Есть ли у СИ альтернативная Библия?

Свернуть
X
 
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения
  • Глазная Мазь
    а н г е л-хоронитель

    • 22 April 2004
    • 189

    #76
    Сообщение от Дмитрий Резник
    Да как же Вы могли убедиться в лживости цитат?
    Скажите хотя бы, разве общество Сторожевой Башни не обещало в 1975 году Армагеддон? Да или нет? Я сам знаком с людьми, которые ожидали этого в то время.
    Написано в "Ты можешь жить вечно в раю на земле", что "не прейдет род сей, как все сие будет" означает наступление Армагеддона и нового порядка, когда будет еще живо поколение 1914 года? Это ведь очень легко проверить, у меня самого есть эта книга. И что же? Когда запахло жареным, общество в журнале свалило это пророчество на частных лиц, неких "горящих духом" братьев, которым уж очень хотелось поскорее в Новый Мир.
    Это не "сфабрикованные цитаты". Это общеизвестные факты. И что же сделает разумный Рафаэль?
    Да абсолютно согласен . Фактов предостаточно . Даже три члена Руководящего Совета покинули ОСБ .
    Дав написали книгу "Корпорация Страха" , один - "Кризис совести".
    Руководящий Совет обьявил что они попали под влияние демонов.
    И баста.
    __________________________________________________ ___________

    Абсолютно с Вами согласен .

    Первый признак сектанта - не реагировать на критику .
    Второй признак - считать критику проявлением демонизма.
    Третий признак -несмотря на все это , активно и дальше толкать свои идеи ( ну тем кто поверит )

    Комментарий

    • Rafael
      неисправимый оптимист

      • 31 March 2002
      • 1906

      #77
      Дмитрий Резник
      Да как же Вы могли убедиться в лживости цитат?
      Почитав те публикации, на которые ссылаются критики.

      разве общество Сторожевой Башни не обещало в 1975 году Армагеддон? Да или нет?
      Нет. Оно говорило, что это может произойти, но никогда не утверждало этого.

      "не прейдет род сей, как все сие будет"
      Да, считалось раньше, что речь идет о поколении 1914 года. Теперь считается, что речь идет об человеческом обществе в целом с присущими ему чертами. Другими словами, что человеческое общество до самого Армагеддона останется таким, как предсказывали Иисус и Павел.

      Такое изменение понимания никакого разочарования у меня лично не вызывает. Разочароваться могли те Свидетели, которые сидели и подсчитывали, сколько же еще людей из поколения 1914 года осталось в живых. Теперь им считать некого.

      Но, если Вы не против, давайте ближе к теме. Хотя, в принципе, все, что я хотел сказать по теме, уже сказано. Так что позвольте мне отсюда удалиться.
      Рaфаэль

      Комментарий

      • Глазная Мазь
        а н г е л-хоронитель

        • 22 April 2004
        • 189

        #78
        Ау ! Свидетели Сторожевой Башни !!! ( Иегова вас свидетелями не назначал ....)


        Вы в курсе , что ПНМ искажен ради войны с Библией ?



        Рук. Совет Башни САМОВОЛЬНО (вопреки Иегове )
        исказил важные места Писания .
        Готов спорить по любому месту .
        Для начала по 2 Фесс., 2 , 1-9


        и Ев. Иоанна , 1, 9
        и 1 Иоанна , 5, 20

        __________________________________________________ ____________



        Кто готов обсудить ?

        Комментарий

        • Глазная Мазь
          а н г е л-хоронитель

          • 22 April 2004
          • 189

          #79
          Ау ! Свидетели Сторожевой Башни !!! ( Иегова вас свидетелями не назначал ....)


          Вы в курсе , что ПНМ искажен ради войны с Библией ?

          Комментарий

          • Дмитрий Резник
            Ветеран

            • 14 February 2001
            • 15297

            #80
            Сообщение от Rafael
            Нет. Оно говорило, что это может произойти, но никогда не утверждало этого.
            А это что?
            "Шесть тысяч лет от сотворения человека закончились в 1975 году и седьмой тысячелетний период истории человечества начнется осенью 1975 года. Согласно этой достоверной библейской хронологии шесть тысяч лет человеческой истории истекут осенью 1975 года н.э." ("Life Everlasting - In the Freedom of the Sons of God" ("Вечная жизнь - в свободе детей Божьих"), с.29).

            "Только 90 месяцев осталось до завершения 6000-летнего периода существования человечества. По всей вероятности, Армагеддонская битва застигнет большинство из ныне живущих людей

            В этот недолгий период времени, оставшийся нам, мы хотим выполнять эту работу (работу первопроходцев) как можно чаще. Только представьте, братья, что у нас осталось только 90 месяцев (до октября 1975 г.) до завершения 6000-летнего существования человека на земле" ("Kingdom Ministry", март 1968г., с.3,4).

            Искажены ли эти цитаты? Если да, дайте Ваш вариант. Если нет, то здесь говорится не что это может произойти, а что это обязательно произойдет. 6000 лет истории должны были закончиться в 1975 году.
            Сообщение от Rafael
            Да, считалось раньше, что речь идет о поколении 1914 года. Теперь считается, что речь идет об человеческом обществе в целом с присущими ему чертами. Другими словами, что человеческое общество до самого Армагеддона останется таким, как предсказывали Иисус и Павел.

            Такое изменение понимания никакого разочарования у меня лично не вызывает. Разочароваться могли те Свидетели, которые сидели и подсчитывали, сколько же еще людей из поколения 1914 года осталось в живых. Теперь им считать некого.
            То есть Вы признаете, что Общество ввело своих членов в заблуждение? Неважно, разочаровались Вы лично или нет. Нормальный человек бы разочаровался. Шутка ли, речь идет не о доживающих старичках, а о наступлении Нового Мира, которое было так близко... согласно Обществу. И что же? Опять надули. Но бравый Рафаэль бодро прячет голову в песок и говорит, что ничего такого не случилось.

            Сообщение от Rafael
            Но, если Вы не против, давайте ближе к теме. Хотя, в принципе, все, что я хотел сказать по теме, уже сказано. Так что позвольте мне отсюда удалиться.
            Не позволю. Пока Вы не назовете вещи своими именами. А именно: что Общество ввело своих членов в заблуждение, в очередной раз показав, что ничего не понимает в библейской хронологии.
            С уважением,
            Дмитрий

            Интересующихся темой понимания Нового Завета в еврейском контексте (и не только) приглашаю посетить блог https://dpreznik.wordpress.com/.

            Комментарий

            • Rafael
              неисправимый оптимист

              • 31 March 2002
              • 1906

              #81
              Дмитрий Резник, Ответил Вам в приват, чтобы не флудить.

              Глазная Мазь
              В этой теме пусть Свидетели сами спорят, если хотят. А мне с моим знанием всего нескольких слов на греческом и еврейском не хочется прикрываться чужими мнениями и строить из себя знатока.
              Рaфаэль

              Комментарий

              • нина
                Ветеран

                • 12 February 2003
                • 7055

                #82
                ) Согласись Ольгерт , что перевод Кузнецовой от имени РБО еще хуже . Впрочем , для харизматов может и лучше.
                Вообще-то она православная .Одно издание из самого первого тиража брат-православный подарил своему другу - моему мужу.
                И я слушала ее лекции по НЗ,потрясающе интересные и очень нужные.
                Она "идет" прямо построчно.

                1) Согласись Ольгерт , что перевод Кузнецовой от имени РБО еще хуже . Впрочем , для харизматов может и лучше.


                Для женщины очень неплохо. Хотя судить не могу.
                Посмотрите ,кто эта женщина и кто она по образованию.

                Валентина Николаевна Кузнецова редактор издательства «Русский язык», по образованию филолог-классик.


                С 1991 г. В. Н. Кузнецова научный сотрудник Российского Библейского общества. В 1992-1993 гг. она проходит стажировку в Абердинском университете (Шотландия) под руководством одного из крупнейших специалистов по Новому Завету Пола Эллингворта (Paul Ellingworth) и продолжает работу над переводом. По окончании стажировки ей была присвоена ученая степень магистра богословия.

                В 1995 г. Правление РБО приняло решение о подготовке перевода Библии на современный русский язык. В основу его новозаветной части были положены труды В. Н. Кузнецовой. В научно-редакционную комиссию вошли Анатолий Руденко, Игорь Козырев, игумен Иннокентий (Павлов), Сергей Тищенко, Эдуард Юнц. Для литературного редактирования пригласили Цецилию Гурвиц редактора с сорокалетним стажем в издательствах «Русский язык» и «Советская энциклопедия» . Главным научным консультантом со стороны Объединенных Библейских обществ стал Дэвид Кларк (David Clark).

                Участники проекта руководствовались современными принципами перевода, разработанными в 40-е гг. XX века известнейшим лингвистом Юджином Найдой (Eugene Nida) и успешно воплощенными во многих переводах Священного Писания. Согласно этим принципам перевод должен точно передавать смысл оригинала, а не следовать буквально иноязычному тексту. Перевод «Радостная Весть» сделан с научного издания The Greek New Testament. Ed. by B. Aland, K. Aland, J. Karavidopulos, C. M. Martini, and B. Metzger. Stuttgart, 1993. При этом использовались наиболее авторитетные экзегетические и текстологические комментарии к книгам Нового Завета и учитывался опыт Good News Bible, New International Version, New Jerusalem Bible, Revised English Bible, New Living Translation, Die Bibel in heutigem Deutsch, Santa Biblia. Dios Habla hoy. Большое внимание уделялось отражению особенностей стиля новозаветных авторов средствами современного языка. В течение пяти лет редакционной комиссией и переводчиком обсуждалось более 9000 замечаний и предложений. Для лучшего понимания библейских реалий и мировосприятия перевод сопровождается историко-филологическими примечаниями. Кроме того, отмечены наиболее наиболее существенные варианты разночтений новозаветных текстов.

                В рецензировании перевода принимали участие филологи и историки, специалисты по Новому Завету из разных христианских конфессий: Сергей Аверинцев, Анатолий Алексеев, игумен Иларион (Алфеев), о. Александр Борисов, Андрей Графов, Михаил Кулаков (старший), Ирина Левинская, Евгений Рашковский, Михаил Селезнев, Геннадий Сергиенко, Наталья Трауберг, Александр Хосроев, о. Георгий Чистяков. ( представляете,все эти мужчины посчитали женщину достойной,чтобы сделать качественный перевод. )
                Здраствуйте :) , очень жаль ,но времени на все не хватает.

                Комментарий

                • Дмитрий Резник
                  Ветеран

                  • 14 February 2001
                  • 15297

                  #83
                  Сообщение от нина
                  Посмотрите ,кто эта женщина и кто она по образованию.

                  Валентина Николаевна Кузнецова редактор издательства «Русский язык», по образованию филолог-классик.
                  Женщина она, конечно, образованная. И перевод ее совсем не плохой. Просто он очень свободный, то есть она старалась передать смысл текста, а не его "букву". Такой перевод читать легко, он понятен. Хотя глубокого изучения текста с ним не получится.
                  У свидетелей перевод тоже свободный, хотя не такой свободный, как у Кузнецовой. Если бы они сделали такой перевод, как она, то их вообще бы распяли, учитывая явную предубежденность к ним.
                  С уважением,
                  Дмитрий

                  Интересующихся темой понимания Нового Завета в еврейском контексте (и не только) приглашаю посетить блог https://dpreznik.wordpress.com/.

                  Комментарий

                  • Cora
                    Завсегдатай

                    • 31 December 2003
                    • 624

                    #84
                    Сообщение от Rafael:

                    Сообщение от Дмитрия Резника:

                    разве общество Сторожевой Башни не обещало в 1975 году Армагеддон? Да или нет?
                    Нет. Оно говорило, что это может произойти, но никогда не утверждало этого.

                    Я уже приводил КОНКРЕТНЫЕ доказательства относительно лжепророчеств "верного и благоразумного раба" за последние 30 лет. (И, кстати говоря, в ответ НА ПРОСЬБУ "свидетеля" Pilligrim_netа, а не э по своей инициативе.)

                    См.:











                    http://www.evangelie.ru/forum/showpo...&postcount=881



                    Сообщение от Rafael:

                    Скажу лишь, что сверка критической литературы с доступными мне первоисточниками показала грубую подтасовку фактов и откровенную ложь критиков.

                    Вот и сверяйте, если ХОТИТЕ разобраться во всем этом. Обратите при этом свое внимание и, напр., на стих из Писания Втор.18:22.
                    Тут как говорится: "что написано пером, не вырубишь топором."
                    А если что-то уже ОПУБЛИКОВАНО, то это среди людей ПРИНЯТО СЧИТАТЬ ФАКТАМИ.


                    С уважением Кора
                    Но Сын Человеческий, придя, найдет ли веру на земле? (Лк.18:8)

                    Комментарий

                    • Дмитрий Р.
                      Отключен

                      • 20 December 2002
                      • 3623

                      #85
                      Налицо абсолютное неприслушивание к собеседнику. Вы неверите, что мы сверяли?
                      Еще раз повторю: Я СВЕРЯЛ. Слышите? Повторить снова? У вас есть эти статьи полностью и на английском? Есть или нет? Нет? Так кто из нас сверял, а кто доверяет "желтой прессе"? Ответ озвучить?

                      Когда в статье из целого большого абзаца "ловким движением руки" цитируется начало и конец - БЕЗ СЕРЕДИНЫ - это очень забавно. Про какую статью я говорю? Про "Зачем вы ждете 1975 года?", которую вы умудрились использовать против нас. Или когда вместо "немного" переводите "несколько"...

                      Так вот: МЫ СВЕРЯЛИ, А ВЫ НЕТ. Я выкладывал эти сверки не раз - ищите.

                      А иногда дело доходит до откровенной клеветы, мол СИ считали сеятелем из Мтф 13 - САТАНОЙ! Да еще и ссылку давали! Ту статью я приводил на форуме - было забавно!


                      Дмитрий: 6000 лет со дня сотворения Адама действительно закончились в 1975 году. СИ не ошиблись. И как они и предупреждали заранее в статье "Зачем вы ждете 1975 год?" - эта дата ничего не значила. Если и нужно было отсчитывать 6000 лет, то не со дня сотворения Адама, а с момента завершения 6 дня сотворения, или со дня согрешения. Читайте статью.

                      Комментарий

                      • Дмитрий Резник
                        Ветеран

                        • 14 February 2001
                        • 15297

                        #86
                        Сообщение от Дмитрий Р.
                        Дмитрий: 6000 лет со дня сотворения Адама действительно закончились в 1975 году. СИ не ошиблись. И как они и предупреждали заранее в статье "Зачем вы ждете 1975 год?" - эта дата ничего не значила. Если и нужно было отсчитывать 6000 лет, то не со дня сотворения Адама, а с момента завершения 6 дня сотворения, или со дня согрешения. Читайте статью.
                        Речь шла не просто о 6000 лет, за которыми последуют 7000, 8000 и так далее, а о завершении 6000 лет человеческой истории. После этого должно было начаться тысячелетнее царство, которое так и не началось. И Вы мне теперь подсказывете, от чего что надо было отсчитывать? Вас ваши расчеты еще ничему не научили?
                        С уважением,
                        Дмитрий

                        Интересующихся темой понимания Нового Завета в еврейском контексте (и не только) приглашаю посетить блог https://dpreznik.wordpress.com/.

                        Комментарий

                        • Дмитрий Р.
                          Отключен

                          • 20 December 2002
                          • 3623

                          #87
                          Вы меня опять не поняли. Это говорю не я а эта статья 1968 года (за 7 лет до). Привожу её целиком:





                          Why
                          Are You Looking Forward to 1975?




                          WHAT about all this talk concerning the year 1975? Lively discussions, some based on speculation, have burst into flame during recent months among serious students of the Bible. Their interest has been kindled by the belief that 1975 will mark the end of 6,000 years of human history since Adams creation. The nearness of such an important date indeed fires the imagination and presents unlimited possibilities for discussion.


                          2 But wait! How do we know their calculations are correct? What basis is there for saying Adam was created nearly 5,993 years ago? Does the one Book that can be implicitly trusted for its truthful historical accuracy, namely, the Inspired Word of Jehovah, the Holy Bible, give support and credence to such a conclusion?

                          3 In the marginal references of the Protestant Authorized or King James Version, and in the footnotes of certain editions of the Catholic Douay version, the date of mans creation is said to be 4004 B.C.E. This marginal date, however, is no part of the inspired text of the Holy Scriptures, since it was first suggested more than fifteen centuries after the last Bible writer died, and was not added to any edition of the Bible until 1701 C.E. It is an insertion based upon the conclusions of an Irish prelate, the Anglican Archbishop James Ussher (1581-1656). Usshers chronology was only one of the many sincere efforts made during the past centuries to determine the time of Adams creation. A hundred years ago when a count was taken, no less than 140 different timetables had been published by serious scholars. In such chronologies the calculations as to when Adam was created vary all the way from 3616 B.C.E. to 6174 B.C.E., with one wild guess set at 20,000 B.C.E. Such conflicting answers contained in the voluminous libraries around the world certainly tend to compound the confusion when seeking an answer to the above questions.

                          4 In the previous article we learned from the Inspired Writings themselves, independent of the uninspired marginal notes of some Bibles, that the seventy years of desolation of the land of Judah began to count about October 1, 607 B.C.E. The beginning of this seventy-year period was obviously tied to its ending, that is, with the fall of Babylon in 539 B.C.E. So with 607 B.C.E. as dependably fixed on our Gregorian calendar as the absolute date of 539 B.C.E. we are prepared to move farther back in the count of time, to the dating of other important events in Bible history. For instance, the years when Saul, David and Solomon reigned successively over Gods chosen people can now be dated in terms of the present-day calendar.

                          5 At the death of Solomon his kingdom was split into two parts. The southern two-tribe part, composed of Judah and Benjamin, continued to be ruled by Solomons descendants, and was known as the kingdom of Judah. The northern ten tribes made up the kingdom of Israel, sometimes called Samaria after the name of its later capital city, and were ruled over by Jeroboam and his successors. By our applying the prophetic time period of 390 years found in Ezekiel 4:1-9 with regard to Jerusalems destruction the death of Solomon is found to be in the year 997 B.C.E. This was 390 years before the destruction of Jerusalem in 607 B.C.E.



                          ISRAELS
                          ERRORS CARRIED 390 YEARS





                          6 Notice what is said on this matter by the prophet Ezekiel:

                          7 And you, O son of man, take for yourself a brick, and you must put it before you, and engrave upon it a city, even Jerusalem. And you must lay siege against it . . . It is a sign to the house of Israel. And as for you, lie upon your left side, and you must lay the error of the house of Israel upon it. For the number of the days that you will lie upon it you will carry their error. And I myself must give to you the years of their error to the number of three hundred and ninety days, and you must carry the error of the house of Israel. And you must complete them. And you must lie upon your right side in the second case, and you must carry the error of the house of Judah forty days. A day for a year, a day for a year, is what I have given you. . . . And as for you, take for yourself wheat and barley and broad beans and lentils and millet and spelt, and you must put them in one utensil and make them into bread for you, for the number of the days that you are lying upon your side; three hundred and ninety days you will eat it.Ezek. 4:1-9.

                          8 This chapter of Ezekiel, was not recounting past historical events but was prophecy of future events. It was telling of the time in the future when the glorious city of Jerusalem would be besieged and its inhabitants taken captive, all of which occurred in 607 B.C.E. So the forty years spoken of in the case of Judah ended in that year. The error of the northern kingdom, said to be carried for 390 years, was nearly tenfold greater when compared with the error of Judah carried for 40 years. When, then, did these 390 years end?

                          9 They were not terminated in 740 B.C.E., when Samaria was destroyed, for the simple fact that Ezekiel enacted this prophetic drama sometime after the fifth year of the exile of King Jehoiachin, which would make the termination not earlier than 613 B.C.E., that is, 127 years after the destruction of Samaria by Assyria. (Ezek. 1:2) Since this whole prophetic drama plainly pointed forward to the destruction of Jerusalem, and since both the house of Israel and the house of Judah were in reality one inseparable covenant-bound people, the remnant of whom would not be a divided people upon their return from exile, there is only one reasonable conclusion, namely, the errors of both houses ran concurrently and terminated at the same time in 607 B.C.E. In this way the 70 years of desolation of the land of Judah ended 70 years after the termination of carrying the error of both houses, so that thus a remnant of both houses could return to the site of Jerusalem.

                          10 If the error of the house of Israel ended in 607, its beginning, 390 years prior thereto, was in 997 B.C.E. It began the year that King Solomon died and Jeroboam committed error, yes, great error, in that Jeroboam, whose domain was ripped off from the house of David, proceeded to part Israel from following Jehovah, causing them to sin with a great sin.2 Ki. 17:21.



                          DATE
                          OF EXODUS, 1513 B.C.E.





                          11 Looking back into the distant past we see another milestone in mans history, the never-to-be-forgotten exodus of the Israelites from Egyptian slavery, under the leadership of Moses. Were it not for Jehovahs faithful Word the Bible, it would be impossible to locate this great event accurately on the calendar, for Egyptian hieroglyphics are conspicuously silent concerning the humiliating defeat handed that first world power by Jehovah. But with the Bibles chronology, how relatively simple it is to date that memorable event!

                          12 At 1 Kings 6:1 we read: And it came about in the four hundred and eightieth year after the sons of Israel came out from the land of Egypt, in the fourth year, in the month of Ziv, that is, the second month, after Solomon became king over Israel, that he proceeded to build the house to Jehovah.

                          13 With this information one has only to determine what calendar year Solomon began building the temple, and it is then an easy matter to figure when Pharaohs army was destroyed in the Red Sea.

                          14 And the days that Solomon had reigned in Jerusalem over all Israel were forty years. (1 Ki. 11:42) This means that his last full regnal year ended in the spring of 997 B.C.E. Adding 40 to 997 gives 1037 B.C.E., the year that Solomon began his peaceful reign. He did not begin the temple building, as the account says, until the second month of the fourth year of his reign, which means he had ruled a full three years and one month. Thus subtracting 3 years from 1037 one gets 1034 B.C.E., the year that the building work began. The time of the year was the second month Ziv, that is, April-May. This, the Bible says, was in the four hundred and eightieth year after the Israelites left Egypt.

                          15 Anytime we put a th on the end of a number, for instance on the number 10, saying 10th, the number is changed from a cardinal to an ordinal number. When one speaks about playing baseball in the tenth inning of the game, it means that nine full innings have already been played, but only part of the tenth; ten innings are not yet completed. Likewise, when the Bible uses an ordinal number, saying that the building of the temple began in the 480th year after the Israelites left Egypt, and when that particular year on the calendar is known to be 1034 B.C.E., then we add 479 full years (not 480) to 1034 and arrive at the date 1513 B.C.E., the year of the Exodus. It too was springtime, Passover time, the 14th day of the month Nisan.



                          HOW
                          LONG SINCE THE FLOOD?





                          16 Already with the help supplied by the Bible we have accurately measured back from the spring of this year 1968 C.E. to the spring of 1513 B.C.E., a total of 3,480 years. With the continued faithful memory and accurate historical record of Jehovahs Holy Word we can penetrate even deeper into the past, back to the flood of Noahs day.

                          17 Stephen, the first martyred footstep follower of Jesus Christ, referred to what Jehovah said would befall Abrahams offspring. Moreover, God spoke to this effect, that his seed would be alien residents in a foreign land and the people would enslave them and afflict them for four hundred years. (Acts 7:6; Gen. 15:13) Stephen here mentions three of Israels past experiences: As alien residents in a foreign land, as people in slavery, and as people afflicted for four hundred years.

                          18 It would be a mistake to assume that all three of these experiences were of equal duration, or that they were separate individual experiences that followed one another in consecutive order. It was long after their entrance into Egypt as aliens that they were enslaved, more than 70 years later, and sometime after the death of Joseph. Rather, Stephen was saying that within the same 400-year period in which they were afflicted, they were also enslaved and were also alien residents.

                          19 Please note that, when Stephen said they were alien residents in a foreign land . . . for four hundred years, he did not say and he did not mean to imply that they were not alien residents before entering Egypt. So it is a mistake to insist that this text proves the Israelites were in Egypt for four hundred years. It is true that, upon entering Egypt and being presented before Pharaoh for the first time, Josephs brothers said: We have come to reside as aliens in the land. But they did not say nor did they mean that up until then they had not been alien residents, for on the same occasion their father Jacob, when asked by Pharaoh how old he was, declared: The days of the years of my alien residences are a hundred and thirty years. And not only had Jacob spent his whole lifetime as an alien resident before coming to Egypt, but he told Pharaoh that his forefathers before him also had been alien residents.Gen. 47:4-9.

                          20 Since the affliction of Israel ended in 1513 B.C.E., it must have begun in 1913, 400 years earlier. That year would correspond to the time that Isaac was afflicted by Ishmael poking fun at him on the day that Isaac was weaned. At the time, Isaac was five years old, and this was long before the Israelites entered Egypt.Gen. 21:8, 9.

                          21 Well, then, how long were the Israelites down in Egypt as alien residents? Exodus 12:40, 41 says: And the dwelling of the sons of Israel, who had dwelt in Egypt, was four hundred and thirty years. And it came about at the end of the four hundred and thirty years, it even came about on this very day that all the armies of Jehovah went out of the land of Egypt.

                          22 Here verse 40 in the Septuagint reads: But the dwelling of the sons of Israel which they [and their fathers, Alexandrine MS] dwelt in the land of Egypt AND IN THE LAND OF CANAAN [was] four hundred and thirty years long. The Samaritan Pentateuch reads: IN THE LAND OF CANAAN and in the land of Egypt. Thus both of these versions, which are based on Hebrew texts older than the Masoretic, include the words in the land of Canaan together with the word Egypt.

                          23 From the time that Abraham entered Canaan until Isaacs birth was 25 years; from that time until Jacobs birth, 60 more years; and after that it was another 130 years before Jacob entered Egypt. All together this makes a total of 215 years, exactly half of the 430 years, spent in Canaan before moving in to Egypt. (Gen. 12:4; 21:5; 25:26; 47:9) The apostle Paul, under inspiration, also confirms that from the making of the Abrahamic covenant at the time the patriarch moved into Canaan, it was 430 years down to the institution of the Law covenant.Gal. 3:17.


                          Последний раз редактировалось Дмитрий Р.; 15 June 2004, 06:45 AM.

                          Комментарий

                          • Дмитрий Р.
                            Отключен

                            • 20 December 2002
                            • 3623

                            #88
                            Продолжение:


                            24 By adding this 430 years to the 1513 it puts us back to 1943 B.C.E., the time when Abraham first entered Canaan following the death of his father Terah in Haran, Mesopotamia. It is now only a matter of adding up the years of a few generations to date the Flood correctly. The figures are given in Genesis, chapters 11 and 12, and may be summarized as follows:

                            From start of Flood

                            To Arpachshads birth (Gen. 11:10) 2 years

                            To birth of Shelah (11:12) 35

                            To birth of Eber (11:14) 30

                            To birth of Peleg (11:26) 34

                            To birth of Reu (11:18) 30

                            To birth of Serug (11:20) 32

                            To birth of Nahor (11:22) 30

                            To birth of Terah (11:24) 29

                            To death of Terah in Haran, and

                            Abrams departure to Canaan

                            at age of 75 (11:32; 12:4) 205

                            Total 427 years

                            25 Adding these 427 years to the year 1943 B.C.E. dates the beginning of the Deluge at 2370 B.C.E., 4,337 years ago.



                            6,000
                            YEARS FROM ADAMS CREATION





                            26 In a similar manner it is only necessary to add up the following years involving ten pre-Flood generations to get the date of Adams creation, namely:

                            From Adams creation

                            To birth of Seth (Gen. 5:3) 130 years

                            To birth of Enosh (5:6) 105

                            To birth of Kenan (5:9) 90

                            To birth of Mahalalel (5:12) 70

                            To birth of Jared (5:15) 65

                            To birth of Enoch (5:18) 162

                            To birth of Methuselah (5:21) 65

                            To birth of Lamech (5:25) 187

                            To birth of Noah (5:28, 29) 182

                            To beginning of Flood (7:6) 600

                            Total 1,656 years

                            27 Adding this figure 1,656 to 2,370 gives 4026 B.C.E., the Gregorian calendar year in which Adam was created. Since man naturally began to count time with his own beginning, and since mans most ancient calendars started each year in the autumn, it is reasonable to assume that the first man Adam was created in the fall of the year.

                            28 Thus, through a careful independent study by dedicated Bible scholars who have pursued the subject for a number of years, and who have not blindly followed some traditional chronological calculations of Christendom, we have arrived at a date for Adams creation that is 22 years more distant in the past than Usshers figure. This means time is running out two decades sooner than traditional chronology anticipates.

                            29 After much of the mathematics and genealogies, really, of what benefit is this information to us today? Is it not all dead history, as uninteresting and profitless as walking through a cemetery copying old dates off tombstones? After all, why should we be any more interested in the date of Adams creation than in the birth of King Tut? Well, for one thing, if 4,026 is added to 1,968 (allowing for the lack of a zero year between C.E. and B.C.E.) one gets a total of 5,993 years, come this autumn, since Adams creation. That means, in the fall of the year 1975, a little over seven years from now (and not in 1997 as would be the case if Usshers figures were correct), it will be 6,000 years since the creation of Adam, the father of all mankind!



                            ADAM
                            CREATED AT CLOSE OF SIXTH DAY





                            30 Are we to assume from this study that the battle of Armageddon will be all over by the autumn of 1975, and the long-looked-for thousand-year reign of Christ will begin by then? Possibly, but we wait to see how closely the seventh thousand-year period of mans existence coincides with the sabbathlike thousand-year reign of Christ. If these two periods run parallel with each other as to the calendar year, it will not be by mere chance or accident but will be according to Jehovahs loving and timely purposes. Our chronology, however, which is reasonably accurate (but admittedly not infallible), at the best only points to the autumn of 1975 as the end of 6,000 years of mans existence on earth. It does not necessarily mean that 1975 marks the end of the first 6,000 years of Jehovahs seventh creative day. Why not? Because after his creation Adam lived some time during the sixth day, which unknown amount of time would need to be subtracted from Adams 930 years, to determine when the sixth seven-thousand-year period or day ended, and how long Adam lived into the seventh day. And yet the end of that sixth creative day could end within the same Gregorian calendar year of Adams creation. It may involve only a difference of weeks or months, not years.

                            31 In regard to Adams creation it is good to read carefully what the Bible says. Moses in compiling the book of Genesis referred to written records or histories that predated the Flood. The first of these begins with Genesis 1:1 and ends at Genesis 2:4 with the words, This is the history of the heavens and the earth . . . The second historical document begins with Genesis 2:5 and ends with verse two of chapter five. Hence we have two separate accounts of creation from slightly different points of view. In the second of these accounts, in Genesis 2:19, the original Hebrew verb translated was forming is in the progressive imperfect form. This does not mean that the animals and birds were created after Adam was created. Genesis 1:20-28 shows it does not mean that. So, in order to avoid contradiction between chapter one and chapter two, Genesis 2:19, 20 must be only a parenthetical remark thrown in to explain the need for creating a helper for man. So the progressive Hebrew verb form could also be rendered as had been forming.See Rotherhams translation (Ro), also Leesers (Le).

                            32 These two creation accounts in the book of Genesis, though differing slightly in the treatment of the material, are in perfect agreement with each other on all points, including the fact that Eve was created after Adam. So not until after this event did the sixth creative day come to an end. Exactly how soon after Adams creation is not disclosed. After that [Adam and Eves creation] God saw everything he had made and, look! it was very good. And there came to be evening and there came to be morning, a sixth day. (Gen. 1:31) After the sixth creative day ends, the seventh one begins.

                            33 This time between Adams creation and the beginning of the seventh day, the day of rest, let it be noted, need not have been a long time. It could have been a rather short one. The naming of the animals by Adam, and his discovery that there was no complement for himself, required no great length of time. The animals were in subjection to Adam; they were peaceful; they came under Gods leading; they were not needing to be chased down and caught. It took Noah only seven days to get the same kinds of animals, male and female, into the Ark. (Gen. 7:1-4) Eves creation was quickly accomplished, while Adam was sleeping. (Gen. 2:21) So the lapse of time between Adams creation and the end of the sixth creative day, though unknown, was a comparatively short period of time. The pronouncement at the end of the sixth day, God saw everything he had made and, look! it was very good, proves that the beginning of the great seventh day of the creative week did not wait until after Adam and Eve sinned and were expelled from the Garden of Eden.



                            1975!
                            . . . AND FAR BEYOND!





                            34 Bible chronology is an interesting study by which historic events are placed in their order of occurrence along the stream of time. The Watch Tower Society over the years has endeavored to keep its associates abreast with the latest scholarship that proves consistent with historic and prophetic events recorded in the Scriptures. Major problems in sacred chronology have been straightened out either due to fulfillment of Bible prophecies or by reason of archaeological discoveries or because better Bible translations convey more clearly the records of the original languages. However, several knotty problems of chronology of a minor nature are not yet resolved. For example, at the time of the exodus from Egypt when Jehovah changed the beginning of the year from autumn time on the secular calendar to spring time on the sacred calendar, was there, in the Jewish calendar, a loss or a gain of six months?Ex. 12:1, 2.

                            35 One thing is absolutely certain, Bible chronology reinforced with fulfilled Bible prophecy shows that six thousand years of mans existence will soon be up, yes, within this generation! (Matt. 24:34) This is, therefore, no time to be indifferent and complacent. This is not the time to be toying with the words of Jesus that concerning that day and hour nobody knows, neither the angels of the heavens nor the Son, but only the Father. (Matt. 24:36) To the contrary, it is a time when one should be keenly aware that the end of this system of things is rapidly coming to its violent end. Make no mistake, it is sufficient that the Father himself knows both the day and hour!

                            36 Even if one cannot see beyond 1975, is this any reason to be less active? The apostles could not see even this far; they knew nothing about 1975. All they could see was a short time ahead in which to finish the work assigned to them. (1 Pet. 4:7) Hence, there was a ring of alarm and a cry of urgency in all their writings. (Acts 20:20; 2 Tim. 4:2) And rightly so. If they had delayed or dillydallied and had been complacent with the idea the end was some thousands of years off they would never have finished running the race set before them. No, they ran hard and they ran fast, and they won! It was a life or death matter with them.1 Cor. 9:24; 2 Tim. 4:7; Heb. 12:1.

                            37 So too with Jehovahs faithful witnesses in this latter half of the twentieth century. They have the true Christian point of view. Their strenuous evangelistic activity is not something peculiar to this present decade. They have not dedicated their lives to serve Jehovah only until 1975. Christians have been running this way ever since Christ Jesus blazed the trail and commanded his disciples. Follow me! So keep this same mental attitude in you that was in Christ Jesus. Let nothing slow you down or cause you to tire and give out. Those who will flee Babylon the Great and this Satanic system of things are now running for their lives, headed for Gods kingdom, and they will not stop at 1975. O no! They will keep on in this glorious way that leads to everlasting life, praising and serving Jehovah for ever and ever!

                            Комментарий

                            • Дмитрий Резник
                              Ветеран

                              • 14 February 2001
                              • 15297

                              #89
                              Как насчет этого?

                              Or this quotation from The Watchtower of 15 October 1969, page 622:
                              "More recently earnest researchers of the Holy Bible have made a recheck of its chronology. According to their calculations the six millenniums of mankinds life on earth would end in the mid-seventies. Thus the seventh millennium from mans creation by Jehovah God would begin within less than ten years ... Would not, then, the end of six millenniums of mankinds laborious enslavement under Satan the Devil be the fitting time for Jehovah God to usher in a Sabbath millennium for all his human creatures? Yes, indeed!"

                              А как насчет вот этого:
                              "According to this trustworthy Bible chronology six thousand years from man's creation will end in 1975, and the seventh period of a thousand years of human history will begin in the fall of 1975 C.E." (Life Everlasting In Freedom Of The Sons Of God, p. 29).
                              "В соответствии с достоверной библейской хронологией шесть тысяч лет от сотвеорения человека закончатся в 1975 году, и седьмой тысячелетний период человеческой истории начнется осенью 1975 года" ("Жизнь вечная в свободе сынов Б-жьих").
                              Тут нет никаких "может быть, начнется".
                              С уважением,
                              Дмитрий

                              Интересующихся темой понимания Нового Завета в еврейском контексте (и не только) приглашаю посетить блог https://dpreznik.wordpress.com/.

                              Комментарий

                              • Дмитрий Р.
                                Отключен

                                • 20 December 2002
                                • 3623

                                #90
                                Он начался! Неужели не понимаете?... "шесть тысяч лет от сотвеорения человека закончатся в 1975 году" - Верно!



                                Я так и думал, что начнутся бесконечные прыгания. Читайте предыдущие темы.


                                Счастливо!

                                Комментарий

                                Обработка...