Сообщение от igor_ua
Немного об украинском "радикальном пятидесятничестве":


Позицію влади можна краще зрозуміти у світлі того факту, що в 1920-1930-х роках на Поліссі ширилася своєрідна занархізована відміна радикального пятдесятництва, яке можна було б назвати пятдесятництвом народним на противагу поміркованому, ортодоксальному пятдесятництву, що його репрезентував лодзький Союз громад ХВЄ так само як, скажімо, в США існує, з одного боку, відносно респектабельне пятдесятництво, представлене Божими зібраннями й Церквою Божою, а з іншого різного роду екстравагантні snake-handling sects тощо. Як зазначатиме після війни баптистський проповідник Микола Германович, виділились одразу два напрямки пятдесятництва поміркований і крайній. Поміркований мало чим відрізнявся від баптистів (тільки хрещенням із знаменням інших мов). А крайній відрізнявся і від поміркованого, і від баптистів.
У "радикалов" возникли проблемы с пророчествами:

Пророків, очевидно, намножилося стільки, що на другому зїзді пятдесятників у Кременці спеціяльно розглядалося питання про те, чи бувають істинні пророки, а якщо так, то в яких справах слід до них звертатися і що робити з пророками фальшивими: Вирішено, що можуть бути істинні пророки на основі Слова Божого, та тільки їх треба випробовувати. Тоді ж таки ухвалено не визнавати духовного рукоположення (тобто самопроголошення пресвітерами чи єпископами під дією Духа), а тільки природне, яке виконують інші пресвітери.
О взглядах на военную обязанность:

Отже, серед характерних особливостей радикального пятдесятництва можна назвати, по-перше, сильний соціяльний радикалізм. Передовсім ідеться про гостре поборювання військової служби, яку лодзький Союз ХВЄ не заперечував категорично й називав справою сумління кожного окремого віруючого. Подекуди, якщо вірити донесенням місцевих органів влади, мали місце навіть виступи проти податків, приватної власности тощо. По-друге, в радикальному пятдесятництві бачимо особливу рясноту дарів Святого Духа, починаючи від уздоровлювання хворих та виганяння бісів і закінчуючи держанням змій, велику кількість безконтрольних бродячих пророків із власними екстравагантними поглядами тощо. По-третє, народне пятидесятництво відзначалось гострим есхатологізмом, причому особливо популярна була ідея про те, що Церква Божа буде забрана (вознесеться) на небо напередодні пришестя Антихриста.
Харизматы - всего лишь повторение истории:
Нарешті, по-четверте, дуже типовою особливістю народного пятдесятництва було доведення до крайности екстатичного характеру пятдесятницького культу: на моліннях, наприклад, часто мали місце екзальтовані танці під вокальну музику (божественні вальси, божественні польки тощо), доречність яких обґрунтовували посиланням на приклад царя Давида (2 Цар. 6: 16-22).
Были и течения где брали православную обрядность:

Субсекти, течії та угруповання, що виникали на ґрунті народного пятдесятництва, здебільшого мали ефемерний характер і давно канули в Лету. Лише про деякі з них збереглися уривчасті згадки в архівних документах, тогочасній пресі тощо. Наприклад, дещо тривкіший характер мала секта карпівців у селах Лешнівка та Карасин Ковельського повіту. Заснував її певний Карпо Бабій, який спочатку належав до Союзу ХВЄ, а в 1932 р. порвав з ним і заснував власну течію, що на 1938 р. налічувала близько 150 чоловік. Особливістю карпівців було те, що вони не відкидали православної обрядовости й ходили на православні богослуження, а проте визнавали священство всіх вірних і після відправи в церкві влаштовували власні моління, де практикувалося хрещення Духом та говоріння незнайомими мовами. Станом на 1949 р. карпівців, за даними радянських органів, було ще близько 75 чоловік.
Ряса, танцы и немного обнаженки (кстати, в России было схожее движение):
Певного розголосу набула діяльність пятдесятницького ватажка Адріяна Бугая з с. Люхча Сарненського повіту, який казав, що в ньому перебуває дух Христовий, і вважав себе покликаним доповнити Євангелію. Бугай спорудив у Люхчі спеціяльний вівтар, на якому стояв хрест, зірка Давида й семисвічник. Під час богослужень він уживав православного облачення, а радіння з танцями, які він влаштовував із своїми послідовницями, дали привід для притягнення його до суду за звинуваченням у сексуальних оргіях. Матеріяли справи свідчать, що ці закиди були не зовсім справедливі, але все ж доводять, як далеко відходили, бувало, сектанти від норм традиційної доброзвичайности. Так само, скажімо, в с. Бронники та Лукарівка на Рівненщині пятдесятники, прозвані скакунами, під час екстатичних танців нерідко скидали з себе одежу, мотивуючи це тим, що як Адам і Єва до гріха не чули сорому, так і вони, відкуплені Христом, не мають чого соромитись.
- - - Добавлено - - -

Длятех, кто не хочет привязываться ко мне и моим цитатам - в первом сообщении я добавил ссылку. Повторю здесь Academia.edu