываемые сегодня по времени события) были совсем в другом месте и воевали с армией папы римского...С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
Все некогда обстоятельно ответить. просто сами порассуждайте: с каких времен появился такой упор на русскость. Россия всегда была интернаиональной страной. Даже церковь была не Русская, а Российская...С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
r1221
Итак, к совету моему Вы, значит, не прислушались, и продолжаете упорствовать в своей клевете на святого человека.
Ну чтож, хотите проехаться по первоисточникам, хорошо, будет Вам. Но сперва скажу я, что те летописи, что Вы привели, Вы их даже не читали, глазами своими не видели, оттого и ссылок оттуда не приводите, а всё что пытаетесь делать, так это выставить себя типа знающим историю, пользующимся первоисточниками, не то что все историки, невежды мол, под себя перекраивающие факты. А сами не привели ничего! Совсем НИЧЕГОШЕНЬКИ! И при этом строете ещё из себя умника и тупо спорите, а информация же в источниках этих говорит прямо против Вашей грязной лжи!
Итак, поехали, попорядку:
Откровенная ложь: фраза «Не в силе Бог, а в правде» (придумана позднее)
НОВГОРОДСКАЯ 1-АЯ ЛЕТОПИСЬ МЛАДШЕГО ИЗВОДА
В лето 6748...
Нь въсприимъ псаломьскую песнь, и рече: «суди, господи, обидящимъ мя и възбрани борющимся со мною, приими оружие и щитъ, стани в помощь мне». И скончавъши молитву, и въставъ, поклонися архиепископу. Епископъ же Спиридонъ благослови его и отпусти. Идущу же ему изъ церкви, утирая слезы, и нача крепити дружину свою, и рече: «не в силах богъ, нь въ правде, помянемъ песнословца Давыда: сии въ оружии, а сии на конех; мы же въ имя господа бога нашего призовем; те въспяти быша и падоша» И иде на них в мале дружине, не дождавъся, съ многою силою
То же встречается в "Повесть о житии Александра Невского" памятнике древнерусской литературы XIII в., написаном при митрополите Кирилле в 80-ых годах XIII в., при участии также сына Александра Димитрия.
Откровенная ложь: нет исторических свидетельств о Невской битве
НИКИФОРОВСКАЯ ЛЕТОПИСЬ
B лето 6748 [1240] Т. Некто от западныя страны, иже наричются слугы божии, от тех приде в Новъгород, хотя видети възраст Александров дивныи. И видев Андреашь князя Александра, и к своим възвратися, рече: «Прошед страны и языкы, не видех такова ни в царех царя, ни в князех князя». Се слышав король чястй Римьскыя от полунощныа страны таковое мужство князя Александра и помыслив себе, шатаяся безумиемь У своим: «Поиду пленю землю Александрову». И собра силу многу, свея c князем их, c бискупы своими, и мурмане, и сумь, и емь, и наполни к[а]рабля Ф многы плъков своих, и приде в реку вь Неву, и сташа на усть Ижеры, хотя въсприати Ладогу и Новъгород, и всю область Новгородскую.
И посла послы, разгордевся, к Александру: «Аще можеши противитися мне, то се есмь зде уже, пленю землю твою». Александр же, слышав словеса его сия, разгореся сердцем и приде на нь в мале дружине июля, имея велику веру к Борису и Глебу. И бе некто муж, стареишина в земли Ижерьскои, именем Пелъгусии. Поручена же на бе ему стража морьская, въсприат же святое крещение, и живя посред роду своего поганого, и наречено. бысть имя ему Филипп. И живяше богоугодно, в среду и в пяток пребываше в алчьбе, тем же сподоби его бог виднию страшному. Уведав силу ратных, иде противу князя Александра, да скажет им станы, обрете бо их. Стоящу бо ему при краи моря, стрегущу обою пути, и пребысть всю нощь в бдении, яко же нача въсходити солнце, и услыша шум страшныи по морю, и виде насад гребущь, и посреде насада стояща Бориса и Глеба в одеждах чръвленых, и беста рукы дръжаста на рамех, гребци же седяща аки y млънию одеяни. Рече Борис: «Брате Глебе. Вели грести, да поможеве сроднику нашему Александру». Видев же Певгусии таковое видение и таковое слышание, и стояше трепетен, дондеже отиде насад от очию его. Потом же скоро поеха к князю Александру, и пришед к Александ[р]у ФФ князю, исповда ему единому радостныма очима, яко же вид и слыша. Рече ему князь: «Сего не рци никому ж, a сам тщися наехати c нашими». B 6 же чяс дне бысть сеча велика над римляны, и изби множство их, и самому королеви положи печать на лици острым своим копием. Зде же явишяся в полку Александрове 6 муж храбрых, иже мужствоваша c ним крепко. Гаврил Олексеевичь. Сиинаехав нашьнеку, и видев королевича мчяща под руку, и изъехав по дске до самого корабля, по неи же хожаху. И втекша пред ним в корабль, и пакы обращьшеся въвръгошя его c конем в море. Божиею волею от тех изыде неврежен, и опять наеха, и бися c самем воеводою посред плъку их; и ту убиен бысть воевода их Спиридон и епископ их. Другыи же новгородець Сбыслав Якуновичь. Сии наехав, многажды биашеся многажды единым топором, не имея в сердци, и паде неколико от руку его, и вси дивишяся силе его и храбрости. Третии же Иаков полочанин, ловчии б y князя; сии наехав на плък c мечем, и мужествовав, отеде, и похвали его князь. Четвертыи же новгородець, Миша именем. Сии пешь c дружиною своею натече, и погуби 3 карабли римлян. Пятыи от молодых его, Сава именем. Сии наехав на ша тер великыи златовръхыи, подсече столп великый шатерныи, и паде шатер, и полци Александрови, видевше падение шатра того, и възрадовашася. Шестыи от слуг его, Ратмир именем. Сии бися пешь, и оступиша его мнози, он же от многых не изнеможе въскоре, но мужествовав на них крепко, последи же изнеможе от рань многых и скончяся. Новгородцев же убиша въсих 20 мужь и c ладожаны. Бысть же тогда чюдо: победи Александр корабли, a они об он пол рекы Ижеры, идеже не бе проходно полку Александрову, зде обретошяся много множество мертвых, изьбиеных от аггел божиих. Останкы же их побежа, a трупья мрътвых своих вятших муж накладше корабли и потопишяся на мори; a прочим ископавше ямы и въметаша в ня бесчисленое множество, a инии мнози язвьни бывше, отбегоша конечне.
НОВГОРОДСКАЯ ПЕРВАЯ ЛЕТОПИСЬ СТАРШЕГО ИЗВОДА
В лето 6748 [1240]. Придоша Свеи в силе велице, и Мурмане, и Сумь, и Емь в кораблихъ множьство много зело; Свеи съ княземь и съ пискупы своими; и сташа в Неве устье Ижеры, хотяче всприяти Ладогу, просто же реку и Новъгородъ и всю область Новгородьскую. Но еще преблагыи, премилостивыи человеколюбець богъ ублюде ны и защити от иноплеменьникъ, яко всуе трудишася без божия повеления: приде бо весть в Новъгородъ, яко Свеи идуть къ Ладозе. Князь же Олександръ не умедли ни мало с новгородци и с ладожаны приде на ня, и победи я силою святыя Софья и молитвами владычица нашея богородица и приснодевица Мария, месяца июля въ 15, на память святого Кюрика и Улиты, в неделю на Сборъ святыхъ отець 630, иже в Халкидоне; и ту бысть велика сеча Свеемъ. И ту убиенъ бысть воевода ихъ, именемь Спиридонъ; а инии творяху, яко и пискупъ убьенъ бысть ту же; и множество много ихъ паде; и накладше корабля два вятшихъ мужь, преже себе пустиша и к морю; а прокъ ихъ, ископавше яму, вметаша в ню бещисла; а инии мнози язвьни быша; и в ту нощь, не дождавше свта понедльника, посрамлени отъидоша.
СУПРАЛЬСКАЯ ЛЕТОПИСЬ
B лето 6748 [1240] Некто от западныя страны, иже нарочются слуги божи, от тех приде в Новъгород и хотя видети възрасть Александрьв дивъныи. И видель Андрияшь князя Александра, и к своимь возовратися, рече: «Прошед страны и языки, не видих такова ни во царехь царя, ни во князех князя». Се слышаль король части Римьския от полунощьныя страны таковое мужество Алксандрово и помыслиль в собе, шетаяша безумиемь своимь, и «поиду пленю землю Алксандрову». И собра силу многу, свея Ю со княземь их и со бискуки своими, и мурмане, и сумо, и емь, и наполни карабли многи волков Я своих, и приде в реку во Неву, и сташа на уст Ижеры, и хотя восприяти Лядогу и Новъгоръдь, и всю область Новогородскую. ... и далее длинное описание.Последний раз редактировалось FireGuard; 20 April 2004, 07:28 PM.Комментарий
-
Откровенная ложь: очень мало похожестей на Ледовое побоище (битвы подобные происходили часто и мелкие!).
НОВГОРОДСКАЯ ПЕРВАЯ ЛЕТОПИСЬ СТАРШЕГО ИЗВОДА
В лето 6750. Пойде князь Олександръ с Новгородци и с братом Андреемъ и с Низовци на Чюдьскую землю на Немци и зая вси пути и до Пльскова. И изгони князь Пльсковъ, изъима Немци и Чюдъ, и, сковавъ, поточи в Новъгород, а сам пойде на Чюдь. И яко быша на земли, пусти полкъ всь в зажития, а Домашь Твердиславичь и Кербетъ быша в розгоне, и усретоша я Немцн и Чюдь у моста, и бншася ту. И убиша ту Домаша, брата посаднича, мужа честна, и инехъ с нимъ избиша, а инехъ руками изъимаша, а инии к князю прибегоша в полкъ. Князь же въспятися на озеро, Немци же и Чюдь поидоша по нихъ. Узревъ же князь Олександръ и Новгородцп, поставиша полкъ на Чюдьскомь озере, на Узмени, у Воронья камени. И наехашa на полкъ Немци и Чюдь, и прошибошася свиньею сквозе полкъ. И бысть сеча ту велика Немцемь и Чюди. Богъ же и святая Софья и святою мученику Бориса и Глеба, еюже ради Новгородци кровь свою прольяша, техъ святыхъ великыми молитвами пособи богъ князю Александру. А Немци ту падоша, а Чюдь даша плеща; и, гоняче, биша ихъ на 7-ми верстъ по леду до Суболичьскаго берега. И паде Чюди бещнсла, а Немецъ 400, а 50 руками яша и нрнведоша в Новъгородъ. А бишася месяца априля въ 5, на память святого мученика Клавдия, на похвалу святыя Богородица, и суботу
НОВГОРОДСКАЯ 1-АЯ ЛЕТОПИСЬ МЛАДШЕГО ИЗВОДА
В лето 6750. Пойде князь Александръ с Новгородци и с братом Андреем и с Низовци на Чюдскуго землю на Немци, в зиме, в силе велнце, да не похвалятся, ркуще: "Укоримъ Словеньскый язык ниже себе". Уже бо бяше Пьсковъ взят, и тиюне их посажене. И князь Александр зая вси пути до Плескова. И изгони князь Пьсковъ, и изима Немци и Чюдь, и, сковавъ, поточи в Новъгород, а сам пойде на Чюдь. И яко быша на земли, пусти полкъ все в зажитья, а Домашь Твердиславич и Кербетъ быша в розгоне. И убиша ту Домаша, брата посадница, мужа честна, и иных с нимъ избиша, а иных руками изимаша, а инеи к князю прибегоша в полкъ. Князь же въспятися на озеро, Немци же и Чюдь поидоша по нех. Узревь же князь Александръ и Новгородци, поставиша полкъ на Чюдьском озере, на Узмене, у Воронья камени. И наступиша озеро Чюдское, бяше бо обоих множество много. Бяше бо ув Олександра князя множество храбрых, яко же древле у Давыда цесаря силни, крепци. Тако же мужи Александрови исполнишася духа ратна, и бяху бо сердца им акы лвом, и ркоша: "О княже нашь честный и драгый! Ныне приспе время положити главы своя за тя". Князь же Александр, въздевъ руце на небо, и рече: "Суди, боже, и расуди прю мою от языка велеречьна. Помозн ми, господи, яко же древле Моисиеви на Амалика и прадеду моему Ярославу на оканьнаго Спятополка.
Бе бо тогда день суботный, въсходящю солнцю, и наихаша полк Немции и Чюдь, и прошибошася свиньею сквозе полкъ. И бысть ту сеча велика Немцом и Чюде, трускъ от копий ломлениа и звукъ от мечнаго сечениа, яко и морю померзъшю двигнутися.
И не бе видети леду: покрыло всю кровию.
Се же слышах от самовидца, и рече ми, яко видех полкъ божии и на въздусе, пришедший на помощь Александрове. И победи я помощью божиею и святой Софеи и святую мученику Бориса и Глеба, ею же ради древле крови прольяша. И Немци ту падоша, а Чюдь даша плещи и, гонящися, биле на 7 веръст по леду до Соболичькаго берега. И паде Чюди бещисла, и Немец 500, а иных 50 руками яша и приведоша в Новъгород. А бися априля въ 5, на намять святого мученика Феодула, на похвалу святыя Богородица, в суботу. Зде же прослави богъ Александра пред всеми полкы, яко Исуса Навгина у Ерихона. Они же рекли: "Имемъ Александра руками", и сих дасть ему богъ в руце его. И не обретеся противникъ ему во брани никогда же.
Възвративъ же ся Александръ съ славною победою, бяше бо полона множество в полку его, и ведяху их подле конь, иже именуються божии рыторе.
Яко приближися князь Александръ къ граду Пьскову, и стретоша его многъ народ, а игумены и попове в ризах такоже cpетоша съ кресты и пред градом, поюще славу господню князю Александру: "Пособивый господи кроткому Давыду победнти иноплеменникы и верному князю нашему оружьемъ крестънымъ свободити град Пьсковъ от иноязычных рукою Александровою".
О невегласии пьсковици! Аще се забудете до правнучатъ Александровъ, уподобитеся Жидомъ, их же препита господь в пустыни крастели печены. И сии всех забыша бога своего, изведшаго из работы египетскыя.
И нача слыти имя Александрове по всем странам, и до моря Хупожьскаго, и до гор Аравитьскыхъ, и обону страну моря Варяжьскаго, и до самого Рима
ПСКОВСКАЯ 1-АЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6750. Пришед князь Александръ и изби Немецъ во граде Псковъ, и град Псков избави от безбожных Немец, помощию святыя троица.И бишася с ними на леду; и пособи богъ князю Александру и мужемъ Новогородцемъ и Псковичамъ; овы изби и овы связавъ босы поведе по леду. Сий бой бысть месяца апреля в 1 день; и бысть во граде Пскове радость велия. И рече князь Александра: «О муже Псковичи, се же вам глаголю: аще кто и напоследъ моих племенникъ (а) или прибежит кто в печали или тако приидет жити во град Псков, а вы его не приимете и не почтете его, и наречетеся вторая Жндова
ПСКОВСКАЯ 2-АЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6750. Князь Александръ, помощию святыя троица, изби Немецъ во Пскове, и тако избави град Псковъ от иноплеменных Немец; и бися с ними на леду и одоле, месяца априля 1, овы изби, овы извязавъ поведе босы по леду. И тако клятвою извтеща Псковичемъ, глаголя: «Аще кто и напоследи моих племеинник прибежитъ кто и печали или так приедет к вамъ пожити, а не примете, ни почьстете его акы князя, то будете окааини и наречетася вторая Жидова, распеншеи Христа
ПСКОВСКАЯ 3-Я ЛЕТОПИСЬ
В лето 750. Александръ князь изби Немецъ въ Пскове и град Псковъ избави от безбожныхъ иноплеменник Немецъ помощью святыа троица. И бися с ними на леду; и пособи богъ князю Александру и мужемъ Новогородцем и Псковичемъ, овии изби, ови извяза, руками поймав, и поведе босы по леду, априля 1, и бысть во Пскове радость велика. И рече Александръ Псковичемъ: "Се же вамъ глаголю: аще напоследокъ моих кто соплеменникъ или кто прибежит в печали или такъ приедет жити к вамъ во Псковъ, а не приимете его, а не почтете его, и наречетеся втораа Жидова
СУЗДАЛЬСКАЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6750. Ходи Александръ Ярославичъ с Новъгородци на Немци и бися с ними на Чюдьскомъ озере, у Воронна каменн, и победи Алексаидръ и гони по леду 7 верст, секучи их
ЛАВРЕНТЬЕВСКАЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6750. Великый князь Ярославъ посла сына своего Андреа в Новъгородъ Великый, в помочь Олександрови на Немци, и победиша я за Плесковом на озере, и полонъ многъ плениша, и возвратися Андрей к отцю своему с честью
СОФИЙСКАЯ 1-АЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6750. IIойде великий князь Александръ Ярославич с братомъ своимъ Андреем и с Новогородьци и с Ннзовци на Немецьскую землю в силе велице, да не хвалится, ркуще: "Укорим Словеньскый язык, нежели себя". Уже бо бяше взятъ градъ Пьсковъ, и тиуни ихъ посажени въ граде. Великий же князь Александр Ярославич зая все пути до Пьскова, и изгони градъ, и изъимав Немци и Чюдь и наместникы Немецьскыя и сковав, и поточи в Новъгородъ, а град Пьсковъ свободн от плена. А землю их повоева и пожжс, и полона много взя, а иныхъ нссече. Они же гордии совокупишася и реша: "Пойдемъ, победнмъ всликаго князя Александра и имемъ его руками".
Егда же приближншася, и почюдишася стражие великаго князя Александра Ярославича силе Немецьской. Самъ же великий князь Александр поклонися святой Троице и пойде на землю Немецьскую, хотя мьстити кровь крестияньскую. Бе бо зима и то время, яко же бысть на земли ихъ. И пусти вся полкы своя в зажития, и Домашь Твердиславичь и Кербетъ быша в розгоне. И убиша Домаша ту, брата посаднича, мужа добра, и ииыхъ много избиша с нимъ, а иныхъ руками яша, а ииыя прибегоша к великому князю в полкы. Се же слышавъ, местерь изыде противу ихъ съ всеми бискупы своими и с всемъ множеством языка ихъ и власти ихъ, что ни есть на сей стороне, и с помочью королевою. И снидоша на озеро, глаголемое Чюдьское. Великий же князь Александр Ярославич вспятися на озеро. Немьци же и Чюдь поидоша по нихъ. Князь же великий постави полкы на озере Чюдском, на Узмени, у Воронья камени. Укрепився силою крестною и ополчився, пойде на нихъ. Наступиша же озеро Чудьское, бысть же обоихъ множество велми. Отець же его, великый князь Ярослав Всеволодичь, прислалъ бе ему на помощь брата его меншаго, князя Андрея, со множеством вон cвоих. Ако бо бяше у велнкого князя Александра множество храбрыхъ яко же древле у Давида царя силнии и крепции. Тако же воя великаго князя Александра исполнишася духа ратна: бяху бо сердца имъ, акы лвомъ и ркоша: "О, княже нашь, честный и драгый! Ныне приспе время положитн главы своя за тя". Великий же князь Александр, воздев руце на небо и рече: "Суди, боже и рассуди прю мою отъ языка велеречива. Помози мн, господи, яко же древле Моисееви на Малика, и прадеду моему великому князю Ярославу на окаяннаго Святополка.
Бе бо тогда день суботный, въсходящу солицю, и съступишасп обои полци, и Немци же и Чюдь пробишася свиньею въсквозе полк. И бысть ту сеча зла и велика Немцем и Чюди, трускы от копий ломления и звукъ от мечнаго сечения, яко же морю померзъшу двигнутися. И не бе видети леду: покрыло бо есть все кровию.
Се же слышахъ от самовидьца, и рече ми, яко видехъ полкы божии на въздусе, пришедъше на помощь великому князю Александру Ярославичю. И победи я силою божиею и святыя Софьи и святую мученику Бориса и Глеба, его же ради кровь свою прольяша. И даша ратни плещи своя на раны и сечахуть я, гонящи, яко по аеру, и не бе имъ камо утещи, и биша ихъ на 7 веръстъ по леду до Суболичсскаго берега. И паде Немец 500, а Чюди бесчислено множество. А руками яша Немец 50 иарочитыхъ воеводъ и приведоша я въ Новъгородъ, а нных вода потони, а инии зле язвени отбегоша. А бысть бой сий апреля месяца въ 5, на похвалу святыя богородица, а на память святого мученика Клавдия. Зде же прослави богъ велнкаго князя Александра Ярославича предъ всеми полкы, яко Исуса Навгииа у Ерехона. Сии же ркли Немци: "Имемъ велнкаго князя Алексаньдра руками", и сехъ ему богъ предасть в руце его. И не обретеся противникъ ему въ брани никогда же.
Възвратившу же ся великому князю Александру с славною победою, бяше же много полона въ полку его: всдяхуть бо я подле кони, иже именуются ритори.
И яко же приблнжнся великый князь Александръ Ярославичъ къ граду Пьскову, и сретоша его съ кресты игумени и попове в рнзахъ и народъ многъ предъ градомъ, поюще славу господню великому князю Александру Ярославичю: "Пособивы, господи, кроткому си Давиду победити иноплеменикы и верному князю нашему оружиемъ крестнымъ свободити град Пьсковъ от иноязычникъ и от иноплеменникъ рукою великаго князя Александра".
О невегласи пьсковичи! Аще забудете се и до правнучат великаго князя Александра Ярославича, уподобистеся Жидомъ, ихъ же препита господь въ пустыни крастели печеными. И забыша благость бога своего, изведшаго нхъ изъ работы егупетьскыя Моисеемъ. Се же вамъ глаголю: "Аще кто приидсть и на последь рода его великихъ князей или въ печали приидеть к вамъ житн въ Пьсковъ, а не приимите его или не почтете его, наречетеся вторая Жидова".
И нача имя слытн великаго князя Александра Ярославича по всем странам от моря Варяжескаго и до моря Понтейскаго, и до моря Хупожескаго, и до страны Тивирискыя, и до горъ Араратьскыхъ, обону страну моря Варяжескаго и горъ Аравитьскыхъ, даже и до Рима великаго. Распространи бо ся имя его предъ тмы тмами, предъ тысуща тысющами. И тако прииде къ Новугороду с великою победою.
А также ещё Никаноровская, Вологодско-Пермская, Воскресенская, Симеоновская, Ермолинская, Львовская, Уваровская, Прилуцкая летописи. Ещё Повесть о житии (ΧIII в.)
А также западные источники:
Старшая Ливонская Рифмованная хроника, "Хроника Ливонии" Германа фон Вартберге, Хроника Тевтонского ордена, "История Ливонии" Иоганна Реннера, "Хроника Ливонии" Бальтазара Руссова.
Кроме того:
убийство родного брата Андрея, великого князя Владимирского;
Андрей - брат Александра Невского умер в 1264-ом году, в то время как сам Александр ещё в 1263-ом.
по дипломатии сговор с Ордой Неврюева рать защищала интересы Александра и пожгла всю северную Русь (2 половина 13 в.) летописи;
Неврюева рать была послана на Русь по причине не повиновения Владимирского князя Андрея Ярославича ордынскому хану Батыю.
разгром антитатарского союза по очереди (князя Андрея Даниила Галицкого и рыцарей);
Князь никогда не был близок к народу (это на основании летописей и прочих документов).
Летописи нигде не отзываются о Александре плохо, нигде! Везде относятся с почтением и уважением.
Например, НОВГОРОДСКАЯ ПЕРВАЯ ЛЕТОПИСЬ СТАРШЕГО ИЗВОДА
В лето 6771 [1263]. Приде князь Олександръ ис Татаръ велми не здравя, въ осенине, и приде на Городець, и пострижеся въ месяца ноября, на память святого апостола Филипа. Тои же ночи и преставися; и везоша и въ Володимирь, и положиша и въ манастыри у святои Богородици Рожества; и снемшеся епископи и игумени съ митрополитомь Кюриломь и со всемь ереискымь чиномь и с черноризци и со всеми суждалци, пагребоша и честно месяца того же въ, на святого Амфилохия, в пятох; даи, гослоди милостивыи, видети ему лице твое в будущии векъ, иже потрудися за Новъгородъ и за всю Русьскую землю.
Или ЛАВРЕНТЬЕВСКАЯ ЛЕТОПИСЬ
В лето 6771 [1263]. ... Преставися великый князь Александрь, снь Ярославль, скажем же мужство и житые Его. и далее.
Итак, на основании же летописей можно сделать вывод, что Вы занимаетесь самым настоящим клеветанием.Комментарий
-
Спаси Вас Бог! Это, как я понимаю из книги, которую Вы рекомендовали?
Что ж ждите ответа! Насчет фразы отдельно посмотрю, она не играет самой главной роли... Если ошибаюсь - извинюсь, но только за фразу!С уважением, Владимир
Бог - это надежда для храброго, а не оправдание для трусливого. (Плутарх)
Бог может явить Себя по-настоящему только перед настоящими людьми. (Клайв Льюис)
Верить в Бога невозможно, не верить в него - абсурдно. (Вольтер)
Господь любит нас всех, но ни от одного из нас не в восторге. (Айзек Азимов)
Не кощунствуй, если не веруешь! (Станислав Ежи Лец)Комментарий
-
FireGuard
Я просто поражен! Молодец! Так его, так!Кстати, это были все цитаты из электронных вариантов, существующие в Сети или сам набирал/сканил? Если есть ссылки- кинь
Ненасилие есть борьба (это главное для него), путь сильных людей. Ненасилие апеллирует к разуму и совести противника. Ненасилие направлено против зла, а не людей, которые сотворили зло. Ненасилие обязывает принимать страдания без возмездия. Ненасилие исходит из веры в справедливость мироздания
М.Л.Кинг
Креацианисту для чтения:
http://www.evangelie.ru/forum/t54593.html
Комментарий
-
FireGuard
Сэнкс...Ненасилие есть борьба (это главное для него), путь сильных людей. Ненасилие апеллирует к разуму и совести противника. Ненасилие направлено против зла, а не людей, которые сотворили зло. Ненасилие обязывает принимать страдания без возмездия. Ненасилие исходит из веры в справедливость мироздания
М.Л.Кинг
Креацианисту для чтения:
http://www.evangelie.ru/forum/t54593.html
Комментарий
Комментарий