уже давно зрозумів, що нічого в цьому не петраєте, ховаєтесь за фразами, котрих так і не усвідомлюєте
тому й на питання, котре вам задано двічі, відповісти так і не спромоглися
зроблю це за вас і спробую роз'яснити чому говорити: - від Отця і Сина ісходить, буде абсолютно легітимним
то ж, якщо зацікавлені, постарайтесь вникнути
не даремно було задане запитання: Бог, що нічого не народжував є Він Отцем, чи не є ?.
бо усі ми розуміємо, що Бог може не народжувати Сина, й тим самим не творити
але такий нЕтворящий Бог принципово не доступний нашому розумінню, тоді як сутність Трійці/Творця зрозуміти можемо
а тому можемо лише констатувати, що Бог може не творити, і при тому бути Богом без нас сотворених
і говорити можемо про такого Бога, як про Сущого, такого що Є
Я Той, що є. І сказав: Отак скажеш Ізраїлевим синам: Сущий послав мене до вас.(Вих.3:14)
однак Отцем Сущого ми теж називаємо
чому так, Отцем називаємо Того, хто може не народжувати й власне знаходитись по-за творінням
тут гарний приклад із сином, який розглядає фотографію батька в молодості
і хоча син на той момент ще не народився, він все одно називає того, кого бачить на фотографії батьком
тож у випадку, коли кажемо: від Отця ісходить, як це прийнято в східній(православній традиції)
мається на увазі Отця/Сущого, як "начало безначальне", що є причиною Святого Духа
як і самої Трійці, й самого отцівства і синівства, зрештою в цьому й полягає більшість Отця, як Того Хто Є
але в самому творінні, що є ділом Святої Трійці, Отець/Син/Дух Святй - є одним й тим самим істиним Богом
в Трійці немає ні більшого ні меншого, усі три Божі іпостасі рівнопоклоняємі і рівнославимі в одному Богові Творцеві
й у той же час кожна іпостась є Істинним Богом
і в даному випадку(Трійці) Отець і Син є тим єдиним механізмом сходження Духа Святого
тому в латинській традиції Символу Віри кажемо, - що від Отця і (через) Сина ісходить
і хоч слово "через" пропускається, зате сам зміст набуває і "безначальність" Сущого/Отця і "єдиносущність" Трійці/Отця і Сина і Святого Духа
власне, виділене жирним саме значення сполучника і, що включає в собі прийменник через - і (через)
таким чином і так, і так буде вірно, й проблема тут аж ніяк, що Дух Святий не ісходить від Сина, а лише від Отця
такої глупоти не скаже ніхто, навіть з тих християн котрі відкидають Filioque
проблема у формі самого подання Символу Віри, саме це є їх(противників Filioque) формальним аргументом
мовляв, не повинно було бути жодних змін у затвердженому соборами тексті Символу Віри
хоча присутність Filioque зміною не є, а суттєвим уточненням ..
тому й на питання, котре вам задано двічі, відповісти так і не спромоглися
зроблю це за вас і спробую роз'яснити чому говорити: - від Отця і Сина ісходить, буде абсолютно легітимним
то ж, якщо зацікавлені, постарайтесь вникнути
не даремно було задане запитання: Бог, що нічого не народжував є Він Отцем, чи не є ?.
бо усі ми розуміємо, що Бог може не народжувати Сина, й тим самим не творити
але такий нЕтворящий Бог принципово не доступний нашому розумінню, тоді як сутність Трійці/Творця зрозуміти можемо
а тому можемо лише констатувати, що Бог може не творити, і при тому бути Богом без нас сотворених
і говорити можемо про такого Бога, як про Сущого, такого що Є
Я Той, що є. І сказав: Отак скажеш Ізраїлевим синам: Сущий послав мене до вас.(Вих.3:14)
однак Отцем Сущого ми теж називаємо
чому так, Отцем називаємо Того, хто може не народжувати й власне знаходитись по-за творінням
тут гарний приклад із сином, який розглядає фотографію батька в молодості
і хоча син на той момент ще не народився, він все одно називає того, кого бачить на фотографії батьком
тож у випадку, коли кажемо: від Отця ісходить, як це прийнято в східній(православній традиції)
мається на увазі Отця/Сущого, як "начало безначальне", що є причиною Святого Духа
як і самої Трійці, й самого отцівства і синівства, зрештою в цьому й полягає більшість Отця, як Того Хто Є
але в самому творінні, що є ділом Святої Трійці, Отець/Син/Дух Святй - є одним й тим самим істиним Богом
в Трійці немає ні більшого ні меншого, усі три Божі іпостасі рівнопоклоняємі і рівнославимі в одному Богові Творцеві
й у той же час кожна іпостась є Істинним Богом
і в даному випадку(Трійці) Отець і Син є тим єдиним механізмом сходження Духа Святого
тому в латинській традиції Символу Віри кажемо, - що від Отця і (через) Сина ісходить
і хоч слово "через" пропускається, зате сам зміст набуває і "безначальність" Сущого/Отця і "єдиносущність" Трійці/Отця і Сина і Святого Духа
власне, виділене жирним саме значення сполучника і, що включає в собі прийменник через - і (через)
таким чином і так, і так буде вірно, й проблема тут аж ніяк, що Дух Святий не ісходить від Сина, а лише від Отця
такої глупоти не скаже ніхто, навіть з тих християн котрі відкидають Filioque
проблема у формі самого подання Символу Віри, саме це є їх(противників Filioque) формальним аргументом
мовляв, не повинно було бути жодних змін у затвердженому соборами тексті Символу Віри
хоча присутність Filioque зміною не є, а суттєвим уточненням ..
Комментарий