По НАШЕМУ поручению Инквизиционный отдел Постоянного Освященного Синода Евангельско-Экуменического Христианского Сообщества начал подготовку проекта теологического комментария к Аугсбургскому вероисповеданию для подписания исторически исповедующими его структурами или общинами, присоединяющимися к Сообществу, с приемлемым толкованием положений, которые могут быть истолкованы еретически или антиэкуменически (текст курсивом).
Следует подчеркнуть, что это не символический текст Сообщества, не систематическое изложение вероучения и не катехизис, а расширяющий комментарий символического текста одной из традиций, призванный превентивно снять возникающие вопросы, недоразумения и разногласия там, где их легко избежать.
---------
І стаття. Про Бога.
Следует подчеркнуть, что это не символический текст Сообщества, не систематическое изложение вероучения и не катехизис, а расширяющий комментарий символического текста одной из традиций, призванный превентивно снять возникающие вопросы, недоразумения и разногласия там, где их легко избежать.
Бо покликав нас Бог до миру. (1Кор.7:15)
---------
Ауґсбурзьке визнання, або 28 статей Пилипа «Меланхтона» Шварцерда
(український переклад єпископа Вячеслава Горпинчука, УЛЦ)
в тлумаченні євангелічних церков та громад, що входять до складу Євангельсько-Екуменічної Християнської Спільноти (EECC)
[Частина перша.] Головні статті про віру
(український переклад єпископа Вячеслава Горпинчука, УЛЦ)
в тлумаченні євангелічних церков та громад, що входять до складу Євангельсько-Екуменічної Християнської Спільноти (EECC)
[Частина перша.] Головні статті про віру
І стаття. Про Бога.
- Перш за все, ми одностайно того дотримуємося та навчаємо відповідно до ухвали Нікейського Собору, що є одна Божественна Сутність, Яка називається, і Яка є правдивим Богом,
- і що є три особи у цій одній Божественній Сутності, однаково могутніх і однаково вічних: Бог Отець, Бог Син, Бог Святий Дух. Всі троє є однієї Божественної Сутності, вічної, неподільної, необмеженої могутності, мудрості та доброти, один Творець і Охоронець всього видимого і невидимого.
Посилання на Нікейський Собор має на увазі хрещальний Символ віри Константинопольської церкви, прийнятий у 381 році на Другому Екуменічному соборі на основі Нікейського Символу Першого Екуменічного собору 325 року. Ми разом з отцями нерозділеної Церкви приймаємо його як у грецькому оригіналі, так і в латинському перекладі VI століття для вестготів з розяснювальним «Filioque» («та Сина», в зворотному смисловому перекладі на грецьку «через Сина») як рівно ортодоксальні та відкидаємо будь-яке тлумачення однієї з редакцій, яке заперечує правдивість іншої. - І під словом Особа не мається на увазі якась частина, якась властивість у чомусь іншому, але те, що в особі існує, як то його використовували отці.
- Отже, всі єресі, що виникли проти цієї статті, відкидаються, як-от: маніхеян, які стверджують про те, що є два боги, один добрий, а один злий; а також валентиніанів, аріанів, евноміанів, магометян, та інших до них подібних;
- а також самосатеністів, старих і нових, які вважають, що є лише одна Особа, перекручено стверджують, що інші двоє, Слово та Святий Дух не є обовязково відмінними Особами, але що Слово означає фізичне слово, а Святий Дух є рухом, спричиненим у творіннях.
Відповідно §§4-5 визнаємо будь-які антитринітарні вчення такими, що унеможливлюють спілкування катедри та вівтаря. Хрещення, надане з формулюванням «в імя Ісуса Христа» визнаємо за певних обставин чинним лише в тому разі, якщо достеменно відомо, що воно не надавалося з антитринітарною інтенцією.
Слово «відкидаються» тут і скрізь розуміємо та сповідуємо в біблійному сенсі херема (анатеми, харама), тобто категоричної відмови від власного суду на ці вчення та їхніх сповідників як такого, що належить виключно Богові, оскільки ми не маємо з ними спілкування, отже, не маємо й права їх судити (1Кор.5:12-13).
Разом з тим ми відкриті до братнього діалогу, а за умов взаємопорозуміння до спілкування катедри та вівтаря з тими послідовниками Господа нашого Ісуса Христа, хто формулює правдиве визнання тринітарної Тайни не в нікейських категоріях, але не вважає їх хибними. Це зауваження стосується також поміркованих шкіл історичного аріанства тією мірою, якою вони за фактом не заперечували положення §2 та якою їхнє хрещення та священство визнавалося ортодоксією.
Комментарий