Месса амвросиано-аквилейского обряда в редакции EECC

Свернуть
X
 
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения
  • Гориэк
    Ис.40:31
    • 22 June 2021
    • 1133

    #31
    Кроплення катафалка (похоронного ложа) чиниться лише на поховальній месі й лише в разі присутності тіла в храмі. Якщо меса служитиметься після похорону, кроплення відбувається на цвинтарі перед усіма іншими поховальними обрядами. Якщо тіло втрачене, чин виконується після поховальної меси, але без кроплення, лише зі співом 50 псалма. Так само відправляється він і після меси в день загального поминання всіх душ.

    Після закінчення меси предстоятель відкладає ризу та маніпул на Апостольському боку вівтаря та вдягає чорний плувіал. Диякон та іподиякон зберігають свої ризи, за винятком маніпула. Іподиякон бере хрест і йде до катафалка, перед яким йдуть два аколити, один з яких несе кадило та ладанник, інший — святу воду з кропилом. Він займає своє місце біля голови спочилого, стоячи між двома аколитами або свіченосцями, які тримають свічники із запаленими свічками. Решта духовенства йде за ним у порядку свого чину, всі тримають запалені свічки, та розташовуються навколо катафалка. Предстоятель йде останнім у супроводі диякона ліворуч від нього. Після вшанування вівтаря він займає своє місце біля ніг тіла, обличчям до хреста. Позаду нього ліворуч йдуть два аколити, один з кадилом та ладанником, інший — зі святою водою та кропилом. Тим часом співаються такі антифони поперемінно частинами хору:

    1: У житті моєму я завжди славив Тебе, Господи;
    дай мені спокій зі святими Твоїми в землі живих,
    і спаси мене.
    2: Пам’ятай, Господи, який мій склад;
    яка людина, живши, не побачить смерті? (Пс.88(89):48-49)
    1: Душа моя до пороху прилипла,
    оживи мене за словом Твоїм. (Пс. 118(119): 25)
    2: Моя частка в землі живих;
    мене обступлять праведники, бо ти добро мені вчиниш. (Пс. 141(142):6, 8)
    1: Поглянь, Господи, на моє зневаження
    і прости всі мої гріхи. (Пс. 24(25):18)
    2: Ти звелів мені народитися, Господи,
    щоб я міг воскреснути.
    За велінням Твоїм я приходжу, Святий;
    не покинь мене, бо милостивий єси.
    1: Вірю, що Господь не покине мене
    і не засудить мене, коли прийде судити,
    але помилує мене Відкупитель мій,
    милостивий Бог.
    2: Поправді короткі дні мої;
    дай мені спокій зі святими Твоїми, Господи.

    1: Нехай Ангели ведуть тебе до Раю,
    а святі Мученики Божі нехай приймуть тебе з радістю.
    При похованні єпископа або настотеля храма попередній антифон повторюється ще раз усім хором.
    2: Ти моє пристановище, Господи;
    В руки Твої, Господи, віддаю я духа мого. (Пс.30(31):5-6)

    Після закінчення антифонів диякон вимовляє інший:
    Д: Мій Відкупитель живий, * і наприкінці Він відновить мене.
    Н: І наприкінці Він відновить мене.
    Д: Мої кості знову оновляться, і в тілі моєму побачу Господа, Бога мого.
    Н: І наприкінці Він відновить мене. (Йов 19, 25-26)

    Народ починає співати Псалом 50, і предстоятель покладає ладан у кадильницю, не благословляючи її. На словах Окропи мене ісопом бере кропильницю і в супроводі аколитів, які висоно тримають кінці ризи, обходить катафалк, тричі окроплюючи кожен його бік святою водою. Одночасно диякон бере кадильницю і, йдучи одразу за ним, тричі окаджує катафалк з кожного боку. Проходячи повз вівтар, обидва схиляють коліна. Разом вони повертаються на своє місце на чолі катафалка. Коли псалом закінчено -
    П: Вічний спокій даруй йому (їй), Господи.
    Н: І світло вічне нехай над ним (нею) світить. (3Езр.2:34-35)
    Д: Мій Відкупитель живий, * і наприкінці Він відновить мене.
    Н: І наприкінці Він відновить мене.
    Д: Мої кості знову оновляться, і в тілі моєму побачу Господа, Бога мого.
    Н: І наприкінці Він відновить мене. (Йов 19, 25-26)

    П: Господь з вами!
    Н: І з духом твоїм.
    Д: Помолімося.
    П: Боже, кому завжди належить милувати і прощати, ми смиренно благаємо Тебе за душу слуги Твого (служниці Твоєї) Н. (єпископа (пресвітера) Твого), яка за Твоїм наказом сьогодні покинула цей світ; не віддай його в руки ворога і не погуби її назавжди, але накажи Твоїм святим ангелам її прийняти та привести до райської вітчизни, щоб покладаючи на Тебе свою надію та віру, вона не зазнає пекельних мук, але мала радість нескінченну. Через Христа, Господа нашого.
    Або інша молитва, відповідна до нагоди.
    Н: Амінь.

    Читець: Ти, що чотириденного Лазаря від смороду воскресив, * даруй їм спокій і місце прощення.

    Н: Даруй їм спокій і місце прощення.
    Ч:Вічний спокій даруй їм, Господи, і світло вічне нехай над ними світить. (3Езр.2:34-35)
    Н: Даруй їм спокій і місце прощення.

    На похорон же і в річну пам’ять єпископів, а також у день загального поминання всіх душ замість цього співається наступне:
    Диякон: Благаємо Тебе, Господи Боже, бо згрішили ми перед Тобою: просимо прощення, якого не заслуговуємо. * Руку Твою до занепалого простягни, як відчинив Ти райські двери розбійнику, що покаявся.
    Н: Руку Твою до занепалого простягни, як відчинив Ти райські двери розбійнику, що покаявся.
    Д: Життя наше зітхає в печалі, і ділами не виправляється; Якщо терпітимеш, нас не буде докорено, а якщо помстишся, ми не встоїмо.
    Н: Руку Твою до занепалого простягни, як відчинив Ти райські двери розбійнику, що покаявся.

    Літанія до святих, клячно:
    Д: Ти, Хто переводиш від смерті до життя кожного, хто слову Твоєму вірує.
    Н: Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.
    Д: Ти, Хто піднісся від землі, щоб притягнути нас до Себе.
    Н: Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.
    Д: Ти, Хто піддаєш нас суду Свого хреста.
    Н: Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.
    Д: Христе, визволи нас. Н: Христе, визволи нас.
    Д: Христе, визволи нас. Н: Спасе, визволи нас.
    Д: Отче Небесний, Боже, Н: помилуй нас.
    Д: Сину, Відкупителю світу, Боже, Н: помилуй нас.
    Д: Духу Святий, Утішителю, Боже, Н: помилуй нас.
    Д: Свята Тройце, єдиний Боже, Н: помилуй нас.
    Д: Пресвята Маріє, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Михаїле, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Гавриїле, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Рафаїле, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Усі святі Ангели й Архангели, Н: заступіться за нього (неї, них).
    Д: Святий Йоане Хрестителю, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Йосипе, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Усі святі Патріархи і Пророки, Н: заступіться за нього (неї, них).
    Д: Святий Петре, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Павле, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Андрію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Марку, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Усі святі апостоли, Н: заступіться за нього (неї, них).
    Д: Святий Стефане, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Клименте, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Лаврентію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Вікентію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Назарію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Цельсе, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Протасію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Гервасію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Георгію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Себастьяне, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Усі святі мученики, Н: заступіться за нього (неї, них).
    Д: Свята Текло, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Катерино, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Луціє, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Аполлоніє, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Агнесо, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Євфиміє, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Цециліє, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Урсуло, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Усі святі діви мучениці, Н: заступіться за нього (неї, них).
    Д: Свята Марто, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Маріє Магдалино, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Свята Анно, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Діонісію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Симплікіане, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Євсторгію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Григорію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Августине, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Єроніме, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Антонію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Мартине, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Гермагоре, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Геларію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Галдине, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Карло, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий Амвросію, Н: заступися за нього (неї, них).
    Д: Святий (-а, -і) (покровителі померлих), Н: заступися (заступіться) за нього (неї, них).
    Д: Всі Святі Божі, Н: заступіться за нього (неї, них).

    Д: Вислухай, Христе, Н: наші голоси.
    Д: Вислухай, Боже, Н: і помилуй нас.
    Н: Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.

    П: Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде Царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим. І не введи нас у спокусу.
    Н: Але визволи нас від лукавого.
    Підводяться з колін.
    П: Від брам пекельних
    Н: визволи, Господи, їхні душі.
    П: Нехай вони спочивають з миром.
    Н: Амінь.

    Д: Господи, вислухай молитву нашу.
    П: І зойк наш нехай до Тебе прийде.

    П: Господь з вами.
    Н: І з духом твоїм.
    Д: Помолімося!
    П: Боже, Творче і Відкупителю всіх вірних: даруй душам слуг і служниць Твоїх відпущення всіх гріхів, щоб вони могли отримати поблажливу милість, якої завжди прагнули. Ти, що живеш і царюєш на віки вічні.
    Н: Амінь.

    Предстоятель робить знак хреста над катафалком, кажучи:
    П: Вічний спокій даруй йому (їй), Господи.
    Н: І світло вічне нехай над ним (нею) світить.
    П: Нехай його (її) душа та душі всіх померлих вірних, через милість Божу, спочивають у мирі.
    Н: Амінь.

    Предстоятель і співслужителі шикуються в процесію на цвинтар, якщо ж тіла в церкві немає, повертаються до сакристії.
    Последний раз редактировалось Гориэк; 05 May 2025, 10:27 AM.
    Конфессии существуют только в головах.
    Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

    Комментарий

    • Гориэк
      Ис.40:31
      • 22 June 2021
      • 1133

      #32
      ЄВХАРИСТІЙНА МОЛИТВА ТА АНТИФОНИ НА МЕСАХ З ЄПИСКОПСЬКОЮ, ПРЕСВІТЕРСЬКОЮ АБО ДИЯКОНСЬКОЮ ХІРОТОНІЄЮ

      Поєднує Євхаристійні канони основний та надвечір’я Великого Четверга, фактично збігаючись з дореформеною редакцією останнього.

      * АНТИФОН ПІСЛЯ ЄВАНГЕЛІЯ *

      Благаю, щоб ти зберігав заповідь без плями, без догани -
      аж до явлення Господа нашого Ісуса Христа, v

      яке свого часу здійснить блаженний і єдиний Володар,
      Цар царів і Владика владик,
      єдиний, що безсмертя має. (1Тим.6:14-15)



      * ПРЕФАЦІЯ*

      П: Воістину, достойне це i праведне, слушне та спасенне, щоб ми завжди тут та всюди складали подяку Тобі, святий Отче, Всемогутній вічний Боже.
      Ти помазанням Святого Духа поставив Єдинородного Твого Сина Первосвящеником нового і вічного Заповіту і встановив невимовним благоволенням, що Його священство єдине перебуватиме в Церкві. Він увінчує відкуплений народ гідністю царського священства, а також обраних і делегованих ним робить через покладання рук учасниками Свого священного служіння. В ім'я Його вони постійно відновлюють одноразово принесену Ним досконалу Жертву відкуплення роду людського, готуючи дітям Твоїм Пасхальну Вечерю; вони випереджають святий народ Твій у любові, живлять його словом і зміцнюють таїнствами. Віддаючи своє життя за Тебе і за спасіння братів, вони прагнуть бути подібними до образу Христа і невпинно виявляють Тобі свідчення віри і любові.
      Тому і ми, Господи, знову приступаючи до цього життєдайного Таїнства, з усіма ангелами і святими Тебе визнаємо й радісно виголошуємо:

      Н: Свят, Свят, Свят….

      * ЄВХАРИСТІЙНИЙ КАНОН *

      Постсанктус:
      П: Тебе, отже, Всеблагий Отче, смиренно благаємо і просимо, через Ісуса Христа, Твого Сина, нашого Господа, (цілує вівтар та, склавши руки, мовить: ) щоб Ти прийняв (тричі чинить знак хреста: над хлібом, над чашею й над обома, промовляючи: ) і благословив ці дари, ці приношення, цю святу непорочну жертву. (Розвівши руки, говорить: ) Приносимо їх Тобі насамперед за Твою святу соборну Церкву. Благоволи обдарувати її миром, охороняти, єднати і керувати нею по всій землі разом з нашим єпископом Н., але також з усіма православними та сповідниками католицької й апостольської віри.

      Перша інтерцесія:
      (Спомин живих: ) Пам’ятай, Господи, про Твоїх слуг і слугинь H. i H. (читає імена з диптихів та граматок) і про всіх тут присутніх, віра котрих Тобі відома та відданість знана. (зводить руки та разом з вірними подумки молиться за кого має намір. Після цього з розведеними руками продовжує: ) За них ми приносимо Тобі цю жертву прославлення, а також і вони її приносять і возносять свої молитви до Тебе, Бога вічного, живого й істинного, за себе і всіх своїх близьких, заради відкуплення своїх душ, заради надії на спасіння та свій порятунок.
      Разом з ними Ти, Господи, робиш нас причасниками життя Сина Твого, спадкоємцями Царства, громадянами раю й товаришами ангелів, щоб з чистою і непорочною вірою зберігати Тайну небесного воїнства. Ми не можемо ні в чому зневірятися у Твоєму милосерді, бо отримали такий дар, щоб приносити Тобі жертву Тіла і Крові Господа нашого Ісуса Христа. Щоб визволити світ, Він віддав Себе на добровільні й побожні страждання, встановивши таїнство нашого вічного спасіння, Він першим став Жертвою і першим навчив її приносити.
      Ми також з пошаною споминаємо найперше преславну завжди Діву Марію, Матір Бога і Господа нашого Ісуса Христа, а також святого Йосифа, Обручника Пресвятої Діви, і Твоїх святих Апостолів та Мучеників: Петра і Павла, Андрія, Якова, Йоана, Тому, Якова, Филипа, Вартоломея, Матея, Симона і Тадея, Сикста, Лаврентія, Іполита, Вінцента, Корнелія, Кипріана, Климента, Хризогона, Йоана і Павла, Косьму і Дам’яна, Апполінарія, Віталія, Назарія і Цельса, Протасія і Гервасія (також святих храму та дня й святого покровителя рукоположеного), Амвросія і всіх Твоїх Святих. Заради їхніх заслуг і молитов вчини, щоб ми в усьому зазнавали допомоги Твого покровительства. (Зводить руки) Через Христа, Господа нашого.
      Н: Амінь.

      Перша епіклеза:
      П, схрестивши руки над Святими Дарами: Також, просимо Тебе, Господи: милостиво прийми приношення служби нашої і всіх людей Твоїх, що його приносимо Тобі з огляду на день Господньої Вечері, в який Господь наш, Ісус Христос, Син Твій, встановив чин жертвопринесення в Новому Заповіті, коли Він переложив хліб і вино, які священик Мелхиседек приніс як прообраз майбутньої таємниці, на таїнство Свого Тіла і Крові.
      Якщо служить єпископ, що висвячує: Приносимо його також за Твого слугу Н.,
      висвяченого сьогодні: збережи в ньому Свої дари і благодаттю Своєю зроби дієвою працю, яку ти доручив його служінню.

      Якщо служить висвячений: Прийми його також і від мене, Твого недостойного слуги, висвяченого сьогодні: збережи в мені Свої дари і благодаттю Своєю зроби дієвою працю, яку ти доручив моєму служінню.
      І продовжує: Наповни наші дні Твоїм миром, щоб у здоров'ї та безпеці ми сподобилися приносити ці дари Тобі, Господи, порятуй нас від вічної загибелі та зволь залічити до спільноти Твоїх вибраних (Зводить руки). Через Христа, Господа нашого, [в дії та єдності Святого Духа], просимо Тебе, Боже: вчини ці дари, що побожно Тобі приносимо, (тричі хрестить хліб і чашу) в усьому благословенними, предписаними, затвердженими, досконалими та угодними Тобі, щоб вони стали для нас (над хлібом) Тілом (над чашею) і Кров’ю Твого возлюбленого Сина, Господа нашого Ісуса Христа. (очищує пальці, якими благословлятиме)

      Спомин:
      У день, напередодні Своїх страждань для спасіння нас і всього світу, сидячи на вечері зі Своїми учнями (підносить хліб) Він узяв хліб і, звівши очі до неба, до Тебе, Отця Вседержителя, подякував, благословив, переломив, дав Своїм учням, кажучи: (схиляється)
      БЕРIТЬ I ЇЖТЕ З ЦЬОГО ВСI, ЦЕ Є ТІЛО МОЄ, ЩО ЗА ВАС ЛАМАЄТЬСЯ. (схиляє коліна й кладе Агнець на дискос)
      (Відкривши чашу, говорить: ) Також після вечері Він узяв чашу і, звівши очі до неба, до Тебе, Отця Вседержителя, подякував, благословив, дав Своїм учням, кажучи: (схиляється)
      БЕРIТЬ I ПИЙТЕ З НЕЇ ВСI, ЦЕ БО Є ЧАША КРОВI МОЄЇ, НОВОГО I ВIЧНОГО ЗАВIТУ:
      Д: Тайна віри!
      П: КОТРА ЗА ВАС I ЗА БАГАТЬОХ БУДЕ ПРОЛИТА НА ВIДПУЩЕННЯ ГРIХIВ.
      (ставить Чашу на синдон)
      Наказуючи також і кажучи їм: Це чиніть кожного разу на спомин про Мене, звіщаючи смерть Мою, визнаючи Моє воскресіння, очікуючи пришестя Мого, коли Я знову з Небес прийду до вас.
      Н: Смерть Твою, Господи, звіщаємо,
      і воскресіння Твоє визнаємо,
      очікуємо пришестя Твоє.
      Спаси нас, Спасителю Світа,
      Що визволив нас хрестом і воскресінням Твоїм.

      Друга епіклеза:
      Предстоятель під час акламації заходить за вівтар і обличчям до народу, схрестивши руки, мовить:
      Тому, Господи, ми, Твої слуги і Твій святий народ, споминаючи як страсті Христа, Сина Твого, Господа нашого, так і чудове Його воскресіння з відхлані та на небеса преславне вознесіння, приносимо Твоїй найдостойнішій величі з отриманих від Тебе дарів (зводить руки та тричі робить знак хреста над Агнцем і Чашею водночас) Жертву чисту, Жертву святу, Жертву непорочну: (знаменує Агнець) святий Хліб вічного життя (знаменує Чашу) та Чашу віковічного спасіння. Зверни на неї Свій милостивий і ясний погляд та прийми її, як Ти прийняв приношення Свого слуги, праведного Авеля, жертву нашого патріарха Авраама і те святе приношення, ту непорочну жертву, яку приніс Тобі Твій верховний священик Мелхіседек.

      П, схрестивши руки на грудях та глибоко схилившись: Смиренно благаємо Тебе, Всемогутній Боже: нехай вона руками Твого святого Ангела буде занесена на вишній Твій престол, перед обличчя Твоєї Божої величі, щоб ми, приймаючи з цього вівтаря Пресвяті (зводить руки та осіняє хрестом по черзі Агнець і Чашу) Тіло й Кров Твого Сина, (робить знак хреста на собі) сповнилися всяким небесним благословенням і благодаттю (складає руки). Через Господа нашого Ісуса Христа, [в дії та єдності Святого Духа].
      Н: Амінь.

      Друга інтерцесія:
      (Спомин померлих: ) Пам’ятай також, Господи, про своїх слуг і слугинь H. i H. (читає імена з диптихів та граматок), котрі перед нами відійшли зі знаком віри і покояться у сні миру. (зводить руки та разом з вірними подумки молиться за кого має намір. Після цього з розведеними руками продовжує: ) Благаємо Тебе: приведи їх та всіх, хто почиває у Христі, до місця прохолоди, світла та миру (складає руки). Через Христа, Господа нашого.
      Н: Амінь.
      П., вдаряючи себе в груди правицею: Також і нам, Твоїм грішним слугам, (розпростерши руки) що уповаємо на Твоє велике милосердя, благоволи дарувати участь у спільноті з Твоїми святими Апостолами та Мучениками: Йоаном Хрестителем, Стефаном, Андрієм, Петром, Марцеліном, Агнесою, Цецилією, Феліцитою, Перпетуєю, Анастасією, Агатою, Евфернією, Люцією, Аполлонією, Юстиною, Сабіною, Теклою, Пелагією і Катериною, і всіма Твоїми Святими; допусти нас до їхнього сонму: просимо Тебе не як Того, хто оцінює заслуги, але як Того, хто щедро дарує милість.
      Складає руки.

      П: Виконуючи заповідь Твою, Отче, ми здійснюємо цю Таїну. У трапезі Тіла Сина Твого ми бажаємо досягти нероздільного з'єднання з Ним і смерть Його звіщаємо.
      (Простягаючи руки)
      Воістину Тобі належить, Отче Вседержителю, послати нам Твого Єдинородного Сина, Якого Ти милосердно послав до тих, хто не шукав Його. Ти, незбагненний і всемогутній Бог, породив у вічності незбагненного і всемогутнього Бога, що в усьому дорівнює Тобі. Даруй же нам віднайти джерело спасіння в Його Тілі, яким Він постраждав для визволення людства.
      Через Нього, Ти, Господи, всі ці блага завжди твориш (тричі осіняє хрестом дискос і Чашу разом), освячуєш, животвориш, благословляєш і даєш нам,
      Відкриває Чашу, преклоняє коліно,
      і Тобi, Боже Отче Вседержителю (встає, бере Агнець правицею та, тримаючи Чашу в лівиці, тричі робить над нею знак хреста Агнцем від вінця до вінця, продовжуючи: ) від Нього, через Нього, i в Ньому всяка честь, могутність, похвала i слава, (тримаючи Агнець лівою рукою над Чашею, правою бере дискос і тричі робить ним знак хреста над Чашею та Агнцем) влада, постійність і сила в єдності Святого Духа (ставлячи дискос біля Чаши, трохи підносить Агнець) на нескінченні віки вічні.
      Н: Амінь.


      * ТРАНЗИТОРІЙ *

      Освяти їх у Твоїй істині:
      слово Твоє - істина.
      Як послав єси Мене у світ,
      так послав і Я їх у світ. (Йн.17:17-18)
      Конфессии существуют только в головах.
      Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

      Комментарий

      • Гориэк
        Ис.40:31
        • 22 June 2021
        • 1133

        #33
        МЕСА СЛОВЯНСЬКОГО СТАРОКАТОЛИЦЬКОГО ЧИНУ

        Не належить безпосередньо до амвросіано-аквілейської традиції, але тривалий час практикується ініціаторами її відродження – Національно-католицькою церквою Дунайських мікронацій (ⰍⰰⱌⰄⰿ), переважно Хорватія. Чин був укладений швейцарським старокатолицьким факультетом у Берні для Чехії на основі римської Меси, значно збагаченій елементами Служби Божої візантйського обряду, в кінці XIX століття й відтоді має певний літургійний ужиток. Практика служіння в НКЦДМ історично характеризується низкою відмінностей порівняно з оригінальної редакції – зокрема, таких, що зближують з римокатолицьким Novus Ordo (наприклад, спільне з предстоятелем визнання Confiteor замість повторення, як у дореформеному чині), але інколи й повернення до окремих елементівТридентського зразка (цілування миру після Agnus Dei, а не перед). Вже в рамках Аквілейського проекту були запропоновані нові зміни та доповнення, спрямовані як на конвергенцію до амвросіано-аквілейського обряду, так і на подальші взантйські інтерполяції, апробовані досвідом XX століття, а саме гуситською Літургією Карла Фарського (безпосередній розвиток чеської старокатолицької меси) та православною Літургією за чином св. Германа Паризького (галікансько-візантійський синтез). Вони наразі офіційно не затверджені й носять рекомендаційний характер, тому наведені в подвійних квадратних дужках.
        Службу за наведеним чином рекомендовано насамперед для екуменічних та місіонерськпх богослужінь, оскільки вона вдало створює римсько-візантійський та апостольсько-протестантський спільний ґрунт, а також у память західнослов’янських святих. Її ж євхаристичниий канон у стандартному амвросіано-аквлейському чині може вживатися в будні дні нарівні з каноном св. Іполитта Римського.
        ЕНАРКСИС

        Предстоятель, на середині храма: Ввійдемо до Божого жертівника.
        Народ: До Бога спасіння нашого. (Пс.42(43):4-5)
        П: Царю Небесний, Утішителю, Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, Скарбе добра і життя Подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, Милосердний, душі наші.
        Н: Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас.
        [[Великим постом і Адвентом:
        П: Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас.
        Н: Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас.
        В звичайний час:
        П: Слава Отцю і Сину і Святому Духу
        Н: як було на початку, i нині, i повсякчас, i на віки вічні. Амінь.
        В Пасхальний час:
        П: Благословенне Царство Твоє, Боже
        Н: З нами і посеред нас на віки вічні. Амінь.]]
        П: Помилуй мене, Боже, з великої милости Твоєї.
        Н: І з великого милосердя Твого прости провини мої.
        П: Особливо омий мене від беззаконня мого і від гріха мого очисти мене.
        Н: Бо беззаконня моє я знаю, і гріх мій повсякчас переді мною. (Пс.50(51):3-5)
        П: Боже, Ти, привернувшись, оживиш нас.
        Н: І народ Твiй возвеселиться Тобою.
        П: Яви нам, Господи, милість Твою.
        Н: І спасіння Твоє дай нам. (Пс.84(85):7-8)
        П: Господи, вислухай молитву мою.
        Н: І зойк мій нехай до Тебе прийде. (Пс.101(102):2)

        Д: Помолимося. (Якщо служиться без диякона, то предстоятель тут і далі може або опускати цей заклик, за амвросіано-аквілейським чином, або робити його сам, за римським)
        П: Вiддали вiд нас, просимо, Господи, нечестя нашi, щоб ми змогли увiйти в Святе святих з чистими думками. Через Христа, Господа нашого.
        Н: Амiнь.
        П: Cповiдаюся Господу Богу Вседержителю
        П і Н: i вам, брати і сестри, що безмірно згрішив я думкою, словом, учинком і недбальством: (тричі б’ючи себе в груди: ) моя провина, моя провина, моя дуже велика провина. Тому благаю блаженну завжди Діву Марію, всіх святих i вас, брати і сестри, молитися за мене до Господа Бога нашого.
        П: Нехай змилосердиться над нами Вседержитель Бог i, відпустивши нам гріхи наші, допровадить нас до життя вічного.
        Н: Амінь.
        П: Прощення, розрiшення й вiдпущення грiхiв наших нехай подасть нам Вседержитель i милосердний Господь – Бог Отець, Син і Святий Дух.
        [[Або: Бог Отець, Син і Святий Дух прощає гріхи і провини всім тим, хто їх
        щиро визнає, щиро про них шкодує і приймає рішення про нове життя. Христос не засуджує нас – йдемо і не грішимо.]]

        Н: Амінь.

        В будні, а також Великим постом і Адвентом:
        Н: Благослови, душе моя, Господа і вся істото моя – ім’я святеє Його. Благослови, душе моя, Господа і не забувай усіх добродійств Його. Він очищає всі беззаконня твої, зціляє всі недуги твої. Він звільняє від тління життя твоє, вінчає тебе милістю і щедротами. [[Він виконує благі бажання твої: оновиться, подібно орляті, юність твоя. Господь творить справедливість і суд усім покривдженим. Показав путі Свої Мойсеєві, синам Ізраїлевим – хотіння Свої.]] Щедрий і милостивий Господь, довготерпеливий і многомилостивий. (Пс.102(103):1-8)
        В неділі та свята непостового часу:
        Н: Слава у вишніх Богу і на землі мир людям доброї волі. Прославляємо Тебе, благословляємо Тебе, поклоняємось Тобі, величаємо Тебе. Подяку Тобі складаємо, бо велика слава Твоя, Господи Боже, Царю Небес ний, Боже Отче Вседержителю. Господи Сину Єдинородний, Ісусе Христе, Господи Боже, Агнче Божий, Сину Отця, Ти, що береш гріхи світу, помилуй нас; Ти, що береш гріхи світу, прийми благання наші; Ти, що сидиш праворуч Отця, помилуй нас. Бо лише Ти – Святий, лише Ти – Господь, лише Ти – Всевишній, Ісусе Христе, зі Святим Духом у славі Бога Отця. Амінь.
        Під час співу предстоятель, диякон і міністранти наближаться до вівтаря й зупиняються у вратах, якщо є преграда, або на останній сходині високого вівтаря.

        П: Господь з вами! (не обертаючись до народу)
        Н: І з духом твоїм.
        І співає *інгресу* дня, під час якої служителі входять до вівтаря, віддаючи йому належну шану. По закінченню:

        П (крім заупокійної Служби): Слава Отцю і Сину і Святому Духу, як було на початку, i нинi, i повсякчас, i на вiки вiчнi.
        Н: Амiнь.

        Д: За мир з неба і спасіння душ помолімось.
        Н: Господи, помилуй.
        Д: За спокій всього світу, за добрий стан святих Божих Церков і за з’єднання всіх, за боголюбиву і Богом бережену Україну нашу помолімось.
        Н: Господи, помилуй.
        Д: За недужих та знеможених, за знедолених та поневолених, за живих та спочилих помолімось.
        Н: Господи, помилуй.
        Предстоятель виголошує *молитву «над народом»*
        Н: Амiнь.
        ЛІТУРГІЯ ОГОЛОШЕНИХ

        П (від середини престола, обличчям до народу): Господь з вами.
        Н: І з духом твоїм.

        [[Старозаповітнє читання, якщо є]]
        Псалом (тракт) з приспівом, який повторює народ.
        Читець: Діянь святих апостолів читання (або: Соборного послання святого апостола … (ім’я) читання; або: до Римлян, Коринтян, Галатів… послання святого апостола Павла читання).
        По закінченню читання:

        Н: Богові подяка.
        Д (крім Великого посту, Адвента та заупокійних Служб): Алилуя, алилуя, алилуя. Народ повторює.

        П (від правого боку престола): Засвіти в серцях наших, Чоловіколюбче Владико, нетлінне світло Богопізнання Твого, і відкрий мисленні очі наші на розуміння Євангельської проповіді Твоєї, всели в нас страх блаженних заповідей Твоїх, щоб ми словом і ділом сповідували Твоє вчення.
        Н:Амінь.

        [[Д: Слово премудрості!]]
        П: Господь з вами.
        Н: І з духом твоїм.
        П: Від … (ім’я євангелиста)святого Євангелія читання.
        Н:Слава Тобі, Господи.

        По закінченню читання:
        Н: Слава Тобі, Христе.

        Гімн. Проповідь.
        ЛІТУРГІЯ ВІРНИХ

        П: Господь з вами!
        Н: І з духом твоїм.
        П: Вірую
        П і Н: в Єдиного Бога Отця Вседержителя, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, що від Отця народився перше всіх віків. Світло від Світла, Бога Істинного від Бога Істинного, рожденного, несотворенного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. І розп’ятий був за нас при Понтії Пілаті, і страждав, і був похований. І воскрес на третій день, як було написано. І вознісся на небо і сидить праворуч Отця. І знову прийде у славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця. І в Духа Святого, Господа Животворчого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однакове поклоніння і однакова слава, що говорив через пророків. В Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву. Визнаю одно хрещення на відпущення гріхів. Чекаю воскресіння мертвих і життя будучого віку. Амінь.

        [[Якщо читається *молитва вірних*, символ віри може, за амвросіано-аквілейським чином, переноситися після оференди. На заупокійних службах опускається.]]
        Д: Помолимось.
        [[Відповіді на прохання молитви вірних: після першого – Κύριε ἐλέησον, після другого – Domine, miserere, після наступних – Господи, помилуй або іншими місцевими мовами в усталеному порядку.]]
        П: *молитва «над синдоном»*
        [[Або: Боже, з милістю і щедротами Ти навістив смирення наше; поставив нас, смиренних і грішних і недостойних рабів Твоїх, перед святою славою Твоєю служити святому Твоєму жертовникові. Укріпи нас силою Святого Твого Духа на службу цю і дай нам слово, відкривши уста наші, призивати благодать Святого Твого Духа на Дари, що мають бути принесені.]]
        Н: Амінь.

        Під спів *оференди* або відповідного гімну до вівтаря приносять хліб, вино та воду й відбувається матеріальний збір.
        П (приймаючи дари і благословляючи учасників процесії): Боже наш, що послав нам хліб небесний, їжу всього світу – Господа нашого і Бога Ісуса Христа, Спасителя, Відкупителя і Благодателя! Сам благослови це приношення і прийми його на небесний Свій жертовник. Пом'яни, Благий і Чоловіколюбець, тих що принесли це, і тих, за кого принесено, і всіх присутніх і відсутніх вірних християн, живих і померлих, щоб їм і нам послужило це для спасіння та життя вічного.
        Н: Амінь.
        П (наливаючи в чашу вино та воду): Боже, Ти чудесним чином створив гiднiсть людського єства та ще чудеснiше вiдновив її; дай нам через тайну цих води та вина стати спiвучасниками Божественностi Того, Хто благоволив стати причасним до нашого людськостi – Iсуса Христа, Сина Твого, Господа нашого.
        Н: Амінь.

        В неділі, свята та інші урочисті нагоди:
        [[П (накриваючи чашу):Благообразний Йосиф, з древа знявши пречистеє Тіло Твоє,
        плащаницею чистою обвив і, пахощами покривши, у гробі новім
        положив.]]

        П: Кадило Тобі приносимо, Христе Боже наш, як пахощі духовні, Ти ж прийми їх у Свій наднебесний жертовник і пошли нам благодать Пресвятого Твого Духа. Нехай возноситься молитва моя, як кадило, перед Тобою. Господи, взиваю до Тебе, почуй мене; почуй голос моління мого, коли взиваю до Тебе (Пс.140(141):1-2), і нехай зійдуть на мене щедроти Твої.
        Покадивши престол і дари на ньому, віддає кадило диякону, який кадить народ; предстоятель же в цей час омиває руки.

        П (омиваючи руки з правого боку престола): Господи, хто може перебувати в наметі Твоїм? Хто мешкати може на святій Твоїй горі? Той, хто в невинності ходить, і праведність чинить, і правду говорить у серці своїм, хто не обмовляє своїм язиком, і злого не чинить для друга свого, і свого ближнього не зневажає. (Пс.14(15):1-3)
        Після цього, переходячи на середину престола й звертаючись до народу:
        П: Молiться, браття, щоб наша жертва стала угодною Богу Отцю Вседержителю.
        Н: Освяти, Господи, серця наші й прийми нашу жертву на честь i славу свого Iменi, а також для блага нашого i всцєї Його святої Церкви.
        П: Амінь.
        І виголошує *молитву «над приношенням»*
        Або: Прийми, Освятителю, Вседержителю Вiчний Боже, та благослови ці жертвовні дари, приготовані Твоєму святому Iменi, нас же зміцни, щоб ми гідно славили божественні Тайни Твої і прославляли пречисте і звеличене ім'я Твоє, Отця і Сина і Святого Духа, нині і повсякчас і на віки вічні.
        Н: Амінь.
        Последний раз редактировалось Гориэк; 11 May 2025, 05:26 AM.
        Конфессии существуют только в головах.
        Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

        Комментарий

        • Гориэк
          Ис.40:31
          • 22 June 2021
          • 1133

          #34
          П: Господь з вами.
          [[Або: Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога і Отця, і причастя Святого Духа нехай буде зо всіма вами. (2Кор.13:13)]]
          Н: І з духом твоїм.
          П: До неба піднесімо серця.
          Н: Піднесли до Господа.
          П: Принесімо подяку Господеві.
          Н: Достойно це і праведно.


          *Префація дня* [[абоСлужби за чином св. Іполита Римського]]
          Або:
          П: Воiстину, достойне це i праведне, слушне та спасенне, щоб ми завжди тут та всюди складали подяку Тобi, святий Отче Вседержителю, вiчний Боже, [[Несказанний, Неосяжний розумом, Невидимий, Незбагненний, завжди Сущий і завжди Незмінний,]] через Спаса нашого Ісуса Христа. (Може бути вставка відповідно порі церковного року) Тебе славлять всі земні створіння, серед яких міцно звучить пісня хвали небесних сил:
          Н: Свят, Свят, Свят
          Господь Бог Саваот.
          Повні небеса і земля слави Твоєї.
          Осанна во вишніх.
          Благословенний, хто іде в Ім’я Господнє.
          Осанна во вишніх.

          П: З цими блаженними силами, Владико Чоловіколюбче, і ми виголошуємо і промовляємо: Святий єси і Пресвятий, Ти, і Єдинородний Твій Син, і Дух Твій Святий. Святий єси і Пресвятий, і велична слава Твоя. Ти світ Твій так полюбив, що й Сина Свого Єдинородного віддав, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне. Він, прийшовши і діло нашого спасіння виконавши, напередодні Своїх страждань взяв хліб у Свої святі й достойні руки, підвів очі до неба, до Тебе, свого Всемогутнього Бога Отця і, склавши Тобі подяку, благословив, розламав і дав Своїм учням, кажучи:
          БЕРІТЬ I ЇЖТЕ З ЦЬОГО ВСІ,ЦЕ БО Є ТІЛО МОЄ.
          [[Н: Амінь.]]
          П: Так само після вечері: взяв і чашу в Свої святі й достойні руки, знову склавши Тобі подяку, благословив і подав своїм учням, кажучи:
          БЕРІТЬ I ПИЙТЕ З НЕЇ ВСІ, ЦЕ БО Є ЧАША КРОВІ МОЄЇ, НОВОГО I ВІЧНОГО ЗАВІТУ, КОТРА ЗА ВАС I ЗА БАГАТЬОХ БУДЕ ПРОЛИТА НА ВІДПУЩЕННЯ ГРІХІВ.
          [[Н: Амінь.]]
          П: Це чиніть на Мій спомин.
          Д: Тайна віри!
          П: Бо бо кожного разу, коли споживаєте хліб цей і п’єте чашу цю, – звіщаєте Мою смерть, визнаєте Моє воскресіння.
          Н:Смерть Твою, Господи, звіщаємо, і воскресіння Твоє визнаємо.


          П: Тому і ми, споминаючи цю спасенну заповідь і все, що ради нас сталося: хрест, гріб, воскресіння на третій день, на небо вшестя, праворуч сидіння, друге і славне знову пришестя, Твоє від Твоїх Тобі приносимо за всіх і за все, і просимо, і молимо, і благаємо:
          (Епіклеза)
          пошли Духа Твого Святого на нас і на предложені Дари ці, і створи хліб цей Чесним Тілом Христа Твого.
          Н:Амінь. Предстоятель схиляє коліно й підносить Святий Агнець.

          П: А те, що в чаші цій Чесною Кров’ю Христа Твого.
          Н: Амінь. Предстоятель схиляє коліно й підносить Святу Чашу.


          П: (Молитва жертовна) Смиренно благаємо Тебе, Вседержителю Боже, поглянь на безмежну любов Сина Твого, Який зійшов з небесної висоти, був послушний Тобі навіть до смерті хресної, Якого Ти, Небесний Отче, возвеличив праворуч Себе. На Нього поклав Ти беззаконня наші, і гріхи наші на рамена Його. Він провину нашу поніс і сплатив на хресті борг наш, ставши жертвою нашою чистою, святою, непорочною. Він умилосердився над слабкістю нашою і, встановивши це таїнство Свого Тіла і Крові Своєї, приготував нам жертівник, на якому знаходимо милосердя і рясну любов. Даруй же, Господи, Небесний Отче, щоб ми, приймаючи на цьому вівтарі пресвяте Тіло і чесну Кров Сина Твого, були сповнені небесним благословенням і всякою милістю. Через того ж Христа Господа нашого.
          Н: Амінь.
          П: (Поминання святих) У спільності з усіма, хто удостоївся Твого милосердя, вшановуємо пам'ять преблагословенної Богородиці Діви Марії, благословенних Патріархів, Пророків, Апостолів, Євангелістів, Мучеників та Сповідників, наших учителів слов'янських Мефодія і Кирила, святого Н. (пам'ять якого святкується) і всіх святих, і просимо Тебе: молитвами їхніми зміцни нас, Боже, щоб вони були для нас взірцем і дороговказними зірками на шляху до життя вічного.
          (Поминання померлих) Пом'яни також, Господи, слуг і служницьТвоїх, які були раніше нас і спочили у спокої. Найперше ж просимо Тебе за Н. і за всіх тих, кого ми насамперед зобов'язані поминати. Їм і всім у Христі спочилим даруй місце розради і заспокоєння там, де сяє світло лиця Твого.
          (Поминання живих) І нас грішних, на що сподіваємося на безліч щедрот Твоїх, приведи до істинного пізнання Слави Твоєї, якою сяє святий лик Христа Сина Твого. І як Син Твій єдино є з Тобою, так і нас з'єднай з Ним, щоб усі ми досягли небесної оселі, яке Він приготував нам. Даруй нам з'єднання у вірі в Твоїй святій, соборній і апостольській церкві; пом'яни всіх правовірних єпископів, які правдиво навчають слова Твоєї істини, все пресвітерство, дияконство, причт церковний і весь народ Твій, особливо Н. Н. і всіх, хто нашим молитвам себе доручив. Самі себе і один одного і все життя наше Христу Богові віддамо.
          Н: Амінь.

          Д: Помолимося.
          П: Словами Господа покликані та навчені, насмілюємося взивати: [[або інші формулювання для окремих часів церковного року, як зазначено в основному чині]]
          П. і Н.: Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде Царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим. І не введи нас у спокусу.
          Н: Але визволи нас від лукавого.
          П (знаменуя себе дискосом): Бо Твоє є Царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині, і повсякчас, і на віки вічні.
          Н: Амінь.


          Предстоятель робить доземний поклон перед Святими Тайнами.
          [[П: Святеє – святим.
          Н.: Єдин свят, єдин Господь, єдин Всевишній – Ісус Христос зі Святим Духом на славу Бога Отця. Амінь.]]
          П., ламаючи Святий Хліб по надрізах: навпіл, потім праву частину (з лівої руки), потім ліву: Розломлюється і розділюється Агнець Божий, розломлюваний і
          неподільний, що завжди споживається і ніколи не вичерпується, і
          причасників освячує.

          Однією з частин знаменує Чашу [[зі словами Повнота Духа Святого. (Д: ) Амінь.]] і вкладає до неї. Роздробляє інші три частини.
          Н.: Агнче Божий, що береш гріхи світу, помилуй нас стільки разів, скільки необхідно, але не менше трьох. Останній раз замість помилуй нас співаємо даруй нам мир.

          П: Господи Ісусе Христе, Ти сказав своїм Апостолам: “Мир залишаю вам, мир Мій даю вам”, [[або інші формулювання для окремих часів церковного року]] не зважай на гріхи наші, але на віру своєї Церкви і, згідно з Твоєю волею, обдаруй її миром та єдністю. Мир Господень нехай завжди буде з вами!
          Н: І з духом твоїм.
          Усі згідно з місцевим звичаєм передають один одному знак миру, єдності та любові зі словами Мир вамІ вам мир, [[або Христос посеред насІ є, і буде]].

          П: Господь сказав: Хто споживає тіло моє і кров мою п'є, той у мені перебуває, а я - в ньому. (Йн.6:56)
          [[Або:
          П: Чаша благословення, яку благословляємо – причастя Христової Крови. Хліб, який ламаємо – причастя Христового Тіла. (1Кор.10:16) Вони Його пізнали при ламанні хліба. (Лук.24:35) ]]
          Тому зі страхом Божим, вірою і любов’ю приступіть.
          [[Н:Благословен, хто йде в ім’я Господнє. Бог Господь і явився нам.]]


          П: Господи Ісусе Христе, Сину Бога живого, Ти з волі Отця за співучастю Святого Духа Своєю Смертю оживив світ: визволи нас цим Пресвятим Тілом і Кров’ю Твоєю від усякого беззаконня й від усякого зла, вчини, щоб ми завжди виконували Твої заповіді та не дозволь нам ніколи відлучитися від Тебе.
          Зглянься з святої Оселі Твоєї і з Престолу слави Царства Твого, і прийди освятити нас, Ти, що вгорі з Отцем сидиш і тут з нами невидимо пробуваєш.
          Вечері Твоєї Тайної причасниками нас сьогодні прийми, щоб стали ці Святі Дари нам на тверезість душі, на відпущення гріхів, на спільність із Святим Твоїм Духом, на осягнення Царства Небесного, на уповання на Тебе, не на суд і не в осуд, а на зцілення душі й тіла.
          Прихиляє коліно, встає і, зробивши поясний поклон, каже:
          Господи, я не достойний, щоб Ти прийшов до мене, але скажи лише слово, i одужає душа моя.
          Н: Господи, я не достойний, щоб Ти прийшов до мене, але скажи лише слово, i одужає душа моя.
          П: Господи, я не достойний, щоб Ти прийшов до мене,
          Н: але скажи лише слово, i одужає душа моя.

          П, приймаючи від Святого Хліба й причащаючи від нього вірних: Тiло Господа нашого Ісуса Христа нехай збереже душу мою / твою на вічне життя.
          Якщо від Хліба та Чаши подається окремо, то по причащенню Тiлом:
          Чим я відплачу Господеві за всі добродійства Його на мені? Чашу спасіння прийму, і прикличу Господнє ім'я. (Пс.116:3-4(12-13))
          Приймаючи від Святої Чаши й причащаючи від нього вірних: Кров Господа нашого Ісуса Христа нехай збереже душу мою / твою на вічне життя.
          По причащенню всіх: Те, що ми спожили вустами, Господи, нехай сприймемо чистою душею, i нехай воно стане нам зціленням вічним.
          Народ: Амінь.
          [[Ми бачили Світло істинне, прийняли Духа Небесного, знайшли Віру істинну, Нероздільній Тройці поклоняємось, бо Вона спасла нас.]] Або інший подячний гімн.

          Предстоятель тим часом, споживши Святі Дари, очищає сосуди, тихо промовляючи:Тiло Твоє, Господи, яке я спожив, i Кров, яку випив, нехай поєднається з моїм нутром, i прошу, щоб плями грiха не лишилося на менi, вiдновленому чистим i святим Таїнством. Ти, що живеш i царюєш на вiки вiчнi. Амiнь

          Склавши синдон: Господь з вами.
          Н: І з духом твоїм.
          Д: Помолимося.
          П: *Молитва «після причастя»*
          Н: Амінь.

          П: Господь з вами.
          Н: І з духом твоїм.
          П: Нехай буде благословенний Господь.
          Н: Богові подяка навіки.
          Предстоятель читає з лівого боку престола Йн.1:1-14 або звертається з напуттєвою настановою.
          Н: Богові подяка.

          П: Дякуємо Тобі, Владико Чоловіколюбче, Благодійнику душ наших, що й сьогодні сподобив нас Небесних Твоїх і Безсмертних Таїн. Направ нашу путь, утверди всіх нас у страсі Твоїм, збережи наше життя і стопи наші утверди, щоб ми ввесь день навчалися правди Твоєї, бо Ти єси освячення наше, і Тобі славу віддаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині, і повсякчас, і на віки вічні.
          Н: Амінь.
          П: Нехай благословить вас Вседержитель вічний Бог Отець, i Син, i Святий Дух.
          Н: Амiнь.
          Конфессии существуют только в головах.
          Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

          Комментарий

          • Гориэк
            Ис.40:31
            • 22 June 2021
            • 1133

            #35
            (Поскольку спрашивали по рубрикам)

            ЛИТУРГИЧЕСКИЕ ЦВЕТА АМВРОСИАНО-АКВИЛЕЙСКОГО ОБРЯДА

            Белый
            • Часы и мессы Пасхального и Рождественского времени
            • Торжество Пресвятой Троицы
            • Праздники Господни (кроме Страстных), включая V воскресенье Адвента (Боговоплощение)
            • Праздники в честь Богородицы и ангелов
            • Третье воскресенье октября
            • Торжество Всех Святых (1 ноября)
            • Праздник апостола и евангелиста Иоанна Богослова (27 декабря)
            • Праздник Кафедры святого Петра (18 января)
            • Праздник Обращения апостола Павла (25 января)
            • Рождество Иоанна Крестителя (24 июня)
            • Таинство крещения
            • Похороны младенцев, новокрещённх и в Пасхальное время
            Красный
            • Обрезание Господне (1 января)
            • Месса передачи Символа веры и освящение пальм с процессией
            • Страстная неделя от понедельника до вечерней вигили Великого Четверга
            • От Пятидесятницы до третьего воскресенья октября
            • Богослужения, посвящённые Страстям Господним, Его Святейшему Сердцу, Кресту и Евхаристической Тайне
            • Праздники апостолов и евангелистов (кроме отмеченных белым) и святых мучеников
            • Усекновение главы Иоанна Крестителя (28 августа)
            • Вифлеемских младенев (28 декабря)
            Красные столы с белыми ризами - в воскресенья Пасхального времени
            Зелёный
            • От 25 января до вигилии начала Великого поста
            • Месса освящения елея в Великий Четверг
            • С третьего понедельника октября до начала Адвента
            • Мессы Святого Духа
            • Праздники святых (кроме апостолов и мученииков)
            • Мессы, на которых совершаются таинства миропомазания, брака и священства
            Зелёные столы с фиолетовыми ризами - в Пальмовое воскресенье
            Пепельно-фиолетовый
            • Период Адвента, кроме воскресенья Воплощения
            • Субботы и воскресенья от вечерней вигилии начала Великого поста до Пальмового воскресенья
            • Великая Суббота до переоблачения в белое
            • День поминовения всех усопших (2 ноября), если приходится на воскресенье
            • Мессы за усопших в воскресенья вне пасхального времени
            • Таинства исповеди и елеосвящения
            Фиолетовые столы с белыми ризами - похороны младенцев и новокрещённых Великим постом и Адвентом
            Чёрный
            • Будни Великого поста
            • Страстная Пятница
            • Похороны и заупокойные службы вне Пасхального времени
            Дополнительные цвета (могут заменять основные в облачениях, но не в алтарном покрове):
            Голубой
            • Вместо белого: праздники в честь Богородицы и ангелов (включая Благовещенье Великим постом, но не воскресенье Воплощения и Сретенье, имеющие ранг Господних)
            • Вместо фиолетового: IV воскресенья Адвента и Великого поста

            Голубые столы с белыми ризами - праздники Крещения Господня и Преполовения
            Золотистый
            • Вместо белого: праздники в честь апостолов и Иоанна Крестителя, третье воскресенье октября
            • Вместо зелёного: месса освящения елея в Великий Четверг, праздники святых, особо чтимых в данной общине или местности (кроме мучеников)
            • Торжества, имеющие октавы, распространяют цвет на все дни, включая воскресенья
            • В полиритуальных общинах и в храмах, где собираются несколько общин разных обрядов, амвросиано-аквилейская традиция может контаминироваться с другими, а также использоваться харктерные для них цвета ("сарумский синий", "римский фиолетовый", "небеленный лён" и пр., розовый для IV воскресенья Адвента и Великого поста)
            Конфессии существуют только в головах.
            Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

            Комментарий

            • Гориэк
              Ис.40:31
              • 22 June 2021
              • 1133

              #36
              ПРЕПОЛОВЕННЯ ПЯТИДЕСЯТНИЦІ

              * ІНГРЕСА *

              У переполовення свята спраглу душу мою напої водами,
              всіх бо, Спасе, закликав Ти:
              спраглий нехай гряде до Мене і нехай п’є.
              Джерело життя нашого, Христе Боже, слава Тобі.
              Алилуя.
              Або:
              Настало переполовення днів,
              від спасительного Воскресіння до Божественної П’ятдесятниці,
              і обидва свята світяться радістю,
              і обидва з’єднуються напередодні славного Владичного Вознесіння.
              Алилуя.
              Або:
              Коли Ти вийшов, Боже, ведучи Свій народ,
              відкриваючи йому дорогу та стоячи посеред нього,
              земля затряслася, і вода лилася з неба.
              Алилуя.


              * МОЛИТВА «НАД НАРОДОМ» *

              П: Боже, через чиє провидіння ні миті минулого не зникають, ні очікування майбутнього: даруй нам постійне відчуття урочистості, здійснення якої ми згадуємо; щоб пережите нами зараз в пам'яті, ми завжди могли зберігати на ділі.
              Через Ісуса Христа, Сина Твого, Господа і Бога нашого, Котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа на віки вічні.
              Н: Амінь


              ПРОРОЦТВО: Зах. 14:7-11
              Псалом 146(147):5,1,2-3,12,18 Ант. Великий наш Господь, велика Його сила, * і розумові Його немає міри.
              АПОСТОЛ: Дії 12:24-13:5а
              Алилуарій: Пс. 73(74):2а,12,15-16
              ЄВАНГЕЛІЄ: Йн. 17:14-31, 37-39


              * АНТИФОН ПІСЛЯ ЄВАНГЕЛІЯ *

              І Дух і Наречена говорять: Прийди!
              І хто чує, нехай каже: Прийди! v
              Хто спраглий, нехай приходить;
              хто бажає, нехай бере воду життя даром. (Об.22:17)


              * МОЛИТВА «НАД СИНДОНОМ» *

              П: Народ Твій, благаємо, Господи, нехай завжди радіє відновленою молодістю душі; щоб, щоб той, хто раніше в гріхах досягав у старості давньої смерті, тепер міг радіти відновленою колишньої слави. Через Христа, Господа нашого.
              Н: Амінь.


              * МОЛИТВА «НАД ПРИНОШЕННЯМ» *

              П: Даруй нам, Отче, святити ці святі Тайни з палким і чистим серцем, щоб наше служіння гідно відповіло на доброту, яку Ти нам являєш, і щоб наші молитви з більшою довірою підносилися до Тебе. Через Христа, Господа нашого.
              Н: Амінь


              * ПРЕФАЦІЯ *

              П: Воістину, достойне це й праведне, слушне та спасенне, щоб ми завжди та всюди складали подяку Тобі, святий Отче, через єдиного Посередника між Богом та людиною, Ісуса Христа, Господа нашого, який у середині свята піднявся до храму навчати - Той, Хто спустився з небес, щоб визволити світ від темряви невігластва, чиє пришестя навчає людський рід спасительним вченням, чия смерть викупляє від вічної смерті, чиє вознесіння веде до небесних царств. Через Нього, Всевишній Отче, просимо Тебе, щоб ми, навчені Його настановами, очистилися відданістю спасенному стриманню. Через Нього велич Твою Ангели прославляють, без кінця оспівуючи славу Твою:
              Н: Свят, Свят, Свят…


              * КОНФРАКТОРІЙ *

              У переполовення свята законного
              до тих, що стояли, взивав Ти, Христе Боже,
              всіх Творець і Владика:
              Прийдіть і зачерпніть воду безсмертя. (Йн. 7:37)
              Тому до Тебе припадаємо і вірно взиваємо:
              щедроти Твої даруй нам,
              бо Ти єси Джерело життя нашого, алилуя.


              * ТРАНЗИТОРІЙ *

              Хто споживає Тіло Моє і п’є Кров Мою,
              в Мені перебуває, і Я в ньому,
              - говорить Господь. (Йн. 6:56)
              Алилуя


              * МОЛИТВА «ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ» *

              П: Боже Вседержителю, будь ласкавий до народу Свого, і як наповнив його благодаттю Святих Таїн, так дай йому перейти від своєї природної людської слабкості до нового існування у воскреслому Христі, Який живе і царює на віки вічні.
              Н: Амінь.
              Конфессии существуют только в головах.
              Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

              Комментарий

              • Гориэк
                Ис.40:31
                • 22 June 2021
                • 1133

                #37
                ВІГІЛІЯ ПЯТИДЕСЯТНИЦІ

                Якщо Служба відправляється в баптистерії або хрещальна купель розташована в цьому ж приміщенні, предстоятель у червоних шатах чнить першу частину освячення купелі за Великоднім хрещальним чином, до слів Ось ми чинимо за цією заповідю, а потім на середині храму зустрічає процесію з лампадами та незапаленими свічками. Інакше входить з нею, як звичайно.

                Предстоятель: Господь з вами.
                Народ: І з духом твоїм.

                Предстоятель або інший служитель може коротко представити зміст святкування цієї Служби.

                Луцернарій
                Бо Ти, Господи, світильник мій запалюєш, * Боже мій, просвіти мою темряву.
                . Бо в Тобі врятуюся від спокуси . Боже мій, просвіти мою темряву. (пор. Пс.17 (18):29-30а)
                І знову:
                . Бо Ти, Господи, світильник мій запалюєш, .Боже мій, просвіти мою темряву.


                Під час співу міністранти дають предстоятелю дві свічки, які той, знаменувавши лампаду, запалює від неї. Від них запалюються всі світильники в церкві.

                П: Господь з вами.
                Н: І з духом твоїм.

                ГІМН (Jam Christus astra ascenderat):
                Христос вознісся над зірки,
                де від початку був з Отцем,
                щоб звідти, як і обіцяв,
                дарований був Святий Дух. *
                Надходить урочистий день,
                коли семискладовий світ,
                що обернувся сім разів,
                позначив благодаті час. *
                В годину третю пролунав,
                неначе грім, потужний звук,
                серед апостольських молитв,
                звістивши їм, що Бог гряде. *
                Бо світло Бога і Отця
                палає лагідним вогнем,
                що вірним сповнює серця
                благим теплом Христових слів. *
                Наповнив радістю нутро
                Своїм натхненням Дух Святий,
                і в згоді різні голоси
                величать Божії діла. *
                Різноманіттям людських мов
                чужинців, елінів, латин –
                усі народи чують їх
                і розуміють, як свої. *
                Та Богом обраний народ
                закрив від них похмурий дух,
                і п’яним белькотом спішить
                назвати свідчення Христа. *
                Проте знамення й чудеса
                без слів спростовують брехню.
                Невірних викрива Петро,
                йому же свідком є Йоіл. *
                Славімо ж Бога і Отця,
                і Сина, що із мертвих встав,
                і Духу Параклету теж
                на віки вічнії хвала. *
                Амінь.
                Або: (Veni Creator Spiritus)
                О, Творче-Духу наш, прийди,
                провідай вірний Тобі люд,
                небесну ласку, Боже, дай,
                ввійди в серця, що Ти створив. *
                Ти — Утішитель, Параклет
                і найсвятіший Божий Дар,
                Ти — помазання наших душ,
                Любові Божої вогонь. *
                Даруєш ласку семикрат,
                бо маєш міць з руки Отця.
                Обітований Душе, нам
                багатство мови Ти даєш. *
                Думки Ти наші просвіти,
                в серця любов святу нам влий,
                людськую слабкість наших тіл
                Своєю міццю укріпи. *
                Всіх ворогів Ти прожени
                і люд свій миром обдаруй.
                Під проводом Твоїм в путі
                зло оминем, що вабить нас. *
                Дай через Тебе нам спізнать
                Отця і Сина, що нас спас.
                Тебе, наш Духу Пресвятий,
                Ми разом з ними визнаєм. *
                Амінь.

                Якщо хрещальна купель у цьому ж приміщенні, предстоятель закінчує її освячення (від слів Будь милостивий, до нас, Боже Вседержителю, і благодатно надихни), інакше приймає від оголошених визнання віри, як у Велкодню ніч, але без передмови до вірних.

                Респонсорій : І буде в останніх днях, каже Бог, * проллю Свій Дух на всяке тіло.
                .І станеться, що кожний, хто покличе Господнє ім'я, спасеться.
                . Проллю Свій Дух на всяке тіло. (Деян.2:17,21 = Йоіл 3:1,5)

                Паремії, наведені в дужках, за необхідністю можуть опускатися.

                [[ПЕРША ПАРЕМІЯ: Бут.6:9-22,7:6-24,8:21
                Обовязково читається, якщо опускалася в Великоднє навечіря. На стиху 7:16 катехумени йдуть до баптистерія на чолі з дияконом, що несе Пасхал (який від того дня стоятиме біля купелі)]]
                ДРУГА ПАРЕМІЯ: Іс.11:1-9b. (читається предстоятелем)
                Псалом 68(69):10а,2,16 Ант. Ревність до дому Твого з’їдає Мене.
                П: Боже, Ти завжди множиш Свою Церкву через покликання народів, милостиво захистити Своїм постійним захистом тих, кого Ти омиваєш водою хрещення, і пошли їм дар Святого Духа від повноти престола Твоєї слави. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.
                Предстоятель йде до баптистерія. Якщо хрещень немає, освячує воду за хрещальним або спрощеним чином, крім випадку, коли купель знаходиться в цьому ж приміщенні, і освячення вже відбулося, як викладено вище. За іншою ж практикою за відсутності хрещення в кінці вечірньої вихід у баптистерій, де чинться освячення, а потім співається Бачив я воду, що витікає та псалом 112, як викладено нижче включно з молитвою.

                [[ТРЕТЯ ПАРЕМІЯ: Бут.11:1-9]]
                ЧЕТВЕРТА ПАРЕМІЯ: Бут.28:10-17
                Псалом 67(68):27,2 Ант. Благословіть Бога на зборах, * Благословіть Господа, Ізраїля нащадки!
                Молитва: Всели в нас, Боже, нову здатність чути голос Утішителя, щоб нам подолати плутанину язиків і душ і стати більш відкритими до прийняття дарів Духа, Якого Ти спустив з небес, щоб ми могли до них піднестися. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.

                ПЯТА ПАРЕМІЯ: Вих.19:3-8,16-19
                [[ШОСТА ПАРЕМІЯ: Іс.4:1-6.Читається, якщо опускалася в Великоднє навечіря]]
                Псалмел: Іс.5:1б,7а Ант. У любого мого був виноградник * на родючім схилі.
                Молитва: Боже, Ти сьогодні проливаєш нове світло на чудеса, здійснені в стародавньому заповіті, дай, щоб народ вірних, що звільнилися від переслідувача та успадкували віру Ізраїля, міг постійно оновлюватися Духом. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.

                Читання перериваються на хрещення, якщо воно відбувається в цьому ж приміщенні.

                СЬОМА ПАРЕМІЯ: 4Цар. 2:1-12
                [[ВОСЬМА ПАРЕМІЯ: Єзек. 37:1-14]]
                Псалом 71(72):18-19,1 Ант. Благословен Господь, Бог Ізраїля, що творить чудеса - єдиний. * І благословенне Його славне ім'я повіки.
                Молитва: Вседержителю вічний Боже, Ти Своїм Духом пророка підніс від землі і подвійно наповнив Ним його учня, [[Ти у видінні сухих кісток, оживлених Духом, відкрив нам джерело спасіння і нового життя]], дай тому ж Духу істини наповнити Твою Церкву Своїми дарами. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.

                ДЕВЯТА ПАРЕМІЯ: 3Цар. 3:5-14
                [[ДЕСЯТА ПАРЕМІЯ: Йоіл. 37:1-14]]
                Псалом 41(42):2,3 Ант. Як лань прагне до водних потоків * так душа моя прагне до Тебе, Боже.
                Молитва: Боже, Ти у святкуванні цього свята навчаєш нас сторінками двох Заповітів, дай нам дедалі ясніше пізнати задум Твого милосердя, щоб, приймаючи з відкритим серцем дари теперішнього, ми могли відродити в собі очікування майбутніх. Через Ісуса Христа, Сина Твого, Господа і Бога нашого, Котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, Бог, на віки вічні.
                Н: Амінь. Якщо хрещення не було, одразу почннається меса. Інакше:

                Святий Боже, святий Кріпкий, святий Безсмертний, помилуй нас. (тричі)
                Бачив я воду, що витікає з правого боку храму, алилуя. (пор. Єзек. 47:1, Йн. 19:34)
                І всі, кого досягає ця вода, зцілюються і вигукують: алилуя, алилуя.

                Під час співу Псалма 112(113) охрещені в білих шатах з запаленими свічками ведуться предстоятелем до вівтаря.

                Хваліте, слуги Господні, * хваліте ім'я Господнє.
                Нехай ім'я Господнє буде благословенне * віднині і повіки.
                Від сходу сонця до його заходу * хвальне ім'я Господнє.
                Високий над усіма народами Господь, * над небесами його слава.
                Хто, як Господь, Бог наш, що возсідае на престолі, * і дивиться униз, на небо і на землю?
                Що піднімає з пороху злиденного, *що з гною бідного підносить,
                щоб посадити його з вельможами, * з вельможами народу свого.
                Дає неплідній жити в хаті, * зробивши з неї щасливу дітей матір.
                Слава Отцю і Сину * і Святому Духу
                Як було на початку, i нині, i повсякчас, * i на віки вічні. Амінь.


                Ті, що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися. Алилуя. (тричі)
                Бачив я воду, що витікає з правого боку храму, алилуя.
                І всі, кого досягає ця вода, зцілюються і вигукують: алилуя, алилуя

                П: Господи, в Тебе джерело життя,
                Н: у світлі Твоєму побачимо світло. (Пс.35(36):10)

                Д: Помолімося, схиливши коліна.
                П: Боже, що зібрав різноманітність народів у сповіданні Свого імені, дай, щоб відроджені в джерелі хрещення мали єдину віру розумів і єдину побожність дій. Через того ж Господа нашого Ісуса Христа, Сина Твого, Котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, Бог, на віки вічні.
                Н: Амінь.

                Перед вівтарем над дорослими охрещеними чиниться таїнство миропомазання за звичайним чином.

                * МОЛИТВА «НАД НАРОДОМ» *

                П: Здійснивши таїнства Божественного Просвічення, невпинно дякуємо Господеві неба і землі, Богу Отцю Вседержителю, і смиренно просімо Його, щоб Він дозволив нам і всій Своїй родині мати участь у благодаті Святого Духа; нехай дарує це Той, Хто з Ним живе і царює на віки вічні.
                Н: Амінь.

                Відпустивши просвічених, предстоятель благословляє читця Апостола й міняє білий орнат, у якому хрестив, на червоний.
                І ПОЧИНАЄТЬСЯ МЕСА

                АПОСТОЛ: 1Кор. 2:9-16
                Алилуарій: Пс.22(23):1,5б + Лк.12:12
                ЄВАНГЕЛІЄ: Йн. 15:26-16:15


                * АНТИФОН ПІСЛЯ ЄВАНГЕЛІЯ *

                Я покажу серед вас Свою святість,
                – говорить Господь. v
                Я зберу вас з-поміж народів
                і дам вам нове серце, алилуя. (пор. Єзек. 36:23-26)


                Чину покаяння й вітання миру немає; замість молитви вірних літанія, як у Великоднє навечір’я, але з іменами всіх апостолів.

                * МОЛИТВА «НАД СИНДОНОМ» *

                П: Тим, хто силою Твоєї благодаті та перетворюючою дією Святого Духа внутрішньо відродилися у хрещенні, даруй, Отче, жити без розпачу та без втоми як дітям Царства Небесного. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.


                * МОЛИТВА «НАД ПРИНОШЕННЯМ» *

                П: Вилий, Боже, силу Свого Духа на наші смиренні жертви і даруй нам зрозуміти таємницю, яку ми святкуємо сьогодні у звеличенні Твого імені та Твоїх чудес, і вічно насолоджуватися нею. Через Христа, Господа нашого.
                Н: Амінь.


                * ПРЕФАЦІЯ *

                П: Воістину достойно і праведно, слушне та спасенне, щоб ми завжди тут та всюди складали подяку Тобi, святий Отче, Вседержителю, вiчний Боже, через Христа, Господа нашого. Через Нього благаємо Тебе й просимо, щоб як відкрив Ти нам дорогу вічного спасіння стражданнями Господа нашого Ісуса Христа та просвіченням Святого Духа, так даруй і спокій у теперішньому житті, щоб причетні до такого великого дару, ми могли тихо провадити дні в благочесті та чистоті, а страх недбалості перейшов на зростання віри.
                Через Того ж Христа, Господа нашого, Котрого разом з Тобою, Отче Вседержителю, і Святим Духом прославляють Ангели, шанують Архангели, Престоли, Панування, Влади, Начала та Сили поклоняються, Кому Херувими і Серафими в спільній радості співслужать. Просимо, з їхнiми голосами сподоби прийняти й нашi, що зi смиренною похвалою взивають:
                Або:
                П: Воістину достойно і праведно, слушне та спасенне, щоб ми завжди тут та всюди складали подяку Тобi, святий Отче, Вседержителю, вiчний Боже. Тим, кого в єдності життя з воскреслим Господом Ти обрав стати Твоїми дітьми, Ти, Отче, даруєш дари Твої благодаті з вилиттям Святого Духа, звершуючи пасхальну таємницю та передбачаючи вірного народу перші плоди вічної спадщини, яку вони покликані розділити з Христом Відкупителем. Так їхня впевненість у зустрічі з Ним у славі зростає, коли чіткішим стає їхнє усвідомлення свого виідкуплення, а досвід Духа — більш п'янким і живим.
                Вдячні та захоплені цим задумом любові, об’єднані з ангелами та святими, ми підносимо Тобі, Отче, гімн хвали:


                Н: Свят, Свят, Свят…

                Євхаристійний канон Великого Четверга


                * КОНФРАКТОРІЙ *

                Сам Бог позначив нас святим помазанням,
                утверджуючи нас даром Духа,
                який живе в наших серцях, алилуя. (пор. 2Кор.1:21-22)



                * ТРАНЗИТОРІЙ *

                Істинно, істинно говорю вам:
                Отець Мій дає вам хліб правдивий з неба,
                – каже Господь;
                Божий бо хліб – Той, що з неба сходить
                і життя світові дає, алилуя. (Йн.6:32-33)


                Після причащення:
                П: Господь з вами.
                Н: І з духом твоїм.

                Магніфікат (Лук. 1:46-55). Ант. Дії 1:3
                Величає душа моя Господа і дух мій радіє в Бозі, Спасі моїм.
                Бо Він зглянувся на покору слугині Своєї; ось бо віднині ублажатимуть мене всі роди.
                Ісус наказав апостолам Єрусалиму не кидати, але чекати обітниці Отця.
                Велике бо вчинив мені Всемогутній, і святе Його ім'я.
                Милосердя Його з роду в рід на тих, які страхаються Його.
                Ісус наказав апостолам Єрусалиму не кидати, але чекати обітниці Отця.

                Він виявив потугу рамени Свого, розвіяв гордих у задумах їхніх сердець.
                Скинув могутніх з престолів, підняв угору смиренних.
                Наситив благами голодних, багатих же відіслав з порожніми руками.
                Ісус наказав апостолам Єрусалиму не кидати, але чекати обітниці Отця.
                Він пригорнув Ізраїля, слугу свого, згадавши своє милосердя.
                Як обіцяв був батькам нашим – Авраамові і його потомству повіки.
                Ісус наказав апостолам Єрусалиму не кидати, але чекати обітниці Отця.
                Слава Отцю і Сину і Святому Духу.
                Величає душа моя Господа і дух мій радіє в Бозі, Спасі моїм.
                Як було на початку, i нинi, i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
                Ісус наказав апостолам Єрусалиму не кидати, але чекати обітниці Отця.
                Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.


                * МОЛИТВА «ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ» *

                П: Насичені Твоєю трапезою, благаємо Тебе, святий і вічний Боже, щоб сповнення Пасхальної Таїни навіки залишилося в наших серцях як принцип дії та життя.
                Через Христа, Господа нашого.

                Н: Амінь.
                Конфессии существуют только в головах.
                Проблема христианского единства - это лично ты и никто другой.

                Комментарий

                Обработка...