знатокам древнееврейской письменности

Свернуть
X
 
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения
  • esp
    Бойкотирует форум

    • 09 May 2007
    • 1039

    #16
    Сообщение от josh
    В Торе имени Даниил нет, а в Танахе соответствующая книга написана с большим кол-вом арамейского.
    В Торе имени Даниил нет. Я с этого начал. Книга Даниила из Кетувим вообще целиком на арамейском. А книги Шемуэйл и Мелахим тоже с большим кол-вом арамейского?
    Открытое письмо владельцу евангелия.ру

    Комментарий

    • josh
      Патологоанатом

      • 25 June 2003
      • 9461

      #17
      Сообщение от esp
      А книги Шемуэйл и Мелахим тоже с большим кол-вом арамейского?
      Да вроде нет. В Иове попадаются некоторые корни.
      Все христиане равны, но некоторые равнее (первое правило Межконфессионального христианского форума)

      "Христиане размножаются проповедью!"(C)
      Нормальных евреев не бывает. (Эфраим Снэ, министр в правительстве Израиля)
      Верим только господу Богу, остальные платят наличными (табличка на заправке)
      Никогда не спорь-просто повторяй свои доводы.

      Комментарий

      • esp
        Бойкотирует форум

        • 09 May 2007
        • 1039

        #18
        Сообщение от josh
        Да вроде нет. В Иове попадаются некоторые корни.
        Извините, это Илия в Мелахим. Даниил у Иезекииля 14:14.
        Открытое письмо владельцу евангелия.ру

        Комментарий

        • Orly
          Ветеран

          • 01 November 2003
          • 10371

          #19
          Сообщение от esp
          В каком месте???
          В каком месте йуд? В каком месте Танаха Даниил?
          Я со свой стороны готов опубликовать скан.
          esp,вот ссылка из Википедии о Сефер Даниэль:
          ЧЧЧђЧЧ! Ч¤ЧЧЧ - ЧЎЧ¤ЧЁ ЧЧ ЧЧђЧ
          А это сама статья (обратите внимание на написание имени):
          ספר דניאל הוא אחד מהספרים בסדר כתובים בתנ"ך.
          זמנו של הספר

          המסורת מייחסת את חיבורו של הספר לאנשי כנסת הגדולה, כלומר בתחילת בית שני.
          לפי ההשקפה המחקרית ניתן למצוא בספר רמיזות לאלכסנדר מוקדון ולאנטיוכוס הרביעי אפיפאנס, לפיכך משערים שנכתב בתקופת מרד החשמונאים ושזורות בו אגדות קדומות יותר. רעיונות של שמירת מצוות מתוך סכנה ותפילה שלוש פעמים ביום לכיוון ירושלים מופיעים בו לראשונה במקרא.
          רמזים על אחרית הימים בספר דניאל, עשויים ללמד על תאריך חתימתו המשוער. כך נאמר במקום אחד כי "עַד עֶרֶב בֹּקֶר אַלְפַּיִם וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְנִצְדַּק קֹדֶשׁ" (דנ' ח,יד), וההשערה היא שמדובר על 1150 יום בהם יעמוד המקדש מחולל, כלומר עד חודש כסלו 165 לפנה"ס.
          בסוף הספר חוזה דניאל: "וּמֵעֵת הוּסַר הַתָּמִיד וְלָתֵת שִׁקּוּץ שֹׁמֵם יָמִים אֶלֶף מָאתַיִם וְתִשְׁעִים" (דנ' יב,יא); ולבסוף הוא מתקן שוב את התאריך: "אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה וְיַגִּיעַ לְיָמִים אֶלֶף שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה" (שם,יב).
          מבנה הספר

          הספר מחולק לשניים - החלק הראשון מספר על חיי דניאל וחבריו בממלכות בבל ופרס (פרקים א'-ו'); החלק השני הוא חזיונות דניאל (פרקים ז-יב).
          בתחילת הספר מסופר על ילדים שהגלה נבוכדנאצר מממלכת יהודה לבבל. המלך מפקיד את הילדים בידי שר הסריסים, בין הילדים נמצא דניאל ועימו חנניה, מישאל ועזריה, ובהם מתגלה שילוב של חוכמה וצדק.
          כאשר המלך מגלה את חכמתם, הוא ממנה אותם למשרות חשובות, אולם אין הם מוכנים לעבור על חוקי התורה ולאכול מאכלות אסורים. כאשר המלך מצווה עליהם לעבוד אלילים, הם נכונים לקדש את השם ולא לעבור על איסורי התורה. הם מושלכים לכבשן האש, אך מלאך מצילם ממנו.
          דניאל מתברר גם כפותר חלומות בחסד עליון. חלק מפתרונותיו מתגשמים מול עיני הכול, וחלק הן נבואה לטווח הארוך. הוא רואה ארבע מלכויות נבוכדנצר, שלוש מלכויות נוספות ומלכות חמישית שתשלוט לנצח.
          אחר כך מצליח דניאל לפתור כתב חידה שמופיע על כותל הארמון של בלשאצר, מלך בבל: "מנא מנא תקל ופרסין". לפי הסברו, אלוהים מנה את מלכותו של בלשאצר והחליט לחלק אותה בין מדי ופרס.
          עוד ניסיון נגזר על דניאל כאשר הוא מתמנה לראש השרים של דריווש המדי. ואלו מקנאים בו. הם מעודדים את המלך להשליך כל אדם שיתפלל לאל מלבדו לגוב אריות. דניאל ממשיך להתפלל, מושלך לאריות ואלו לא נוגעים בו לרעה. לעומת זאת, המלשינים מוצאים את מותם בשיניהם, בפקודת המלך. אלוהי ישראל הופך לאלוהי הממלכה.
          בחלק השני של הספר, שכבר אינו היסטורי-סיפורי, אלא נבואי, מסופר כיצד דניאל עצמו חולם חלומות ופתרונותיהם מובאים לו בתוך החלום, אחר כך נגלה אליו מלאך ומגלה לו חזיונות. בחלק זה חוזרת הנבואה על ארבע מלכויות.
          לעומת השגיאות ההיסטוריות של מחבר החלק הראשון של הספר (למשל, שנבוכדנאצר הוא המלך האחרון של בבל), החזיונות בחלק השני של ספר דניאל מכילים מידע היסטורי רב על המאות 2-4 לפנה"ס, התקופה ההלניסטית והוא אף נכנס לפרטי פרטים בסכסוך בין הסלבקים לתלמיים.
          בספר דניאל כלולים חישובי קיצין שאינם כה נהירים וניתנים לפירוש, אך בהם השתמשו הרבה מפרשים כדי לנבא את בוא הגאולה, בדרך כלל השתדלו לפרשה בצורה שתקרב אותה לזמנם. דניאל עצמו מתואר כמי שעסוק בחישובי מועד הגאולה, אולם הוא שוגה בהם והמלאך גבריאל נדרש להופיע כדי לתקן אותו.
          חלקים נכבדים מהספר כתובים בארמית.
          Человек человеку-радость.

          Комментарий

          Обработка...