1188. Before the fall of Adam, not a cloud rested on the minds of our first parents to obscure their clear perception of the divine character of God. They were perfectly conformed to the will of God. A beautiful light, the light of God, surrounded them. Nature was their lesson book. The Lord instructed them in regard to the natural world, and then left with them this open book, that they might behold beauty in every object upon which their eyes should rest. The Lord visited the holy pair, and instructed them through the works of his hands. {HL 288.1}
The beauties of nature are an expression of the love of God for human intelligences, and in the garden of Eden the existence of God was demonstrated in the objects of nature that surrounded our first parents. Every tree planted in the garden spoke to them, saying that the invisible things of God were clearly seen, being understood by the things which were made, even his eternal power and Godhead. {HL 288.2}
But while thus God could be discerned in nature, this affords no solid argument in favor of a perfect knowledge of God being revealed in nature to Adam and his posterity after the fall. Nature could convey her lessons to man in his innocence; but sin and transgression brought a blight upon nature, and intervened between nature and natures God. Had man never disobeyed his Creator, had he remained in his state of perfect rectitude, he could have understood and known God. But when man disobeyed God, he gave evidence that he believed the words of an apostate rather than the words of God. He was told by the enemy to eat of the tree of knowledge. God had said, Ye shall not eat of it, ... lest ye die. But Satan declared that by eating of it man would be exalted to an equality with God. {HL 288.3}
Adam and Eve listened to the voice of the tempter, and sinned against God. The light, the garments of heavenly innocence, departed from these tried, deceived souls, and in parting with the garments of innocence, they drew about them the dark robes of ignorance of God. The clear and perfect light of innocence which had hitherto surrounded them, had lightened everything which they had approached, but deprived of that heavenly light, the posterity of Adam could no longer trace the character of God in his created works. Therefore, after the fall, nature was not the only teacher of man. In order that the world might not remain in darkness, in eternal, spiritual night, the God of nature must meet man through Jesus Christ. The Son of God came to the world as a revelation of the Father. He was that true light, which lighteth every man that cometh into the world. {HL 289.1}
The most difficult and humiliating lesson which man has to learn, if he is kept by the power of God, is his own inefficiency in depending upon human wisdom, and the sure failure of his own efforts to read nature correctly. Sin has obscured his vision, and he cannot interpret nature without placing it above God.Unpublished Testimonies, July 3, 1898. {HL 289.2}
1188. Перед падением Адама на умы наших первых родителей не было облака, чтобы затенить их ясное восприятие божественного характера Бога. Они полностью соответствовали воле Бога. Прекрасный свет, свет Божий, окружал их. Природа была их учебником. Господь наставлял их в отношении природного мира, а затем оставил им эту открытую книгу, чтобы они могли видеть красоту в каждом объекте, на котором должен был покоиться их взор. Господь посетил святую пару и наставлял их по делам рук Своих. {HL 288,1} (Здоровый образ жизни 288,1)
Красоты природы являются выражением любви Бога к человеческому разуму, а в Эдемском саду существование Бога было продемонстрировано в объектах природы, окружавших наших первых родителей. Каждое дерево, посаженное в саду, говорило с ними, говоря, что невидимые вещи Бога были отчетливо видны, поняты созданным, даже Его вечная сила и Божество. {HL 288,2} (Здоровый образ жизни 288,2)
Но в то время как таким образом Бог может быть различен в природе, это не дает твердых аргументов в пользу совершенного знания о Боге, которое было открыто в природе Адаму и его потомкам после падения. Природа могла передать свои уроки человеку в его невинности; Но грех и беззаконие нанесли урон природе, вмешались между природой и Богом природы. Если бы человек никогда не ослушался своего Творца, если бы он оставался в состоянии абсолютной правоты, он мог бы понять и познать Бога. Но когда человек ослушался Бога, он дал доказательство того, что он верил словам отступника, а не словам Бога. Врагу было сказано, что он ест от древа познания. Бог сказал: «Не ешьте его, ... чтобы вам умереть». Но сатана объявил, что, вкушая от него, человек будет возвеличен к равенству с Богом. {HL 288,3} (Здоровый образ жизни 288,3)
Адам и Ева слушали голос искусителя и согрешили против Бога. Свет, одежда небесной невинности, отошли от этих искушенных, обманутых душ и расставшись с невинными одеждами, они начертали, относительно них, темные одежды невежества Бога. Четкий и совершенный свет невиновности, который до сих пор окружал их, освещал все, к чему они приближались, но лишившись этого небесного света, потомство Адама больше не могло проследить характер Бога в его творениях. Поэтому после падения природа не была единственным учителем человека. Чтобы мир не мог оставаться во тьме, в вечную, духовную ночь, Бог природы должен встретить человека через Иисуса Христа. Сын Божий пришел в мир как откровение Отца. Он был «тем истинным светом, который просвещает всякого человека, приходящего в мир». {HL 289.1} (Здоровый образ жизни 289.1)
Самый трудный и унизительный урок, который должен усвоить человек, если его удерживает сила Бога, - это его собственная неэффективность в зависимости от человеческой мудрости и неуспех его собственных усилий правильно читать природу. Грех затмевает его видение, и он не может интерпретировать природу, не поставив ее выше Бога. Неопубликованные свидетельства, 3 июля 1898 года. {HL 289.2} (Здоровый образ жизни 289.2)
PS Вечная сила и Божество Бога могут быть познаны через природу только в безгрешном состоянии природы, а в настоящее время это открывается в полной мере только через Иисуса Христа.
Этот отрывок был взят из Ms86-1898 (July 3, 1898) par. 5 (Ms 86, 1898)
Ellen G. White Writings in Multiple Languages
The beauties of nature are an expression of the love of God for human intelligences, and in the garden of Eden the existence of God was demonstrated in the objects of nature that surrounded our first parents. Every tree planted in the garden spoke to them, saying that the invisible things of God were clearly seen, being understood by the things which were made, even his eternal power and Godhead. {HL 288.2}
But while thus God could be discerned in nature, this affords no solid argument in favor of a perfect knowledge of God being revealed in nature to Adam and his posterity after the fall. Nature could convey her lessons to man in his innocence; but sin and transgression brought a blight upon nature, and intervened between nature and natures God. Had man never disobeyed his Creator, had he remained in his state of perfect rectitude, he could have understood and known God. But when man disobeyed God, he gave evidence that he believed the words of an apostate rather than the words of God. He was told by the enemy to eat of the tree of knowledge. God had said, Ye shall not eat of it, ... lest ye die. But Satan declared that by eating of it man would be exalted to an equality with God. {HL 288.3}
Adam and Eve listened to the voice of the tempter, and sinned against God. The light, the garments of heavenly innocence, departed from these tried, deceived souls, and in parting with the garments of innocence, they drew about them the dark robes of ignorance of God. The clear and perfect light of innocence which had hitherto surrounded them, had lightened everything which they had approached, but deprived of that heavenly light, the posterity of Adam could no longer trace the character of God in his created works. Therefore, after the fall, nature was not the only teacher of man. In order that the world might not remain in darkness, in eternal, spiritual night, the God of nature must meet man through Jesus Christ. The Son of God came to the world as a revelation of the Father. He was that true light, which lighteth every man that cometh into the world. {HL 289.1}
The most difficult and humiliating lesson which man has to learn, if he is kept by the power of God, is his own inefficiency in depending upon human wisdom, and the sure failure of his own efforts to read nature correctly. Sin has obscured his vision, and he cannot interpret nature without placing it above God.Unpublished Testimonies, July 3, 1898. {HL 289.2}
1188. Перед падением Адама на умы наших первых родителей не было облака, чтобы затенить их ясное восприятие божественного характера Бога. Они полностью соответствовали воле Бога. Прекрасный свет, свет Божий, окружал их. Природа была их учебником. Господь наставлял их в отношении природного мира, а затем оставил им эту открытую книгу, чтобы они могли видеть красоту в каждом объекте, на котором должен был покоиться их взор. Господь посетил святую пару и наставлял их по делам рук Своих. {HL 288,1} (Здоровый образ жизни 288,1)
Красоты природы являются выражением любви Бога к человеческому разуму, а в Эдемском саду существование Бога было продемонстрировано в объектах природы, окружавших наших первых родителей. Каждое дерево, посаженное в саду, говорило с ними, говоря, что невидимые вещи Бога были отчетливо видны, поняты созданным, даже Его вечная сила и Божество. {HL 288,2} (Здоровый образ жизни 288,2)
Но в то время как таким образом Бог может быть различен в природе, это не дает твердых аргументов в пользу совершенного знания о Боге, которое было открыто в природе Адаму и его потомкам после падения. Природа могла передать свои уроки человеку в его невинности; Но грех и беззаконие нанесли урон природе, вмешались между природой и Богом природы. Если бы человек никогда не ослушался своего Творца, если бы он оставался в состоянии абсолютной правоты, он мог бы понять и познать Бога. Но когда человек ослушался Бога, он дал доказательство того, что он верил словам отступника, а не словам Бога. Врагу было сказано, что он ест от древа познания. Бог сказал: «Не ешьте его, ... чтобы вам умереть». Но сатана объявил, что, вкушая от него, человек будет возвеличен к равенству с Богом. {HL 288,3} (Здоровый образ жизни 288,3)
Адам и Ева слушали голос искусителя и согрешили против Бога. Свет, одежда небесной невинности, отошли от этих искушенных, обманутых душ и расставшись с невинными одеждами, они начертали, относительно них, темные одежды невежества Бога. Четкий и совершенный свет невиновности, который до сих пор окружал их, освещал все, к чему они приближались, но лишившись этого небесного света, потомство Адама больше не могло проследить характер Бога в его творениях. Поэтому после падения природа не была единственным учителем человека. Чтобы мир не мог оставаться во тьме, в вечную, духовную ночь, Бог природы должен встретить человека через Иисуса Христа. Сын Божий пришел в мир как откровение Отца. Он был «тем истинным светом, который просвещает всякого человека, приходящего в мир». {HL 289.1} (Здоровый образ жизни 289.1)
Самый трудный и унизительный урок, который должен усвоить человек, если его удерживает сила Бога, - это его собственная неэффективность в зависимости от человеческой мудрости и неуспех его собственных усилий правильно читать природу. Грех затмевает его видение, и он не может интерпретировать природу, не поставив ее выше Бога. Неопубликованные свидетельства, 3 июля 1898 года. {HL 289.2} (Здоровый образ жизни 289.2)
PS Вечная сила и Божество Бога могут быть познаны через природу только в безгрешном состоянии природы, а в настоящее время это открывается в полной мере только через Иисуса Христа.
Этот отрывок был взят из Ms86-1898 (July 3, 1898) par. 5 (Ms 86, 1898)
Ellen G. White Writings in Multiple Languages
Комментарий